Acasa Piata Auto ANALIZA: Cum au evoluat vanzarile celor mai importante marci premium din lume in ultimii 5 ani

ANALIZA: Cum au evoluat vanzarile celor mai importante marci premium din lume in ultimii 5 ani

de Adrian Mitrea

Analiza vanzari BMW, Audi, Mercedes-Benz in perioada 2008-2012 (sursa - 0-100.ro)

Cele trei marci premium germane BMW, Audi si Mercedes-Benz duc de ani de zile o lupta stransa pentru suprematie in ceea ce priveste vanzarile la nivel mondial, iar in ultimii ani perdantul pare sa fie Mercedes-Benz. 0-100.ro iti prezinta o analiza pe ultimii cinci ani a vanzarilor celor mai importante marci premium din lume.

BMW a simtit cel mai bine tendintele pietei si a lansat fara ezitare SUV dupa SUV, pornind de la X5 si X3 si mergand pana la X1.

Secretul marcii premium germane care din 2008 incoace sta neclintita pe primul loc la vanzari a constat in faptul ca nu s-a sfiit sa lanseze versiuni de inalta performanta pentru SUV-uri (M si M diesel), dar mai ales in faptul ca a stiut sa aleaga momentul potrivit pentru a face downsizing – motoare mai mici si mai economice, performante sporite.

Tehnologiile EfficientDynamics au avut si au un aport deosebit in cresterea vanzarilor, in contextul in care cele mai mari piete taxeaza nemilos motoarele mari si emisiile poluante ridicate.

Asa se face ca vanzarile BMW au crescut constant in ultimii patru ani, iar cresterile anuale au fost mai mari decat ale rivalilor.

Mai interesanta a fost, si este, “batalia” dintre Audi si Mercedes-Benz. 2011 a marcat o premiera, Audi reusind sa depaseasca Mercedes la vanzari globale. Audi tinteste la prima pozitie, insa cei de la BMW spun ca vor sa ramana lideri, iar oficialii Mercedes-Benz spun si ei ca vor pe primul loc.

Lupta pentru suprematie fiind acerba, vom avea parte de cifre interesante si in anii care urmeaza.

Cert este ca Audi, la fel ca si BMW, a simtit foarte bine cerinta pietei pentru SUV-uri si, dupa deja veteranul Q7, a lansat pe rand Q5 si apoi Q3.

In ceea ce ii priveste pe cei de la Mercedes-Benz, cresterile anuale mai mici decat ale BMW si Audi au fost un efect al unui design conservator, chiar invechit. In ultimii 2-3 ani insa ofensiva de produse a Mercedes este foarte buna si cu noi modele precum Clasa A si sedanul CLA – puiul de CLS – este posibil sa vedem cat de curand o revenire in forta a marcii, la capitolul vanzari.

Vanzari anuale 2008-2012 pentru BMW, Audi, Mercedes-Benz (sursa - companiile)

Lasa un comentariu