Toyota va lansa pana in 2015, la nivel global, un total de 14 variatii de motoare, cu tehnologii menite sa creasca eficienta si sa scada consumul de combustibil intre 10% si 30% fata de motorizarile actuale, a anuntat producatorul auto japonez.
Aceste motorizari vor echipa modelele care vor beneficia de restilizari in perioada urmatoare, la nivel global.
Unul dintre noile propulsoare este de 1,3 litri, pe benzina, are un raport de compresie de 13,5:1 si beneficiaza de tehnologii precum galerie de admisie cu o noua forma, care genereaza un efect turbionar in interiorul camerelor de ardere din capul cilindrilor, precum si un sistem de recirculare a gazelor (EGR) racit si control variabil al valvelor, electric (VVT-iE / Variable Valve Timing-intelligent Electric). Ca urmare a acestor modificari, motorul va putea ajunge la o eficienta terminca de 38%.
Toyota mai mentioneaza ca motorul de 1 litru, dezvoltat impreuna cu Daihatsu, care beneficiaza de tehnologii similare ca cele amintite mai sus, pentru propulsorul de 1,3 litri, a ajuns la o eficienta termica de 37% si, ajutat de sistemul start/stop, are un consum redus cu pana la 30% fata de motorizarile de 1 litru anterioare.
Asadar, Toyota, la fel ca si Mazda, mizeaza pe optimizarea motoarelor natural aspirate, nu pe tehnologia turbo, precum rivalii europeni si americani.