BMW Seria 6 Convertible, sau Cabrio, este o demonstratie de forta si stil, indiferent din ce unghi privesti situatia. E cea mai performanta, mai practica si mai eficienta masina decapotabila din clasa ei. Pretul este imbatabil, desi costa o caruta de bani, iar dupa ce petreci cateva ore la volan trupul si mintea iti sunt invadate de trairi dintre cele mai diverse. Asa se intampla cand sub capota ai peste 400 de Cai Putere si cand corpul tau sta intr-un habitaclu construit discret, dar garnisit cu cele mai noi tehnologii din industria auto. E ca si cum te-ai delecta cu un cocktail scump si savuros facut din combinatii imposibile.
Concept
Inspirat de Seria 6 din anii ’80, noul Seria 6 Cabrio este mai lung, mai lat si mai scund decat modelul pe care-l inlocuieste. Masina are 4.894 mm lungime (+79 mm fata de generatia anterioara), 1.894 mm latime (+39 mm), 1.365 mm inaltime (-9 mm) si un ampatament de 2.855 mm.
click aici pentru galeria foto
Desi e mai plat, noul model ofera un spatiu interior mai bun gratie cotelor de lungime si latime superioare. O pozitionare mai eficienta a scaunelor aduce un plus de loc la nivelul capetelor celor patru ocupanti pe care-i poate gazdui masina. Practic, BMW a vrut sa creeze o masina mai buna din toate punctele vedere, pornind de la tehnologie si mergand pana la trasaturile estetice.
Design
Asa se face ca liniile noului Seria 6 Cabrio creaza o punte solida intre ce a fost si ce urmeaza sa vedem in gama BMW. Unul dintre designerii marcii a declarat pentru 0-100.ro ca inspiratia pentru Seria 6 Convertible au reprezentat-o barcile cu motor luxoase, de inalta performanta. Aceasta sursa de inspiratie nu este intamplatoare, pentru ca la un automobil decapotabil este foarte importanta comunicarea dintre designul exterior si cel interior, la fel ca la asa-zisele „Speed Boats”. In absenta sinergiilor masina ar arata hidos cand e decapotata. Nu e cazul BMW, pentru ca poti regasi, fara sa fii specialist, valori comune interiorului si exteriorului.
Ca trasatuta speciala, pe acest Seria 6 debuteaza in premiera la BMW ecranul central al navigatie cu aspectul unui dispozitiv de sine statator, nu perfect incastrat in bord. Afisajul e fix, nu se pliaza in bord.
Tehnologie, confort si dotari
Nivelul la care au ajuns finisajele si tehnologia e pur si simplu naucitor. Butoanele radioului sunt programabile (pot deveni shortcut pentru aproape orice functie) si sensibile la atingere, ca ecranul unui smartphone. Cifrele ceasurilor de bord se ascund cand motorul e oprit, devin albe cand conduci ziua si rosii noaptea. Sistemul de proiectie a informatiilor esentiale pe parbriz (HUD – Head-Up Display) este color, de ultima generatie.
Camera video pentru marsarier e ascunsa in spatele siglei, iar in total exista cinci camere care pot reproduce o imagine din elicopter a masinii. E o dotare foarte utila cand parchezi imensa limuzina.
Utilizand conexiunea Bluetooth a telefonului mobil poti avea internet direct pe ecranul navigatiei. In fine… asta e mai mult o fita inutila, pentru ca sistemul se misca greoi si e dificil de utilizat. Adica un telefon „destept” e de o mie de ori mai practic.
Prin toata aceasta mica insiruite de gadget-uri nu vreau sa spun altceva decat ca atentia la detalii e coplesitoare. In lucruri simple descoperi unele foarte complicate, dincolo de limitele pe care ti le pune singura mintea ta. In asta consta arta de a face un automobil modern – simplu, dar sofisticat.
Aerodinamica e si ea foarte buna, gestionata cum trebuie, pentru ca poti rula cu viteza de autostrada cu masina decapotata. E de apreciat ca BMW a pastrat solutia constructiva cu plafon textil. Izoleaza foarte bine, si fonic si termic, si arata mai mai placut decat un plafon metalic. Exista trei versiuni de culori pentru acoperis.
Interesant este ca luneta poate fi coborata de la un buton aflat pe fata usii de la sofer. Cand masina e capotata, deschiderea lunetei ventileaza foarte placut si natural habitaclul, iar zgomotul nu creste aproape deloc la viteze mai mici de 100 km/h. Abia dupa acest prag incep sa se auda sunete aerodinamice putin deranjante, acompaniate de mult mai placuta „muzica” a esapamentului.
Ideea lunetei care se deschide nu apartine BMW si nu este o noutate. Si vechiul model are asa ceva si, in plus, si alte masini mai vechi se pot lauda cu asa ceva. E drept insa ca in prezent doar despre BMW stiu ca pastraza aceasta solutie tehnica.
Pe sosea
Punctul forte al acestui BMW este insa motorul si intreaga mecanica. Propulsorul este un V8 de 4,4 litri, ce dezvolta 407 Cai Putere si un cuplu maxim de 600 Newton-metru. E aproape M. Si mai interesanta este plaja de turatii intre care motorul da cel mai bun moment al sau: intre 1.750 si 4.500 de rotatii pe minut.
Eficienta acestui propulsor V8 cu doua turbine este impresionanta!
Consumul real nu trece de 20 de litri pentru 100 de kilometri parcursi in oras, iar in extraurban cere mai putin de 13 litri pentru aceeasi distanta. Si aici am inclus chiar si dese scapari nebunesti cu acceleratia calcata la podea. E greu sa te abtii de la mici harjoneli cand ai o masina ca asta.
Transmisia sport automata cu opt viteze ii vine ca o manusa motorului. Acceleratia, si mai ales sunetul, te lasa gura cascata. Si la propriu si la figurat. Cu pedala calcata la podea motorul rage ca bestie ranita si masina incepe sa alerge nebuneste pana cand incepe sa ti se faca frica. La prima suta ajunge in doar 5 secunde, asta in conditiile in care automobilul cantareste putin peste doua tone.
Senzatiile sunt cu atat mai intense la viteza mare, pentru ca masina iti permite sa rulezi decapotat pana la 130-140 km/h fara niciun fel de probleme. Asta doar daca paravantul este montat in spatele scaunelor din fata. In caz contrar se simte curent deranjant chiar si la 50-60 km/h.
La toate acestea se adauga si agilitatea crescuta de sistemul de directie activa, care vireaza putin si rotile din spate (pana la 50 km/h in sens contrar rotilor din fata, peste 50 km/h in acelasi sens), plus sistemul Adaptive Drive. El permite soferului sa aleaga intre patru setari ale motorului, transmisiei si sasiului: Comfort, Normal, Sport si Sport+. Diferentele sunt cat se poate de palpabile daca esti genul de sofer care simte masina in general.
Concurenti
Singurii competitori ai lui BMW 650i Cabrio sunt Maserati GranCabrio si Mercedes-Benz Clasa E 500. GranCabrio este totusi mai mic, mai putin practic si costa cu 30.000 de euro mai mult. Deci unicul rival redutabil ramane Clasa E. Dar nici acest Mercedes-Benz nu este suficient de bun pentru a bate BMW-ul, pentru ca are un motor cu o mie de centimetri cubi mai mare, dar cu 20 CP mai slab, si e si mai lent cu aproape jumatate de secunda pana la 100 km/h.
Singurul plus pentru Clasa E Cabrio este portbagajul, mai mare cu 40 de litri (390 litri), si, desigur, cateva tehnologii care lipsesc de pe BMW (incalzirea gatului, pentru a putea merge decapotat iarna, de exemplu), plus farmecul specific unui Mercedes decapotabil.
Concluzii
BMW Seria 6 Cabrio porneste de la 72.000 euro in Romania, fara TVA, iar o varianta ca cea din test are un pret de 134.000 euro, inclusiv TVA. Stiu… e o suma imensa! Sunt chiar bani de Ferrari, insa BMW Seria 6 Cabrio nu se vrea o masina sport, ci un automobil premium complex si rafinat gata sa-ti satisfaca orice capriciu – fie ca e vorba de putere, de confort sau de placerea de a te bucura de amandoua sub cerul liber.
Pentru eficienta ridicata, pentru nivelul de calitate si pentru performantele sale, Seria 6 Convertible este o masina de statut care merita tot respectul. Si daca ii dai ocazia este in stare sa-ti demonstreze de fiecare data cand te urci la volan ca a meritat fiecare cent pe care l-ai platit pentru ea.