Acasa Romania Calitate slaba sau grija pentru client? Sase marci auto recheama modele din Romania pentru posibile defectiuni la sisteme esentiale

Calitate slaba sau grija pentru client? Sase marci auto recheama modele din Romania pentru posibile defectiuni la sisteme esentiale

de Adrian Mitrea

(sursa - Continental)

Avalansa de rechemari ale masinilor in service a avut o explozie spre sfarsitul anului trecut, cand Toyota a inceput campaniile de recall din SUA pentru posibile defectiuni la pedalele de acceleratie ale modelelor sale. In prezent, in Romania, sase marci auto foarte cunoscute, printre care Renault, Opel si Volvo, deruleaza actiuni de rechemare in service ale unor masini vandute la noi in tara, fiind identificate posibile defectiuni la sisteme esentiale, cum ar fi directia, centurile de siguranta si acceleratia.

Pe scurt, Renault recheama Laguna III pentru posibile defectiuni la centura de siguranta de la sofer, Opel a identificat nereguli la sistemul de directie al SUV-ului Antara, Toyota reprogrameaza sistemul electronic de stabilitate (VSC) al Land Cruiser si Nissan verifica airbag-urile modelului Micra, reiese din scrisorile de chemare la service a clientilor si din documentele trimise de importatorii auto autoritatilor romane responsabile de calitatea produselor, obtinute de 0-100.ro.

Renault

In cazul Renault Laguna, vor fi verificate 1.073 unitati – versiunile de caroserie hatchback (cu cinci usi) si Sport Tourer (break), fara coupe.

„Exista riscul deteriorarii pretensionatorului centurii de securitate sofer, in anumite conditii de utilizare, atunci cand scaunul este deplasat pe verticala in pozitia cea mai de jos. In aceasta pozitie, deplasarea laterala a pretensionatorului centurii de securitate sofer creste. (…) Exista riscul de deteriorare a pretensionatorului centurii de securitate sofer in zona de asertizare (prindere – n.r.)”, spune Renault.

Ca masura preventiva, pretensionatorul centurii de securitate sofer va fi inlocuit, le transmite compania celor 1.073 de clienti de Laguna III din Romania.

Masinile suspectate de aceste defectiuni au iesit de pe linia de fabricatie inca de la lansarea modelului (2008) si pana la 24 august 2009, inclusiv, iar campania de rechemare din Romania a inceput de circa o saptamana.

Toyota

Pe langa campania de rechemare a 11.835 de masini din Romania pentru posibile probleme la pedala de acceleratie, care isi are originile in SUA, Toyota apeleaza acum la un nou recall, pentru modelul Land Cruiser 150.

„La unele modele Toyota Land Cruiser, in cazul efectuarii unor viraje bruste la viteze mari, poate sa apara fenomenul de derapare a rotilor din spate, ceea ce poate cauza deplasarea laterala sau, in conditii extreme, chiar iesirea de pe carosabil a autovehicului”, explica Toyota Romania.

Toyota Romania mentioneaza ca a inceput campania de rechemare pe 22 aprilie 2010, fiind vizate 38 de masini.

Pana acum nu au fost inregistrate accidente, potrivit Toyota, dar compania, prin dealerii sai, va programa softul sistemului de stabilitate ce se numeste VSC la Toyota (denimit ESP, ESC sau VSA la alte marci).

Toata operatiunea ar trebui sa dureze cam 40 de minute.

Opel

„Axul intermediar al sistemului de directie se poate deconecta de coloana de directie, in anumite conditii de conducere, rezultand pierderea controlului directiei”, spune Opel in scrisorile pe care le trimite posesorilor de SUV-uri Opel Antara din Romania.

Operatiunea de verificare poate dura circa o ora si este gratuita, spune Opel. Compania nu mentioneaza insa despre cate masini este vorba.

Peugeot

Campania de rechemare initiata de Toyota pentru pedalele de acceleratie care puteau ramane apasate involuntar a avut repercursiuni si asupra partenerilor Citroen si Peugeot, deoarece modelele Toyota Aygo, Peugeot 107 si Citroen C1 sunt produse pe aceeasi platforma tehnica si in aceeasi uzina (uzina Kolin, Cehia).

La inceputul lunii februarie din acest an, cand Toyota a anuntat oficial demararea campaniei de rechemare pentru acceleratiile buclucase, Citroen Romania a spus ca niciun C1 vandut la noi in tara nu este vizat de campanie.

Oficialii Trust Motors, importatorul Peugeot, au precizat atunci ca nu stiu daca rechemarea pentru tipleta C1, 107 si Aygo afecteaza modele 107 din Romania.

In urma unei analize mai atente, Trust Motors a constatat ca este nevoie sa recheme pentru reparatii 13 exemplare 107 comercializate la noi in tara. Campania a demarat pe 10 februarie si are limita nedeterminata de timp, pana ce va fi reparata si ultima masina.

Nissan

Constructorul Nissan a identificat posibilitatea ca pe cateva vehicule Micra (K12) sa apara un posibil incident ce ar putea afecta airbag-ul pasager.

„Exista posibilitatea ca in cazul unui impact frontal , airbag-ul pasager sa nu se declanseze corect. Acest incident este intalnit la vehiculele cu volan pe partea stanga, care au plansa de bord de culoare neagra”, explica Nissan rechemarea a 71 de masini Micra din Romania, incepand cu 26 martie.

Volvo

Inginerii marcii premium suedeze Volvo au constatat ca, in anumite situatii, conducta de alimentare a sistemului de servodirectie a SUV-ului XC90 poate intra in contact cu corpul electromotorului ventilatorului de racire si se poate deteriora de-a lungul timpului in aceasta zona de contact.

„Acest fapt poate conduce la scurgerea lichidului hidraulic de servodirectie si la pierderea servoasistentei la virare”, spune Volvo.

Campania de rechemare vizeaza 446 de modele XC90 vandute in Romania, fabricate in 2007, 2008 si 2009

Repararea masinilor dureaza putin peste 5 ore. In acest timp, se inlocuieste conducta respectiva si se efectueaza geometria rotilor, potrivit importatorului Volvo in Romania, EIT Forum Auto.

Ce inseamna aceste rechemari?

Aceste campanii de rechemare vin in contextul in care Toyota a demarat recent cel mai mare recall din istoria companiei, de peste 8,5 milioane de masini, pentru posibile probleme cu pedala de acceleratie. Porsche a anuntat ieri (27 aprilie) ca recheama toate exemplarele Panamera produse (peste 11.300 de masini) pentru ca pot aparea defectiuni la prinderile centurilor de siguranta din fata.

Aceste rechemari repetate, care vizeaza sisteme esentiale de functionare si siguranta ale masinilor, starnesc intrebari legate de calitatea automobilelor contemporane si de siguranta mult trambitata oferita de acestea.

Parerile sunt impartite, dar actiunile de rechemare in service sunt practici obisnuite in industria auto, de ani de zile, iar recall-urile ar trebui privite in primul rand ca pe semn de respect si de grija pentru client. Chiar daca nu toti constructorii auto specifica asta, toate cheltuielile legate de rechemarile in service sunt suportate de producatorii auto.

In ultimele luni, mai multe companii auto au apelat la rechemari de produse din Romania, din cauza unor ingrijorari legate de calitatea produselor si siguranta soferilor.

7 comentarii

Gabriel Markeze Voiculescu 28 aprilie 2010 - 15:16

Publicitatea negativa vinde din ce in ce mai bine! Unii inventeaza rechemarea rechemarilor si acul din pneu doar ca sa isi faca publicitate gratuita; „ne pasa de clienti” … cum sa iti pese de un client cand la capitolul client intern (angajat) modul de tratare este ….. ? asta e pomana media. Toyota ti-ai terminat bugetele de publicitate sau ti le conservi? Pentru a face o rechemare este suficient sa ai 3-4 intamplari intr-un an… dar pt asta 10.000 de ziare * x Mil de exemplare = publicitate mascata. Rusine

Reply
Eusebiu 28 aprilie 2010 - 16:05

Toate marcile au probleme, nu numai Toyota.

Reply
Marius 28 aprilie 2010 - 16:15

Care respect si care grija fata de client? Daca nu s-ar grabi si ar proiecta totul de la inceput cum trebuie, atunci nu ar mai pune nimenui viata in pericol.
De exemplu, problema mentionata la masinile Volvo. Era greu sa analizeze cineva pana la ce temperatura rezista fara probleme conducta respectiva? Putea sa proiecteze altfel traseul, sau sa monteze din start o conducta din aliaj mai rezistent. Dar nu, o fac abia acum, cand probabil au avut destule probleme constatate la revizii si au vazut ce se intampla si mai ales, ce s-ar putea intampla daca nu intreprind ceva. Chiar daca ii costa, e oricum mai putin decat ce ar trebui sa plateasca in cazul in care ar fi actionati in instanta.
Iar lucrul asta e valabil pentru toate marcile.
Deci, care respect pentru clienti?

Reply
Porky 28 aprilie 2010 - 16:15

Pentru ca titlul este :” Sase marci auto recheama modele din Romania pentru posibile defectiuni la sisteme esentiale ”
-remarc ca mai e una sigur in plus -Suzuki -cu productia in Ugaria -cele citeva sute de bucatzi vindute dintr-o anumita perioada au fost rechemate(pentru probleme minore) -bineintzeles nu e o marca inportanta ca prezentza pe piatza romaneasca-dar e bine daca precizam cred ca practic toate au avut chemari daca sapam mai adinc

Reply
Adrian Mitrea 28 aprilie 2010 - 16:22

@Gabriel: Cred totusi ca pentru producatorii auto ar fi mai sanatos sa aloce bani pentru marketing si publicitate. Nu uita ca si aceste recall-uri costa bani, foarte multi. Nu e reclama mascata, e adevarul. Unele probleme sunt banale, altele mai grave…

Reply
Luiza 29 aprilie 2010 - 15:56

De acord in totalitate cu Gabriel.

….tocmai aceste rechemari se fac cu bani putini.
Se trimite o scrisoare sau un e-mail. Se face tamtam in presa.
Lideri apar gratis la TV si in prime time stiri radio, TV. Apar on-line si presa tot gratuit.

Apoi toata lumea da pe spate ” ce grija au de noi ” … uita-te la campaniile politice?
In toata lumea cei mai controversati castiga. Cunosc cazuri concrete in care, peste afisul unui candidat pe DN1 cineva a scris cu spray un mesaj negativ. A doua zi circula pe net. Cei care au pus mesajul era toti sustinatori celui din afis…

Lucrez in MK de 14 ani si stiu ce vorbesc. Daca cititi despre astfel de practici si strategi MK ati intelege ca orice stire negativa vinde mai bine decat iti imaginezi.

Este strategia oricarui trust media, national, international…

Reply

Lasa un comentariu