Tinerii isi doresc foarte mult sa detina masini personale si principalul motiv pentru care multi nu le au este ca nu si le permit, arata o analiza Financial Times ce priveste piata americana. Multe studii spun ca vanzarile de masini vor avea foarte mult de suferit si ca tinerii din ziua de azi nu-si mai doresc masini fiindca aplicatiile din „economia colaborativa”, stil Uber, eliimina nevoia de a mai detine masina.
Uber, Lyft, GraBtaxi, Didi sau BlablaCar au multi utilizatori si numarul continua sa creasca. In acest context exista studii care spun ca vanzarile auto vor scadea pe termen mediu si lung fiindca aceste aplicatii vor face inutila detinerea unei masini personale.
Masina personala nu este ieftina, diversele impozite costa, la fel si reparatiile, iar daca trebuie zilnic sa cauti si sa platesti pentru parcare nu este deloc placut. Insa, diversi analisti citati de Financial Times spun ca nu trebuie „cantat prohodul” industriei auto fiindca tinerii vor in continuare sa cumpere masini, dar principalul obstacol in calea acestui deziderat tine de faptul ca nu si le permit.
In plus, in SUA aproape ca nu exista familie fara una-doua masini, automobilul fiind nu doar simbol al libertatii, ci si un lucru extrem de util intr-o tara in care transportul in comun nu este disponibil peste tot. Conteaza enorm de mult si confortul, si faptul ca poti pleca oricand, dar si pretul mic al benzinei.
Aplicatii stil Uber sunt extrem de utile pentru calatoriile in oras, insa pentru cei care stau la suburbii sau in zona rurala timpii de asteptare pentru o masina chemata prin aplicatie ar fi prea mari.
Serviciile diverselor aplicatii de transport vor fi folosite tot mai mult si utilitatea lor va fi tot mai mare, partea excelenta fiind si faptul ca aceste aplicatii creeaza locuri de munca pentru cei dornici sa lucreze ca soferi. Printre utilizatori se numara multi oameni care detin o masina, dar care aleg sa conduca mai putin, fiindca atunci cand trebuie sa faca deplasari se folosesc de Uber sau de Lyft.
Aceste aplicatii vor avea o influenta puternica asupra industriei auto, insa este greu de spus in ce mod se va manifesta aceasta influenta.