Acasa Foto In garajul nostru: Renault Koleos Facelift 2012

In garajul nostru: Renault Koleos Facelift 2012

de Adrian Mitrea

Test Drive cu Renault Koleos Facelift 2012 (sursa - 0-100.ro)

Lansat initial in 2008, Renault Koleos a primit retusuri estetice consistente pentru 2012. Dincolo de designul actualizat, Koleos ramane acelasi SUV veritabil cu doua valente. Prima este latura familiala si practica, cu accentul pus pe confort. A doua natura a lui Koleos este mediul off road, unde se dovedeste mai capabil decat alte SUV-uri din segment. E astfel Koleos masina perfecta? Nu chiar.

click aici pentru galeria foto

Concept

Dupa cum bine stii deja, Koleos este de fapt un asiatic Renault Samsung QM5, adus in Europa sub numele Koleos pentru ca Renault nu avea un SUV in oferta. Povestea SUV-ului Renault a inceput in 2008, insa Koleos nu e foarte prezent pe strazi. Dar nici nu poate fi numit un esec comercial. Sau chiar daca ai putea sa zici asta, masina nu e deloc un esec. E doar neinteleasa.

Design

Cele mai mari probleme ale acestei masini sunt designul cu proportii ciudate si faptul ca Renault nu este un producator auto recunoscut pentru vehicule 4×4 si SUV-uri. Simplu spus, Koleos are mai degraba probleme de imagine, decat ca masina in sine. Dar tocmai de aceea avem in fata un facelift. Identitatea frontala este complet noua si ii da lui Koleos un aspect mai ingrijit, mai curat si mai unitar. Chiar si asa, ai putea spune in continuare ca seamana cu un gogosar sau cu o broasca testoasa.

Interiorul a fost si el usor revizuit, insa nu atat cat sa conteze cu adevarat. Plasticul cu aspect de fibra de carbon e cam nepotrivit in aceasta masina, care nu e si nici nu se vrea sport(iva).

Tehnologie, confort si dotari

Pentru cine vrea si are rabdare sa vada dincolo de aparente, Koleos e chiar o masina grozava pentru ce a fost conceputa sa fie. Sa le luam pe rand.

Renault Koleos Facelift 2012 (sursa - 0-100.ro)

Performantele in teren accidentat sunt subliniate de consolele scurte, fata si spate, ce tradeaza unghiuri foarte bune de atac (27 grade) si degajare (31 grade). Garda la sol e rezonabil de mare, 188 mm. Koleos sta peste media SUV-urilor compacte, atat prin dimensiunile generoase, cat si prin setarile 4×4. Exista un buton de la care poti alege tractiune fata, 4×4 si 4×4 Lock. Aceasta ultima pozitie blocheaza diferentialul central, astfel incat puterea este transmisa in mod egal intre axele rotilor din fata si cele din spate. Putine SUV-uri compacte iti lasa aceasta libertate de a alege.

Gratie unghiurilor bune de atac, degajare si trecere, precum si datorita modului 4×4 Lock, Renault Koleos poate urca pe unde n-ai crede ca e posibil si poate satisface cerintele unui utilizator care vrea o masina practica, buna la toate, despre care sa nu-i fie teama ca o strica daca iese cu ea de pe asfalt.

Latura cealalta, familiala, practica si axata pe confort e si mai impresionanta. Hayonul are deschidere din doua bucati, ca modele Range Rover, iar sistemul de rabatare al banchetei spate e foarte ingenios. Chiar si sezutul se ridica automat pentru a obtine o suprafata cargo perfect plata. Inginerie a habitaclului mai buna decat la Koleos n-am mai vazut la niciun Renault si nici chiar la alte SUV-uri din segment. Nici macar la cele premium.

Interior Renault Koleos Facelift 2012 (sursa - 0-100.ro)Un plus de confort vine din faptul ca spatarele banchetei spate sunt reglabile. Mai mult, spatiile de depozitare sunt bine organizate si in cotiera din fata este un fel de cutie pe care o poti lua cu tine daca vrei. Cotierele de pe fetele de usi din fata gazduiesc buzunare, in buna si mai vechea traditie Renault. Trapa din sticla, cu jaluzele actionabile manual, da un plus de calitate interiorului.

Sistemul de navigatie TomTom costa sub 500 de euro si e foarte rapid si usor de folosit. Poti vizualiza fotografii, iar modul de comanda, cu un joystick amplasat intre scaunele fata, te trimite cu gandul la iDrive de la BMW. Doar ca la Renault este ceva mai limitat si mai putin intuitiv. Daca adaugi la partea multimedia si instalatia audio Bose de sub 300 de euro, cu zece difuzoare, Bluetooth si USB, atunci chiar ai parte de o masina completa. Muzica suna echilibrat, dinamic si chiar merita banii platiti in plus pe aceasta optiune.

Alaturi de Megane si Clio IV, Koleos este unul dintre cele mai bine facute masini Renault. Pacat insa de economii penibile, cum ar fi la pielea de pe volan, care se curata si te murdareste pe maini. E drept ca masina testata are 20.000 km si poate fi considerata deja uzata, insa chiar si asa calitatea slaba a materialului ce imbraca volanul este de netrecut cu vederea.

Pe sosea

Pe cat de capabil e Koleos in off road, pe atat de limitat este pe asfalt. E o masina confortabila si atat. Suspensia relativ moale iti taie orice pornire sportiva. Masina nu se inclina periculos, dar suspensia parcurge rapid prima parte a cursei, astfel incat nu ai incredere sa fortezi nota. Pacat, pentru ca directia si motorul ar putea mai mult. Poate ca impresiile asupra dinamicii au fost afectate negativ si de faptul ca am testat masina vara, dar cu anvelope de iarna…

In ceea ce priveste propulsorul, este unul dintre cele mai placute motoare diesel de 2 litri pe care le-am condus. Cei 175 de Cai Putere si cuplul maxim de 360 Newton-metru de la 2.000 rotatii pe minut (rpm) fac din Koleos un SUV foarte sprinten si economic, cu o medie de consum in jurul a 9 litri motorina/100 km. Nici acceleratia pana la 100 km/h nu e de neglijat, 9,9 secunde.

Cutia de viteze are o contributie deosebita atat la economia de carburant, cat si la confort. Chiar daca e manuala, cu sase viteze, se actioneaza placut, precis, ca majoritatea transmisiilor manuale Renault-Nissan si Dacia. Probabil ca nu mai e un secret pentru nimeni. Interesant este ca versiunea cu transmisie automata a lui Koleos este cu doar 200 euro mai scumpa, insa motorul are 150 CP, nu 175 CP.

Concurenti

In segmentul SUV-urilor compacte sunt si dinozauri si nume noi, cu preturi ce pot porni de la mai putin de 15.000 euro cu TVA, dar care pot trece de 35.000 euro cu TVA. Asadar, Koleos concureaza cu Volkswagen Tiguan, Dacia Duster si Mitsubishi ASX, Skoda Yeti, Toyota RAV4, Ford Kuga, Hyundai ix35, Kia Sportage,Nissan Qashqai, Honda CR-V. Mai noi si cu o orientare mai degraba spre asfalt sunt Citroen C4 Aircross, Peugeot 4008 (frati cu ASX) si Mazda CX-5. SUV-urile Opel Antara si Chevrolet Captiva, care au vanzari modeste, pot fi si ele considerate concurente pentru Koleos.

Concluzii

Koleos are la dealeri preturi cuprinse intre 25.550 si 28.600 euro cu TVA, dar fara optionale. La un pret de circa 32.000 de euro cu TVA si optionale pentru versiunea testata, Renault propune un SUV foarte bine echipat, versatil si capabil in off road, dar care nu se bucura de o imagine grozava.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Test Drive cu Renault Koleos Facelift 2012 (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu