Acasa Evenimente Reprezentantul in Romania al Ferrari a lansat modelul California T si anunta noi planuri de dezvoltare in tara si regiune

Reprezentantul in Romania al Ferrari a lansat modelul California T si anunta noi planuri de dezvoltare in tara si regiune

de Adrian Mitrea

Perry McCarthy The Stig alaturi de Ferrari California T (sursa - 0-100.ro)

Ferrari California T, adica versiunea cu motor biturbo pe benzina a decapotabilei California, a fost lansata in Romania duminica, 6 iulie, iar toate cele cinci exemplare alocate Romaniei au fost deja vandute, a declarat pentru 0-100.ro Camelia Bazac, directorul general executiv (CEO) al Forza Rossa, reprezentantul Ferrari in Romania si regiune. Ferrari California T a fost lansat in Romania in prezenta lui Perry McCarthy, pilotul cunoscut si ca The Stig de la show-ul auto britanic Top Gear.

Toate cele cinci exemplare Ferrari California T alocate Romaniei au fost deja comandate de clienti. „Speram sa reusim sa mai obtinem”, a spus Camelia Bazac.

Potrivit acesteia, si in acest an Forza Rossa are o alocare lunara e 3-4 unitati Ferrari pe luna pentru Romania, Bulgaria, Moldova si Serbia, ceea ce echivaleaza cu vanzari intre 36 si 48 unitati/an. Cele mai multe dintre aceste masini merg catre clienti din Romania si doar cateva unitati pe an sunt livrate catre clienti din tarile vecine.

„Avem in plan deschiderea a doua noi puncte pana la finalul primaverii viitoare. Vorbim de inca un punct in tara si de unul in afara tarii. (…) Momentan, in tara, vorbim de un nou service. Dar va fi un punct in care vom putea prelua si comenzi”, a declarat oficialul Forza Rossa, precizand ca noul punct de lucru din tara va fi amplasat in Vestul tarii. Despre investitia din afara tarii Camelia Bazac nu a dorit sa dezvaluie monetan mai multe informatii.

Cel mai probabil este vorba despre un showroom si service Ferrari amplasat in una dintre celelalte trei tari pe care Forza Rossa le deserveste: Moldova, Bulgaria si Serbia.

De asemenea, familia Bazac are in plan sa aduca inca o noua marca auto de lux in Romania, insa deocamdata declaratiile sunt rezervate: „Momentan nu devoalez nimic din proiectele noastre pana nu sunt clare. Bineinteles, suntem in industria auto de lux, reprezentam cel mai important brand, ne-am dori sa reprezentam si alte branduri importante”.

Pe langa Ferrari, Forza Rossa mai reprezinta si marca sport britanica Lotus. Showroom-ul Lotus deschis initial in Otopeni a fost inchis si mutat pe Calea Victoriei, in centrul Capitalei, intr-un loc mai mic.

Camelia Bazac explica: „L-am relocat deoarece initial a fost gandit pentru o anumita dezvoltare a fabricii Lotus. Urmau sa apara cu cinci noi modele. Aceasta dezvoltare a fost amanata. Pentru modelele aflate in productie in acest moment un showroom in cealalta locatie – si ca dimensiuni – era perfect, suficient. Iar locul respectiv ne apartine”.

Asadar lista cu marci reprezentate in Romania de Forza Rossa, dupa Ferrari si Lotus, ramane deschisa. Doua ipoteze ar putea fi Aston Martin si McLaren.

Ferrari California T, V8 biturbo de 3,8 litri si 560 CP

Lansat in Romania duminica, 6 iulie, pe malul lacului Snagov, la ElCapitan, alaturi de parnererii Rompetrol si Shell, Ferrari California T marcheaza trecerea printr-o restilizare discreta si retehnologizare a coupe-cabriolet-ului California, lansat in 2008. Masina are configuratie de 2+2 locuri si are acoperis rigid retractabil in 14 secunde.

Motorul Ferrari California T are o capacitate de 3.855 centrimetri cubi, 8 ciclindri, si este montat foarte jos in partea central-fata. Propulsorul dezvolta 560 CP la 7.500 rpm, ceea ce inseamna 145 CP per litru, precum si un cuplu maxim de 755 Nm. Aceste specificatii ii asigura lui California T un sprint de la 0 la 100 km/h in 3,6 secunde.

La fel ca in Formula 1 din acest sezon, Ferrari a apelat la un sistem de supraalimentare prin turbine twin-scroll, pentru micsorarea consumului de carburant si a emisiilor CO2. Comparativ cu modelele California produse din 2008 pana in prezent, consumul este mai mic cu circa 15%, dar puterea a crescut cu 70 CP, iar cuplul cu 49%. Emisiile au scazut la 250 g/km in ciclul combinat, ceea ce inseamna o reducere de 20%.

Partener Ferrari de peste 80 de ani, producatorul de uleiuri Shell a anuntat lansarea inclusiv pe piata romaneasca a uleiurilor Shell PurePlus, tehnologie de ultima generatie de conversie a gazelor naturale in ulei de baza (GTL). Toata gama de lubrifianti Shell Helix trece astfel pe noua formulare pe baza de GTL.

„O provocare majora in proiectarea California T a fost garantarea unui sunet al motorului inegalabil, tipic Ferrari. Propulsorul se mandreste cu un arbore cotit de tip flat-plane, inspirat din motorsport. Motorul produce un sunet puternic in timpul fazelor de admisie si evacuare, devenind chiar mai puternic odata cu cresterea turatiei motorului. Este prima data cand un rezultat de acest gen a fost realizat cu un motor turbo”, noteaza Ferrari.

Noua generatie de suspensii Magnaride (raspuns cu 50% mai rapid), combinata cu accelerometrele pentru miscare laterala si longitudinala, reduce balansul, pentru o mai buna manevrabilitate si confort.

Ferrari California T este primul Ferrari turbo lansat dupa legendarul Ferrari F40 din anii ’80.

Ferrari California T (sursa - Ferrari)Ferrari California T (sursa - Ferrari)

Lasa un comentariu