Ford Romania a depasit pentru prima oara, anul trecut, pragul de un miliard de euro, cifra de afaceri apropiindu-se de 5 miliarde lei, 2013 fiind si primul an de profit. Totusi, rezultatele ar fi putut fi cu mult mai bune daca productia de B-MAX nu ar fi fost afectata de cele 40 de zile de oprire din cauza cererii slabe din Europa.
Ford Romania a avut o cifra de afaceri de 4.843.240.327 lei anul trecut (1,15 miliarde euro) si un profit net de 68,8 milioane lei (16 milioane euro), arata datele Ministerului Finantelor.
In 2012 afacerile au fost de 2,47 miliarde lei (557 milioane euro), dar compania nu a fost pe profit, ci a avut pierderi nete de 480 milioane lei (107 milioane euro). Numarul mediu de angajati a fost de 3.501 in 2011, de 3.745 in 2012 si de 3.448 anul trecut.
Uzina Ford lucreaza cu o cadenta de 370 unitati B-MAX/zi si peste 1.000 motoare/zi.
In 2013 Ford a oprit productia de vehicule la Craiova timp de 40 de zile, in lunile septembrie (7 zile), octombrie (13 zile), noiembrie (13 zile) si decembrie (7 zile). In ceea ce priveste productia de motoare, aceasta a fost oprita in total 15 zile, in noiembrie (8 zile) si decembrie (7 zile). Asadar, vorbim de un minus de 14.800 B-MAX si 15.000 motoare, in 2013, fata de planurile normale.
In primul semestru din 2014 numarul total de zile cu productia oprita va fi de 28, ceea ce inseamna peste 10.000 de masini mai putin.
Ford a vandut aproape 1,1 milioane de masini in Europa anul trecut, din care peste o treime in Marea Britanie, cele mai vandute modele fiind Fiesta si Focus. B-MAX de Craiova si-a gasit 67.300 de clienti, insa daca in lunile foarte bune vanzarile au trecut de 7.000 de unitati, spre final au scazut, ajungand la 3.700 exemplare in decembrie.
Cele mai noi date arata ca in aprilie au fost livrate pe plan european 5.000 de masini B-MAX, iar totalul la patru luni este de 21.800 unitati, cu 4.500 sub nivelul din perioada ianuarie-aprilie 2013. In primele patru luni ale anului Ford a livrat 436.000 de masini pe continent, din care 115.000 Fiesta si 96.000 Focus.
Un reportaj despre munca in uzina Ford si despre cum au construit opt jurnalisti auto un B-MAX puteti citi AICI. Despre scenariile legate de al doilea model care va fi produs la uzina din Oltenia puteti afla AICI.