Volkswagen vrea sa devina echivalentul in auto pentru ce inseamna Apple in industria IT, in materie de design, reiese dintr-o declaratie a lui Martin Kropp, designer-sef responsabil de Volkswagen CC, scrie autocar.co.uk.
„Exista Apple si alte produse. Asa vrea si Volkswagen sa se pozitioneze”, a declarat Kropp in Franta, cu ocazia lansarii Volkswagen CC (adica Passat CC facelift).
Designerul Volkswagen a spus ca inspiratia pentru restilizarea lui CC ia venit privind privind stilourile Mont Blanc, produse ale Apple si ceasuri crate de designeri. Interesant este ca acum Volkswagen foloseste doar denumirea „CC” (care vine de Comfort Coupe) pentru Passat CC facelift, dorind astfel sa se distanteze de titulatura veche (Passat CC).
„Iti face placere sa te uiti la aceste produse. Stii ca au in spate o baza inginereasca si functionala consistenta, dar iti si face placere sa le privesti. Vrei conceptii simple si asta incercam si noi sa facem”, a explicat Martin Kropp.
Lansat in urma cu patru ani, Passat CC democratiza la vremea lui asa-zisul segment al coupe-urilor cu patru usi al carui unic exponent era Mercedes-Benz CLS. Volkswagen a vandut circa 270.000 de Passat CC in patru ani. Acum, odata cu introducerea acestei variante restilizate, Passat CC primeste faruri bi-xenon si noi stopuri cu LED, precum si lumini statice pentru viraj (toate standard). Tot in echiparea standard intra radio CD (RCD 310) si un sistem care detecteaza oboseala soferului.
click aici pentru galeria foto
Optional sunt disponibile noi tehnologii precum Side Assist Plus cu Lane Assist (avertizeaza soferul daca in unghiurile moarte se gasesc alte masini si actioneaza automat asupra volanului pentru a evita un accident), Dynamic Lights Assist(comuta automat de pe faza lunga pe faza scurta cand in fata se afla un alt automobil – pe aceeasi directie de mers sau pe contrasens) si o camera video care poate recunoaste semne de circulatie, avertizand soferul ca se afla pe un tronson de drum cu anumite restrictii prin afisarea in bord, pentru mai mult timp, a indicatorului rutier „citit”.
Sunt disponibile doua motorizari turbo diesel, de 140 Cai Putere (CP) si 170 CP, precum si trei motorizari pe benzina, de160 CP, 210 CP si 300 CP. Toate motorizarile diesel dispun de sistem Start&Stop si recuperare a energiei la franare, iar cele pe benzina vin standard doar cu a doua tehnologie.