Peugeot prezinta la Salonul Auto de la Paris din toamna sedanul de buget 301, rival pentru modele precum Dacia Logan si Skoda Rapid. Peugeot 301 marcheaza si schimbari radicale in privinta denumirii modelelor Peugeot, in sensul ca ultima cifra din denumirea modelului nu va mai indica generatia la care a ajuns masina, ci cat de accesibila este.
Peugeot 301 are designul inspirat din sedanul mai mare 508, insa dotarile cu care noul model poate fi echipat sunt limitate.
clici aici pentru galeria foto
Masina va fi produsa in Spania (uzina Vigo) si lansata in noiembrie 2012 intr-o serie de tari in Europa Centrala si de Est, precum si in Rusia, Orientul Mijlociu, America Latina si Africa.
Peugeot 301 are un portbagaj de 506 litri si 4,44 metri lungime. Modelul va fi disponibil cu doua motorizari pe benzina si una turbo diesel:
- 1,2 litri (VTi), pe benzina, aspirat, cu 53 kW/72 Cai Putere (CP), disponibil cu transmisie manuala sau automatizata (manuala, dar comandata electronic)
- 1,6 litri (VTi), pe benzina, aspirat, cu 85 kW/115 CP, disponibil cu transmisie manuala sau automata
- 1,6 litri (Hdi), turbo diesel, cu 68 kW/92 CP, disponibil exclusiv cu transmisie manuala
Motorul de 1,2 litri VTi este nou in gama Peugeot si dispune de 3 pistoane, la fel ca cel de 1 litru care echipeaza modelul 107, printre altele.
Peugeot 301 va fi echipat, in functie de versiune, cu ABS, ESP, pana la patru airbag-uri, Asistenta la Franarea de Urgenta (AFU), ISOFIX. Pe langa acestea vor mai fi disponibile aer conditionat cu reglare electronica, sistem audio cu MP3, Bluetooth, USB, deschidere a portbagajului din telecomanda, senzori de parcare spate.
Odata cu Peugeot 301, producatorul auto francez anunta schimbari radicale in denumirea modelelor. Cifra sau cifrele „0” (zero) din centru vor fi pastrate asa cum sunt, ca simbol al Peugeot, iar prima cifra va desemna clasa automobilului, ca si pana acum. Modificarile de strategie privesc ultima cifra din numele modelului, care vor arata apartenenta masinii intr-o anumita clasa de pret, nu generatie. In plus, pentru noile generatii de masini nu vor mai fi modificate ultimele cifre din denumire.
Daca modelul 207 a inlocuit 206, iar 207 a fost inlocuit de 208, in viitor numele va ramane 208 pentru modelul Peugeot de clasa mica. La fel si la 308, care a inlocuit 307. Pentru masinile compacte va fi pastrata cifra 3 la inceputul numelui, iar cifra 1 de la sfarsit (301) va denumi un model de intrare in gama, iar cifra 8 la sfarsit (308) denumeste o versiune varf de gama in familia de modele compacte (care incep cu cifra 3).
In anul 1929 Peugeot a initiat primul sistem de identificare numerica care este si astazi in uz. Modelul 201 a fost denumit astfel pentru ca, pur si simplu, acesta era numarul proiectului la care departamentul de ingineri lucra la acea data. Seriile „2” si „4” sunt singurele care au respectat acest sistem de numerotare, de atunci acestea comercializandu-se in mai mult de 26 de milioane de exemplare, adica circa jumatate din vanzarile marcii.
In anul 2000, celor trei cifre le-au fost adaugate litere care fac referire la diferitele forme de caroserie: cc pentru Coupe Cabriolet si sw pentru break. In 2004, la 75 de ani de la lansarea modelului 201, Peugeot a adaugat numarul din patru cifre, incepand cu 1007, pentru a numi astfel modelele care nu au facut parte din gama initiala.