Scandalul trucarii emisiilor care a afectat grav Volkswagen Group are implicatii si in Australia, autoritatile din domeniul concurentei verificand daca exista clienti care au fost indusi in eroare de compania germana. Filiala australiana a Volkswagen spune ca asteapta un raspuns de la centru. Autoritatile australiene din domeniul concurentei sunt cunoscute pentru severitatea lor cand este vorba de companii straine care opereaza in tara. Volkswagen a vandut 54.000 de masini anul trecut la „antipozi”.
Compania este acuzata ca a utilizat setari speciale ale computerelor masinilor (ECU) pentru a detecta cand acestea functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului astfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse atunci cand sunt pe bancul de proba, urmand ca in realitate electronica motorului sa se comporte normal si sa emita de 10 pana la 40 de ori mai multe noxe decat limitele legale.
Volkswagen a spus ca sunt afectate 11 milioane de masini pe plan mondial, toate cu motoare diesel EA189, si o serie de autoritati de reglementare din mai multe tari au deschis anchete pentru a vedea in ce mod au fost inselati clientii din diverse tari.
Autoritatea Australian Competition and Consumer Commission a deschis o investigatie pentru a vedea daca au fost incalcate drepturile clientilor australieni. Nu se stie inca daca in Australia s-au vandut masini diesel cu setarile software modificate, insa filiala locala a trimis in acest sens o interogare catre Volkswagen Germania.
In Australia s-au vandut peste un milion de masini noi anul trecut, dintre care 54.800 au fost Volkswagen. Marca ocupa locul 8, pe o piata dominata de Toyota, General Motors si Mazda.
Scandalul trucarii emisiilor masinilor Volkswagen a zguduit scena politica si mediul de afaceri din Germania, iar analistii avertizeaza ca aceasta criza a producatorului de masini ar putea deveni cea mai mare amenintare pentru principala economie de pe Batranul Continent.
Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.
Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.
Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.
Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.