Acasa Industrie Circa 80% dintre motoarele Opel vor fi reinnoite in urmatorii trei ani. Uzina ungara Szentgotthard are un rol strategic

Circa 80% dintre motoarele Opel vor fi reinnoite in urmatorii trei ani. Uzina ungara Szentgotthard are un rol strategic

de Adrian Mitrea

Angajat Opel (sursa - Opel)

Opel este una dintre marcile care nu s-au aruncat din prima in “vartejul” downsizing – scaderea capacitatii cilindrice a motoarelor, concomitent cu sporirea performantelor si reducerea emisiilor poluante – si a asteptat ca noua generatie de motoare sa intre mai intai in gratiile clientilor. Acum, la ani buni de cand rivali precum Volkswagen sau Ford au marsat pe downsizing, Opel lanseaza o puternica ofensiva si are ca obiectiv reinnoirea a 80% dintre motoare in urmatorii trei ani, iar uzina Szentgotthard din Ungaria are un rol crucial.

In acest an a demarat productia la Szentgotthard a doua motoare complet noi de 1,6 litri, unul turbo pe benzina (SIDI) si unul turbo diesel (CDTI).

Motorul pe benzina de 1,6 litri SIDI ar putea fi confundat usor cu precursorul sau (1.6 T, 180 CP), insa de data aceasta Opel a ales sa dezvolte un propulsor complet nou de 1,6 litri pe benzina, cu injectie directa si cuplu mare (280 Nm), livrat pe o plaja larga de turatie (1.650-4.250 rpm). Desi este cu 10 CP mai slab (170 CP), noul motor turbo de 1,6 litri pe benzina este mai performant la toate celelalte capitole decat vechiul 1.6 T (180 CP).

Turbo dieselul 1.6 CDTI (136 CP, 320 Nm) are rolul de a inlocui versiunile de putere redusa ale motorului 2.0 CDTI, precum si longevivul si apreciatul motor 1.7 CDTI. Acest lucru se va intampla treptat, iar noul motor promite consum mai mic, vibratii mai reduse, emisii poluante mai mici si performante dinamice mai bune decat versiunile de 2.0 CDTI si 1.7 CDTI pe care le va inlocui. Daca 2013 este anul in care 1.6 CDTI patrunde pe cateva modele, din 2014 el va fi mult mai raspandit sub capota masinilor Opel, in diverse variante de putere, nu doar cea de 136 CP si 320 Nm existenta in prezent.

Incepand din 2014 va intra in productie, in Ungaria, un nou motor pe benzina, turbo, de 1 litru, care va livra 115 CP. Sunt in plan mai multe variante de putere ale sale, precum si o varianta cu patru cilindri.

Asa se face ca uzina ungara Szentgotthard, strategica pentru Opel si intreg Grupul General Motors (GM), va ajunge dupa 2016 sa produca peste 600.000 motoare/an. In prezent productia este de circa 460.000 motoare/an, cu 15 schimburi/saptamana, iar din 2014 capacitatea de fabricatie va urca spre 560.000 propulsoare/an.

Aceasta uzina GM a adus investitii de 500 milioane euro in Ungaria, din 1992 si pana in prezent, si tine circa 1.000 de oameni angajati.

Interesant este ca GM va produca in Ungaria nu doar motoare de cea mai noua generatie, ci va continua sa fabrice si propulsoare cu tehnologie mai veche, pentru anumite piete.

Istoricul uzinei Szentgotthard

  • 1990 – Infiintarea companiei: societate mixta intre GM si producatorul maghiar RABA.
  • 1992-1999 – Productie de autovehicule (Opel Astra Classic si Opel Vectra).
  • 1992 – Inceputul productiei de motoare Family1 (motoare de 1,4 si 1,6 litri).
  • 1995 – GM detine fabrica in proportie de 100%; capacitatea fabricii de motoare se dubleaza.
  • 1996 – Deschiderea unei fabrici complet noi pentru productia chiulaselor.
  • 1998 – Extinderea portofoliului cu motoare de 1,8 litri.
  • 2000 – Inceperea activitatii de asamblare a transmisiilor Allison, in locul productiei de autovehicule.
  • 2000-2005 – Compania devine o societate mixta detinuta de Fiat si GM in proportie de 50-50%.
  • 2001 – Incepe productia celei de a treia generatii de motoare.
  • 2002-2004 – Productia transmisiilor continuu variabile.
  • 2005 – Incepe asamblarea motoarelor turbo de 1,6 litri.
  • 2006 – Activitatea noua de reconditionare a transmisiilor este implementata pe baza cunostintelor specifice fortei de munca din Ungaria.
  • 2008 – Fabrica devine o „Uzina ecologica” (deseurile uzinei sunt gestionate fara ca materialele sa fie trimise la groapa de gunoi)
  • 2011 – In aprilie este pusa piatra de temelie a Opel Flex Plant. Investitia atinge cifra de 500 de milioane de euro.
  • 2012 – Inaugurarea noii fabrici de motoare.
  • 2013 – In februarie Opel anunta ca va investi inca 130 de milioane de euro pentru a mari capacitatea acestei noi fabrici. In cadrul fabricii incepe productia de serie a motorului pe benzina de 1,6 litri, precum si a celui diesel de 1,6 litri, ce respecta deja standardele Euro 6.

Gama Opel cu 1.6 SIDI Turbo (sursa - Opel)

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu