Acasa Dacia Dacia Lodgy. De ce se numeste asa primul monovolum Dacia si ce vrea sa reprezinte in piata auto

Dacia Lodgy. De ce se numeste asa primul monovolum Dacia si ce vrea sa reprezinte in piata auto

de Vlad Barza

Dacia Lodgy (sursa - HotNews.ro)
Dacia Lodgy (sursa - HotNews.ro)

Lodgy, masina de familie pe care Dacia o va lansa in 2012, si-a primit numele de la termenul englezesc „lodging”, care inseamna casa si cazare, si vrea sa arate faptul ca va fi o masina spatioasa, au spus pentru HotNews.ro reprezentantii Renault la evenimentul de prezentare a Dacia Lodgy Glace – versiunea de raliu a modelului de serie care va debuta in martie 2012. Lodgy va avea atat o versiune cu cinci locuri, cat si una cu sapte, si va pastra avantajul de pret de 3.000-4.000 euro fata de concurenta, la fel ca si alte modele Dacia de pana acum.

La fel cum in 2009 Dacia a dat primele informatii oficiale despre SUV-ul Duster prezentand o versiune de raliu a acestuia, acum monovolumul Lodgy a fost prezentat intr-un mod similar, printr-o versiune de raliu care va participa la cursele pe gheata din Trofeul Andros. Atunci cand va intra in productie, in prima parte a anului viitor, Dacia Lodgy va fi fabricata in uzina Renault din Maroc, nu la Mioveni (conform traditiei).

click aici pentru galeria foto

„In spatele lui Lodgy sta termenul englez lodging care inseamna casa; iti da o idee despre potentialul MPV-ului in ceea ce priveste spatiul”, a explicat Eric Pasquier, directorul gamei Entry, alegerea numelui a carui sonoritate este apropiata de Logan. Trebuie precizat ca lodging inseamna in engleza casa de inchiriat, casa de vacanta, cazare.

„Va fi un pic diferit ca design, are genele viitorului MPV care va veni in martie, insa aici avem o masina adaptata pentru curse, astfel ca cea de serie va fi mai lunga si mai inalta, dar imaginea generala de design va ramane asa”, a declarat oficialul Renault.

Versiunea de curse, Dacia Lodgy Glace, va concura in premiera pe 3 si 4 decembrie in Trofeul Andros, in cursa de la Val Thorens. O masina va fi condusa de Alain Prost, iar o alta va fi impartita de fiul sau, Nicolas Prost, si pilotul Evens Stievenart. Astfel, pentru prima data in Trofeul Andros la linia de start va fi aliniat un MPV (Multi Purpose Vehicle, masina de familie).

„Vedeti evolutia normala a gamei Dacia. Am avut Sandero, Duster si acum vine firesc Lodgy ca o continuare logica in gama Dacia, marca ce se doreste a fi orientata tot mai mult catre familii”, a spus Pasquier.

Lodgy in versiunea de raliu, cu motor de V6 de 355 Cai Putere, este mult diferita fata de varianta de serie ce va debuta anul viitor, insa si aceasta masina are un rol important.

„Principalul obiectiv al Lodgy Glace este sa puna numele in piata”, potrivit lui Gerard Detourbet, directorul programului Entry al Renault. El adauga ca participarea la cursele pe gheata va creste notorietatea marcii si numelui Lodgy mai ales in Franta, unde Trofeul Andros este o competitie cunoscuta.

Detourbet a explicat ca o buna parte dintre liniile de design ale masinii de curse se vor regasi pe versiunea de serie, insa ca volum lucrurile vor sta diferit, deoarece Lodgy de serie va fi clar mai lunga.

In plus, Lodgy va avea atat versiune cu cinci locuri, cat si cu sapte locuri, iar Dacia vrea sa pastreze diferenta de 3.000-4.000 euro fata de concurenta, cum s-a intamplat si cu alte modele, potrivit lui Detourbet.

Dacia nu a dat detalii despre pret, insa este de asteptat ca monovolumul ce va fi produs in Maroc sa aiba un pret de pornire mai mic de 13.000 euro, iar varianta cu maxime dotari sa treaca usor de 18.000 euro.

Cativa jurnalisti romani se afla in zilele de 14 si 15 noiembrie la Paris, unde Dacia-Renault prezinta noua masina.

Corespondenta de la Paris.

Dacia Lodgy (sursa - HotNews.ro)
Dacia Lodgy (sursa - HotNews.ro)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre