Acasa Siguranta Auto Scandalul airbag-urilor Takata ar putea afecta un sfert din parcul auto din SUA

Scandalul airbag-urilor Takata ar putea afecta un sfert din parcul auto din SUA

de Vlad Barza

(sursa - HotNews)

Autoritatea de siguranta rutiera din SUA a ordonat o rechemare suplimentara pentru 40 de milioane de airbag-uri produse de compania japoneza Takata aflata in centrul unui urias scandal; din cauza airbag-urilor defecte ce au dus la moartea a cel putin 12 oameni. In total se va ajunge la rechemarea in service pentru 60 de milioane de automobile din SUA, aproape un sfert din parcul auto total. Recall-ul include masini de la 14 marci auto.

Autoritatea NHTSA a dispus un nou recall pentru 35-40 milioane de airbag-uri Takata si, desi numarul exact al masinilor nu a fost anuntat, acesta va fi cu siguranta peste 25 de milioane.

In afara de cel mai nou anunt, pana acum au fost rechemate peste 28 de milioane de masini, din care 8 milioane au fost reparate. Estimarile arata ca vor fi afectate cel putin 55-60 milioane de masini, ceea ce inseamna intre 20 si 25% din parcul auto total.

Cea mai recenta faza de rechemari ar trebui sa se incheie in 2019 dupa ce interventiile vor fi facute in cinci etape la service-urile diversilor producatori auto.

Practic, in interiorul capselor pirotehnice ale airbag-urilor, de-a lungul timpului, poate sa patrunda umiditate si din aceasta cauza, in timpul unui accident si cand se declanseaza capsa pirotehnica, acestea pot deveni predispuse la spargere.

Takata s-a infiintat in 1933 si doua decenii a produs sfori utilizate la parasute, trecand apoi la productia de centuri de siguranta. In anii 80′ familia Takada a decis sa intre puternic in productia de airbag-uri, data fiind traditia in textile a companiei care acum are 40.000 de angajati si fabrici inclusiv in Romania.

In cel mai rau caz ar trebui inlocuite peste 280 de miliioane de module de umflare, iar negocierile vor fi dure pentru a se stabili cu cat vor contribui si constructorii auto la intreaga „nota de plata” pe care Takata nu o va putea suporta singura, cifra anuala de afaceri fiind de cateva miliarde dolari.

Desi Takata cere ajutor exact de la companiile carora le-a creat uriase neplaceri, este de asteptat ca acestea sa ofere ajutorul fiindca este greu sa schimbe cu totul furnizorul, iar productia ar putea suferi intarzieri.

Pentru Takata va fi greu sa-si revina financiar chiar si daca reuseste sa convinga companiile auto sa achite jumatate din suma.

Pentru a vedea daca masina este inclusa intr-un recall puteti accesa acest link.

Lasa un comentariu