Masinile electrice nu vor deveni larg raspandite si nu vor „prinde” la public mai repede de 15 ani fiindca nu sunt o solutie viabila pentru nevoile soferilor, e de parere Stefan Jacoby, cel care pana in 2012 a condus Volvo. El compara situatia unei masini electrice cu cea in care telefonul iti ramane fara baterie si nu ai unde sa il incarci si adauga ca hibridele, in diverse forme, au mai mari sanse in piata.
„Am devenit nepopular si in trecut cand am mai spus ca in viitorul previzibil nu cred ca aceste masini vor deveni comune”, spune Stefan Jacoby, citat de Autocar. „Motivele sunt clare: pretul, incertitudinea legata de baterii si neincrederea emotionala intr-o masina care te poate lasa in drum la 40 de grade. Toate acestea sunt mari probleme”, spune Jacoby, comparand situatia cu cea in care bateria smartphone-ului te lasa, iar tu nu ai unde sa-l incarci. „Va fi mult mai neplacut sa stai intr-o masina electrica a carei baterie s-a consumat”.
In 2009 si 2010 s-a vorbit enorm despre masina 100% electrica si despre cat de promitatoare va fi, insa anul trecut vanzarile mondiale au fost de numai cateva zeci de mii de unitati, iar producatori precum Nissan si Ford au redus preturile in incercarea de a mai atrage clienti. In industrie optimismul legat de masinile electrice s-a mai domolit insa.
Jacoby mai spune ca anumite tari faciliteaza introducerea unor astfel de masini, insa crede ca nu sunt sanse ca aceste vehicule sa aiba un rol important in urmatorii 10-15 ani. El considera totusi ca hibridele, in diversele forme existente, au mai multe sanse sa „prinda” la public fiindca s-au facut progrese importante in domeniu.