09 octombrie 2017
luni
Opinie, Romania, Siguranta Auto
OPINIE: Accidentul mortal de la Urziceni. Moartea conduce printre noi

Un accident in lant, cu un mort si 14 raniti, a avut loc duminica, 8 octombrie 2017, pe DN2, langa Urziceni, iar un clip dramatic postat pe Facebook de un martor ocular ne arata tragedia momentului. Si mai trist e ca in fiecare an producem cel putin un accident mortal spectaculos, cu multe victime si multe masini implicate. Sper ca ai sesizat nuanta. Am spus ca “producem”. Accidentele nu “se intampla” pur si simplu. Noi facem accidentele. Si moartea conduce printre noi.

E posibil ca si tu sa fi provocat accidente chiar si cand crezi ca n-ai facut-o. Nu vei afla niciodata daca nu cumva o sicanare in trafic, niste semne obscene sau cateva injuraturi nu s-au soldat, 5 minute mai incolo, cu un accident sau niste victime. Suntem latini, colerici, impulsivi. Unda de soc a unui incident aparent minor poate avea consecinte devastatoare in scurt timp.

E posibil si sa nu fi fost fizic implicat in niciun accident toata viata ta de sofer, dar sa fi fost autorul efectiv sau macar moral al multor accidente. O depasire riscanta din care tu ai scapat, dar altii au intrat in sant sau in alte masini, spre exemplu. Un trecut pe rosu din care ai scapat ca prin minune, dar in spatele tau soferii care te-au evitat isi strang barele de protectie din intersectie.

Scenele din acest clip de 10 minute postat pe Facebook de un martor sunt parca din iad. Iadul facut de oameni, iadul facut de noi. Clipul nu poate fi adaugat in acest articol cu functia “embed”, dar il poti vedea in link (cat o mai fi disponibil).

E plin de cioburi de sticla si de plastic peste tot, plus “organe” ale masinilor cu care unii incearca sa sparga parbrizul unei dube.

O femeie urla isteric de parca asa ar putea sa aduca mortul intre vii. Iar masuri de prim ajutor nu pare sa acorde nimeni pana la venirea SMURD.

E drept, in pozitiile in care stau unii oameni prinsi intre fiare ar fi si riscant sa faci ceva. Risti sa omori un om cu zile daca intervii nepregatit si necorespunzator.

Vad multe airbag-uri sarite, semn ca masinile erau tehnic cat de cat in regula. Macar n-au fost daune totale in trecut, reparate prost, fara sa le fi fost puse si airbag-urile la loc. Dar la cati raniti sunt din acest accident, 14 oameni, plus cel mort, mi-e greu sa cred ca toata lumea purta centura de siguranta. Pe locurile din spate sunt foarte, foarte rari oamenii care o poarta. Ma uit in trafic mereu dupa asta, iar ce vad cu proprii ochi n-are cum sa nu fie adevarat.

In plus, ancheta Politiei n-o sa spuna niciodata despre starea anvelopelor, a amortizoarelor, a sistemelor de directie si franare. Ori toate acestea pot da niste variabile uriase. Iar de cele mai multe ori pot face diferenta intre viata si moarte.

Multi soferi poarta, inca, celebrele “cotoare” de centura, create special sa faca masina „sa taca” daca nu ti-ai pus centura. Si tot aceste cotoare te omoara cu zile. Pentru ca prezenta lor in brida, unde ar trebui sa fie centura, face ca sistemul airbag sa fie activ. Ori tu, nefiind tinut in scaun de centura, te indrepti cu 150 km/h spre un airbag care se indreapta si el spre tine, la randul lui, cu 300 km/h. Te alaturi celor drepti in mai putin de o secunda.

Vezi tu… moartea conduce printre noi. Si o face de fiecare data cand fundul e pe scaunul soferului, dar mintea e plecata la plimbare… Fie pe la o amintire nevinovata, fie la o notificare de pe Facebook, caz in care mintea ia cu ea si ochii, dar si o mana.

Sa crezi ca nu ti se poate intampla tie… e o iluzie amara. E posibil sa nu gresesti tu, dar sa o faca altul. Cert e ca, atata timp cat esti intr-o masina in miscare, riscurile cresc cu cat le disconsideri mai tare. Fie ca esti sofer, fie ca esti pasager.

Vei spune ca n-avem drumuri, medici si spitale. Ca n-avem suficienta Politie ori legi. Adevarul este ca n-avem cap, mai presus decat toate celelalte. Ori unde nu-i cap, vai de picioare!

Intamplarea face ca DN2 sa fie un drum periculos pentru ca unii oameni care circula pe el sunt periculosi. Altfel… asfaltul e bun, soseaua e dreapta. Aglomeratia nu e o scuza sa conduci ca un criminal. E agomerat? Stai acolo. Nu incerca sa fii zmeu. Vei castiga cel mult 15 minute pana la destinatie, fata de ceilalti. Asta in cazul in care vei ajunge si nu cumva vei sfarsi pe marginea drumului. N-avem autostrazi? Pai nici cand le avem nu suntem in stare sa mergem regulamentar pe ele. Probabil ca n-ai uitat accidentul din ceata de pe A2.

Serviciile de urgenta si paza sunt subdimensionate in orice tara cand vine vorba de tragedii: accidente in lant, incendii masive, cutremure majore. Niciodata nu vor fi suficiente ambulante, suficienti doctori, suficiente spitale, suficienti soldati ori suficienti politisti.

Trebuie sa fim constienti ca primul lucru de valoare pe care-l avem este propriul corp, propria minte. Nu putem avea cate in spital in fiecare comuna si nici ambulante care sa faca fata in 10 minute la 14 raniti. Si nu putem avea nici cate un politist pentru fiecare sofer in parte.

Ne avem pe noi insine si, cu un pic de bun simt, ar trebui sa n-avem niciodata nevoie de mai mult!…


Etichete: , , , , , , , ,

Lasa un comentariu

105 Comentarii Pornit "OPINIE: Accidentul mortal de la Urziceni. Moartea conduce printre noi"

Notifica-ma despre
avatar
Sorteaza dupa:   noi | vechi | votate
Banel
Cititor

O mentiune as vrea sa fac referitor la DN2. Drumul asta este mai periculos decat altele din cauza acostamentului foarte larg pe care unii circula (cu viteza redusa) iar altii se retrag aici pentru a nu sta in calea „grabitilor”. Am vazut destule cazuri cu soferi care ii bruscau pe cei ce nu se retrageau pe acostament. Astfel, pe un drum care are dpdv legal o banda pe sens, merg in paralel cate doua masini pe fiecare sens.

Kap
Cititor

Foarte corect, este exact ceea ce vreau să spun.
DN2 este o aberație care provoacă numai accidente mortale pe porțiunile cu acel nenorocit de acostament. Ar trebui remarcat la 1+2 benzi până se construiește și a patra, altfel vor fi în continuare o grămadă de accidente frontale.

Popescu
Cititor

Corect, la bulgari au implementat 2 vs 1 benzi alternativ cand pe o parte cand pe alta, e excelent asa.

Denis
Cititor

Nu are cum sa fie pentru ca noi nu avem traficul lor relaxat. In Bulgaria sunt de 3x mai putine masini decat in Romania ……si apropo anul asta ne-au depasit si la nr de km de autostrada !

alex
Cititor
nu viteza ucide, ci idiotii care isi iau permisul cu 2 kile de cas si 1 kil de carne de gratar pe care le da spaga politaiului la proba practica.. nu viteza ucide, ci tot idiotii care isi cumpara cazane de masini, la care nu vor sa investeasca in amortizoare noi, placute si discuri schimbate mai des (da, chiar daca placutele au „carne” ele isi pierd din proprietati in timp si de la caldura) nu viteza ucide, ci alti idioti care nu inteleg ca o anvelopa buna schimbata la maxim 3-4 ani sau cand scade sub 60% uzura nu mai… Citeste mai mult »
Gica
Cititor

Nu viteaza ucide… esti un prost.

pehash
Cititor

Daca ar fi viteza de vina, ar fi carnagiu pe Autobahn.. Dar nu este. De ce?

Banel
Cititor

Pentru ca nemtii rup pedala in doua doar pe Autobahn si nu-si uratesc masinile cu antene de neam prost ca sa auda pe statie unde sunt radarele. La noi, si pe autostrada, si pe DN „soferii” seteaza viteza la limita maxima +50…sa nu piarda permisul, ca ar pune mai mult. Problema e ca, atunci cand ai infrastructura proasta (vezi tampenia de DN2), solutia corecta e de fapt invers, sa mergi mai precaut.

Radu
Cititor

Nu, boule, nu viteză ucide ci oprirea bruscă. Care e cu atât mai bruscă și mai ucigătoare cu cât viteza era mai mare.

Banel
Cititor

Corect…oprirea brusca intr-un copac, parapet, alt participant la trafic ucide.

mihai
Cititor

Plăcuțele vechi dar cu „carne” nu-și pierd proprietățile. Dacă și le-ar pierde, n-ai mai trece ITP-ul cu ele, că ți se testează frânele obligatoriu. Știu ce vorbesc, am mers peste 7 ani (60000 km) cu plăcuțele din fabrică, luând toate ITP-urile pe bune și făcând toate reviziile la reprezentanță. Mașina are acum 10 ani și sunt la al doilea set de plăcuțe. Merge ca nouă.

Ovidiu
Cititor

Tot asa si cauciucurile de 7 ani, cu puțini kilometri devin mai bune, ca se intaresc si nu se mai tocesc! Sau nu?

mihai
Cititor

Nu, iubitule. Cauciucurile îmbătrânesc, și se vede pe pereții laterali, pe care îi crapă lumina ultravioletă a soarelui. Dacă au fost de calitate banda de rulare nu se întărește și nu-și schimbă viteza de tocire, în schimb riști să-ți explodeze pereții laterali la viteze mari.

vasile
Cititor

Cu mentalitate dintr-asta ajungem „departe”… Sunt curios… In astia 7 ani cate revizii periodice ai facut… si cum le-ai facut…

mihai
Cititor

Le-am făcut pe toate, la reprezentanță, conform programului din cartea de service! 😉

Dragos
Cititor
Dupa cum spune si Mihai. placutele nu isi pierd proprietatile. Acestea au evoluat in timp astfel incat sa nici de discuri cu gaurele nu mai e nevoie. Nu mai contin compusi ce elimina gaze sau se modifica semnificativ in timp. Sa nu uitam ca forta de franare e determinata in principal de pneuri nu de placute. Cazurile de placute atat de defecte sunt mai rare decat crezi. Anvelopele „expira” mai nou dupa 6 ani. Fii econom gandeste-te la mediu. Cat despre cele de iarna, eu ajung la concluzia ca doar acestea merita. Deoarece 2 seturi iarna + vara tin mult… Citeste mai mult »
bancher
Cititor
nu mai fac greseala sa merg cu anvelope de iarna pe timp de vara in toata viata mea. Nu am nevoie de teste ca sa imi dau seama ca, pe timp de vara, anvelopele de iarna sunt aproape 0. Am avut debica frigo 2 si, imediat ce se incalzea afara, nu ma mai puteam baza pe ele. Apoi am incercat cu Michelin Alpina A4: sublime iarna, dar vara nici macar mediocre nu sunt…la viteza nu mai vor sa franeze pur si simplu, simti cum lasi dara de cauciuc pe asfalt. Nu stiu cum or fi cele all season ca nu… Citeste mai mult »
Banel
Cititor

Hehe, la cat de repede se tocesc cele de iarna vara, oricum prea mult nu poti sa mergi cu ele. Iar daca sunt premium, e pacat de banii dati.

bancher
Cititor

Vara e impropriu zis. M-a prin luna mai de cateva ori cu anvelopele de iarna, si mi-a ajuns….imi dau seama ce ar fi fost daca mergeam cu ele in august.

Gabriel
Cititor
Am avut eu pe Solenza cauciucuri all season si in trecut pe masina de munca. Sunt proaste vara si si mai proaste iarna. Costa o gramada de bani si se ovalizeaza destul de usor. Eu am cumparat masina cu ele si un cauciuc era ovalizat, l-am schimbat cu cel mai ieftin model all season si tot m-a costat 270 ron. Este o alternativa la legea care te obliga iarna sa ai M+S si scapi de bataile de cap cu schimbul bi-anual de cauciucuri. Prin oras sunt cat de cat ok insa daca mergi prin tara distanta de franare se mareste… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

Lasa ca ucide si viteza, si inca cum….am vazut destule accidente cu masini noi date peste cap din cauza vitezei. Hai sa nu ii incurajam pe cei cu BMW sa mearga cu n-spe mii de kilometrii la ora, pe motiv ca au masina noua si buna, ca uite cum se ajunge la accident.

Dragos
Cititor
Draga autorule, Autostrazile oriunde au fost implementate au redus nr de morti/ km parcursi. Nr de accidente fatale e direct corelat cu abundenta autostrazilor (nu e de lucrari stiintifice, e de wiki): https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision#/media/File:Road_traffic_accidents_world_map_-_Death_-_WHO2012.svg Nu exista soferi rai (noi tarani de RO) sau buni (restu din Vest), exista drumuri concepute pentru trafic de viteza (vezi in Vest) si drumuri unde in curba ai o casa cu perete de 40cm de caramida, sau un stalp, sau unghiul strazii negativ curbei, asflat sub standardul de aderenta. A cita tot romanu: „Cand treci granita parca conduci altfel.” Traducere: Drumurile sunt concepute pentru viteze inaintate:… Citeste mai mult »
eugen
Cititor

Daca ai fi condus prin afara tarii ai fi vazut ca la ei se conduce mult mai sigur si mai responsabil decat la noi.

Dragos
Cititor

Si cu 200 pe autostrada unde recupereaza tot.
Am ramas perplex cand am condus prima data in Germania unde pe un drum de 90, in afara orasului, nimeni nu mergea mai repede de 50, si nici nu depasea careva. Dar odata pe Autobahn….. raliu.

Red
Cititor

Am rămas și eu perplex în „Jermania” unde venea unul cu 180 km/h și i se bagă un camion care mergea cu 90 în față.

E criminal cum se conduce pe autostrăzi în vest, ce distanțe de 1 metru sunt între mașini rulând cu viteze de peste 140 km/h. Inconștiență maximă.

Am căutat un pic să văd ce spune germanul de rând și ce am aflat e că ei investesc cel mai mult în anvelope și frâne pentru că oricând trebuie să frâneze de la 190 la 80 în 10 metri.

bancher
Cititor

perfect de acord….si eu m-am minunat de cat de inconstienti par germanii la volan pe autobahn…si cum iti taie oricand unul calea, care conduce cu 50km/mai incet decat tine.

Chris
Cititor
Nu prea-s de acord. Conduc zeci de mii de km / an in Germania si pot sa spun are o infrastructura gandita bine de obicei, asta conteaza foarte mult, dar ceea ce face o diferenta uriasa sunt oamenii, asa cum spune si autorul, Adrian. Nu ti se taie calea, nu esti depasit periculos (de fapt aproape ca nu esti depasit niciodata decat pe Autobahn), nu se merge pe rosu, doar te apropii de trecerea de pietoni ca masinile opresc si te asteapta. E experienta mea de zi cu zi, vad zilnic asta. Exista exceptii, si in 90% din cazuri sunt… Citeste mai mult »
Red
Cititor

Nu știu, am traversat de câteva ori Germania și culoarul Austria – Franța nu m-a dat pe spate din nici un punct de vedere.

Chris
Cititor
Nici nu avea cu ce. Nu exista nimic ce sa ia ochii: nu vezi nici camerele cu care se analizeaza traficul, nici centrele de supraveghere care decid limitele dinamic ca sa fii in siguranta sau sa se evite ambuteiajele, nici aparatele de masurat distanta intre masini sau radarele, nu vezi asfaltul special care reduce zgomotul la rulare in dreptul localitatilor, nu vezi canalele la fiecare cateva sute de metri ca sa nu se produca acvaplanare, verificate periodic, desi-s acolo, nu vezi studiile facute de arhitecti ca sa nu trebuiasca sa tot varieze limita de viteza, sa poti merge constant si… Citeste mai mult »
Chris
Cititor

Scuze, corectez exemplul distantei minime fata de cel din fata: La o viteza de 140km/h trebuie sa pastrezi o distanta de 28m.

Red
Cititor

Mda, 28 de metri. Dacă-i sare o roată, 28 de metri sunt exact suficienți să-l eviți la 140 km/h (adică 38 de metri pe secundă)

Banel
Cititor

Daca n-as trai in Romania, as zice ca ai dreptate. Insa ceea ce vad zi de zi ma face sa-ti zic ca soferii sunt principala problema.

Djordj
Cititor
i-ati dat minus omului desi are dreptate….Autorul omite evident cauza principala a accidentelor: lipsa infrastructurii. Spune cineva mai sus ca se teme sa nu intre vreunul cu slick-uri in curba peste el….daca in loc de DN2/E85 ar fi o autostrada, nu ar mai avea cum sa intre cel de pe contrasens cu 120kmh peste el…pentru ca parapet dublu…pentru ca autostrada si toti merg in acelasi sens. Bine, imi pierd timpul, majoritatea au fost dresati de mici copiii de coloneul de militie vochina si de altii care au tot interesul sa intretina minciuna conform careia viteza e principala cauza a accidentelor… Citeste mai mult »
Mircea
Cititor

Stimate Dragos, Ai perfecta dreptate ca autostrazile reduc numarul de morti din accidente de circulatie. Sigur, afirmatia este valabila pentru toata lumea cu exceptia Romaniei. Aici in tara asta, posesorii de carnete NU stiu sa conduca pe autostrada. Problema majora a soferului roman este data de faptul ca el urla la guvernanti ca infrastructura este jalnica dar el conduce pe sosele de parca peste tot sunt autostrazi pe care poate merge cu 150 km/h ! Intr-un cuvant sunt niste iresponsabili fata de viata lor si a celorlalti participanti la trafic.

bancher
Cititor
Si mie mi se pare ca nu toti romanii au cunostinte sa conduca pe autostrada. Cand merg pe A1 si A2 constat statistic ca cele mai multe greseli le fac cei din judetele unde nu sunt autostrazi. Ex: mers pe banda de viteza cu 90-100km/h, nu se dau la o parte de pe aceasta banda sa faca loc celor care vin mai tare din spate, intra direct pe banda 1 de pe un drum lateral (fara a merge macar 100m pe banda de urgenta ptr a prinde viteza), faruri reglate prea sus, treceri de pe banda 1 pe banda 2… Citeste mai mult »
Kathy Bates
Cititor
Cât a fost duduirea economiei, 2005-2008, cei mai mulți conduceau ca în Fast & Furious. Indiferent ce ar fi condus, de la căruță până la TIR. Dar după 2010 a apărut moda contrară: conduc de parcă ar fi loviți în cap cu leuca. Accelerează în mod stupid când au în față o coloană de mașini, pun frâna de 10 ori în etape până ajung la ea, reduc brusc viteza la 30 km/h când văd în față o curbă, fac toate manevrele în intersecție cu o încetineală extremă, exasperantă. După care accelerează iar, fără motiv, fiindcă drumul nu e liber. Nu… Citeste mai mult »
Tudor74
Cititor
Ai luat un minus de la mine, zi-mi te rog aia care au murit pe Autostrada Soarelui anul trecut cum de au murit ca doar erau pe autostrada ! Ai impresia ca pe autostrada esti la adapost de bizonul roman, dar te inseli ! Cand romanul vede limitator de viteza el vede asta ca pe o provocare, sa vada cu cati kilometrii pe ora in plus poate sa bata recordul ala de 50, 90, 100 km/h vitexa maxima admisa. Nu drumul judetean, nu autostrada, nu BMW-ul si nici Loganul nu te omoara, BIZONUL te omoara care depaseste aiurea si care… Citeste mai mult »
Djordj
Cititor

Preocuparea ta intelectuala, sau mai bine zis obsesia ta se rezuma la bizoni, bembeu si gabori. La scoala nu ti-a placut, asa-i ?

Pavl
Cititor

Si cati au murit pe autostrada comparativ cu drumuri nationale si judetene? Pana una alta, statisticile din UE arata ca doar 16 % din accidentele grave au loc pe autostrazi. La noi cred ca procentul e mult mai mic pentru ca nu avem autostrazi. Da, sunt multi soferi agresivi sau nestiutori in ale condusului, insa probabilitatea ca acestia sa provoace accidente grave scade dramatic pe autostrada.

George
Cititor

Lipsa infrastructurii nu este in nici in caz o scuza pentru lipsa de cultura a soferilor. Faptul ca nu avem drumuri „ca in vest” nu e scuza sa conducem ca niste inconstienti.

Red
Cititor

Mai e și melancolia anilor când mergeai din Baia Mare în București în 7 ore. Nu erau nu știu ce mașini ca putere, dar nu era trafic și puteai ține 80-90 km/h constant.

Mulți visează la autostrăzi, alții visează la vremuri cu trafic scăzut, idea e că toți visează în loc să stea treji și să respecte regulile din această țară.

Pavl
Cititor

Absolut adevarat. Incidenta accidentelor provocate de imbecilii agresivi ar scadea dramatic daca nu ar trebui sa depaseasca in curbe stranse, fara vizibilitate, peste linia (dubla) continua, prin localitati. Nu ar mai fi nevoie sa umble 50 % (daca nu mai mult) dintre soferi cu statii de emisie/receptie (chiar, dati exemplu o alta tara din Europa unde sunt legale) ca sa nu respecte limitele legale de viteza. Apropo, cei mai multi din astia cu statii am vazut pe DN2, merg cu 100-120 kmh in localitati.

Ion
Cititor

Si dece trebuie sa depaseasca in curbe stranse, fara vizibilitate, peste linia (dubla) continua, prin localitati? Ce-i impinge? Educatia inalta?

Sorin
Cititor
Și eu am stație pe mașină. Dar nu pentru a afla unde sunt controale ale poliției sau radare. Circul foarte mult înafara țării și de foarte multe ori am ocolit ambuteiajele de pe autostrăzi primind informații de la ceilalți participanți la trafic, reușind să ies pe naționale. Am montat și o cameră de filmat, și pot spune că nu trec 100 de km. fără a”prinde” bizoni și bizoane care fac minuni în trafic. Dacă adaptezi viteza la condițiile de trafic, vreme și stare a drumului, e greu sa provoci un accident. Dar e destul de greu să te ferești de… Citeste mai mult »
Andy
Cititor

Statia e perimata. Foloseste Waze.

Ioa
Cititor

Esti un prost ! deci tot drumurile sunt de vina ! Orice ce se intampla doar drumurile sunt de vina. Pai cand treci granita si nu respecti chestii amenzile sunt destul de frumoase de aceea conduci altfel!
Si aici tot drumurile sunt de vina?
http://www.stiridecluj.ro/social/accident-grav-la-ambient-pe-traian-vuia-taxi-diesel-spulberat-de-un-bolid-foto

Dragos
Cititor

Si astia care s-au preocupat cu studiul accidentelor si cauzele lor sunt prosti?
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457505001247 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S000145759800058X http://www.jstor.org/stable/3702389?seq=1#page_scan_tab_contents https://trid.trb.org/view.aspx?id=712279
Cand vei ajunge la prostia mea, vei realiza ca soferii sunt influentati direct de drumul pe care il au in fata.
Indiciu: poti face soferi sa nu depaseasca sau sa nu mearga cu viteza prin constructia drumului.
Stiu ca nu vei citi linkurile de mai sus asa ca iti fac un rezumat: Autostrazile ajuta oamenii sa parcurga mai multi km fara accidente. Nu le reduc. Si o statistica maxima: Prezenta Tirurilor este pozitiv corelata cu siguranta.

Nuconteaza
Cititor
Draga autor, ai dreptate cu ce ai scris insa ar fi mai multe de spus. Sigur ca orice accident e o sumedenie de lucruri in lant ce nu au mers bine. Insa cine a mers cel putin o data pe acest sector de drum DN2 sau E85 a fost cel putin surprins de o particularitate – e drum cu 2 benzi pe sens, cu 1 banda si una de urgenta sau un drum atipic ce nu ar trebui sa aiba statut de drum european? De ce pe acest drum se intampla multe accidente grave, aproape zilnic? Presa auto si soferii… Citeste mai mult »
Djordj
Cititor

Pot trece 4 autoturisme simultan cu conditia ca acostamentul sa fie in stare buna. Am impresia ca la limita trec si 3 autoturisme si un tir.
E un drum atipic ? Evident, diferenta dintre acostament si inca o banda o poti cauta pe la mitrea si pe la casuneanu prin curte.

andrei
Cititor

Dar e foarte clar. Are o bandă pe sens. se vede și după marcaj.

bancher
Cititor

DN2, dupa parerea mea, este o nenorocire de drum. are o banda larga, si inca o jumatate de banda (numita acostament) pe care nu ar trebui sa se circule. Totusi, presati de cei din spate care dau flasuri, multi circula pe aceasta banda de rezerva…si uite unde se ajunge. Acostamentul nu e ptr circulatie, e ptr situatii de urgenta.

ciombe
Cititor

Foarte corect! Numai ca autoritatile…care autoritati? Acelea care nu stiu cum sa faca sa scape de puscarie, sau care nu stiu cum sa fure mai mult?
Despre ce vorbim?!
Politia? Care politie?
Statul roman este pe cale de disparitie!

gogu
Cititor

Adevarul e ca la noi se merge in general mult mai tare decat ne tine starea masinii si talentul, iar termenul de mers preventiv e doar pentru ”fraieri”. Nu stiu exact cum s-a petrecut respectivul accident, dar ma gandesc ca daca intre masini erau distante de 30-40 metri, mai greu sa se ciocneasca 6 vehicule. Deci nu doar cel care a intrat pe contrasens e vinovat, ci si cei care erau prea aproape de masinile implicate in primul contact ca sa mai poata evita accidentul.

Tibi
Cititor

In general sunt de acord cu articolul, cu o mare mentiune. E85 e o mizerie n-are doar o banda dar nici doua n-are. De 3 in viata mea am sunat la 112 pt ca un alt sofer a incercat sa ma omoare, 2 dintre aceste cazuri s-au intamplat pe e85. Cata indiferenta intampini sunand la 112 in timp ce-ti tremura picioarele e alta poveste. Pt cei care nu cunosc drumul le recomand sa dea un search pe net cu „accident e85”, nu cred ca exagerez daca zic ca cunt cel putin doua accidente grave pe saptamana.

mihai
Cititor

prima data cand vad adevaratele cauze ale accidentelor din Romania puse in evidenta. nu lipsa drumurilor, nu absenta Politiei, ci starea de inapoiere mintala si morala a populatiei. asa cum spune si autorul, si acolo unde exista autostrazi si politie in trafic, imbecilitatea si lipsa de obisnuinta in a respecta regulile, caracteristice unei populatii distruse moral, sunt omniprezente.

Djordj
Cititor

30-40m inseamna o franare de la 90-100kmh la zero pe uscat, daca mai adaug si timpul de reactie inseamna ca ar trebui sa ai cam 80kmh pe ceas ca sa poti opri in siguranta. Tu Gogule mergi cu 80kmh ? Daca mergi cu 100kmh ar trebui sa maresti distanta la vreo 50m. Daca megi cu 150-160kmh, asigura-ti macar 200m. E complicat cu aproximarea distantei in timp real, cu asta sunt de acord, e mai simplu sa o faci pe lupul moralist fara sa fii in deplina cunostiinta.

bancher
Cititor

uiti un lucru: nici cel din fata nu opreste instantaneu. (decat daca intra in zid, iar ziduri pe autostrada nu exista). Adica la cei 40m care ii ai tu fata de cel din fata, mai adaugi vreo 20m pana in punctul in care opreste el. Asa vei avea per total 60m sa opresti, suficienti zic eu. Tu pornesti de la premiza gresita ca cel din fata opreste masina in 1metru, si asa nu se poate. Chiar daca a avut accident in fata, tot il vede si franeaza, avertizandu-te si pe tine ca trebuie sa franezi.

Cosmin
Cititor

Cel din fatza va opri mult mai repede daca se loveste de ceva (parapet sau o alta masina oprita in fatza lui sau un tir care a venit de pe contrasens si a rupt parapetul).

gigel
Cititor
Am mers pe ceata pe A1. Eu pe prima banda, cu 80km/h, pe banda 2 venind carduri de BMW-uri care mergeau… cum merg de obicei, minim 150, in conditiile in care nu vedeai la 2 metri in fata… Daca nu ati observat, afara se merge in functie de drum, daca ai 90 limita, mergi cu 80…90 si cei din spate nu simt nevoia sa depaseasca, indiferent de ce masini au. Da, nu merg nici cu 150 dar nici cu 40 fara sa iti pese ca ai ditamai coloana care nu poate depasi si ai luat ITP-ul pe spaga. La noi,… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

nu le iau apararea soferilor de BMW, dar sa stii ca ledurile adaptative de pe masinile moderne sunt geniale. Nici nu o sa iti vina sa crezi ce diferenta in bine este fata de o masina cu becuri pe halogen. E posibil ca ei din cardurile de BMW-uri sa fi avut lumini mult mai bune, si de aceea mergeau cu viteza.

Andy
Cititor

BMW-urile din RO au o varsta medie de 8-10 ani. De unde led-uri adaptive?

Oha
Cititor

Exact. E vorba aia: prostul pana nu e fudul nu e prost destul. Cauza principala e gradul de inteligenta al populatiei. In toate tarile civilizate se conduce civilizat, la noi se conduce parca-i cireada de vite apucate de streche. Din orgoliu, romanii numesc „smecherie” analfabetismul si prostia care-i caracterizeaza.

De inteligenta populatiei tine si nr. de autostrazi, o populatie care voteaza in masa infractori analfabeti, nu va avea niciodata autostrazi.

bancher
Cititor

In germania pe autobahn se conduce mult mai haotic ca pe a1 de la noi. Dar nu sunt asa multe accidente. De ce? Sincer, nu stiu….

Ion
Cititor

Nu e nimic haotic pe autobahn, acolo banda de depasire e de depasire si atat, nu sta nimeni pe banda 3 sa incurce locu’, depaseste si se trage in dreapta pentru ca acolo nimeni nu depaseste prin dreapta…Sunt niste reguli de bun simt care la noi nu exista, ai vazut portiuni cu viteza minima 120? Acolo nu intri cu caruta daca nu merge cu viteza minima admisa ca vine politia si te trimite la primul service, sa-ti rezolvi problema…si costa…

yyyxxx
Cititor

Foarte corect articolul. Starea jalnica a masinilor, neatentia dar mai ales condusul agresiv (viteza prea mare, depasiri riscante) duc la aceste acidente.

Radu
Cititor
Variabile sunt multe: educatia in general, educatia rutiera, starea drumului, neadaptarea vitezei la starea carosabilului, centuri nepurtate, si multe altele. Am condus pe drumul ala de cateva ori, si este Carmaggedon curat, e anarhie, e nebunie, e inconstienta, pe o banda jumate pe sens, sensurile fara separare, se circula cu mai mult de 100km/h, iar aia care vor sa circule legal, sunt impinsi de catre nebuni spre marginea drumului care NU e incapatoare pentru o masina normala, astfel ca depasirea se face un sfert pe contrasens. Asa fac si aia de pe celalalt sens. Aici tragediile sunt inevitabile. Camerele de… Citeste mai mult »
amicu
Cititor

Sintem latini pe dracu’. Sintem un neam cu o cantitate prea mare de ghertoi, de oameni de ev mediu, asta sintem.

JohnnyBGood
Cititor
Articolul abordeaza un subiect foarte important, felicit autorul pentru initiativa. In opinia mea, continuam – la nivel national – sa nu vedem padurea de copaci. In fiecare zi platim cu vieti omenesti abordarea total incompetenta pe care o avem in privinta infrastructurii rutiere. In loc insa sa construim autostrazi cu maxima prioritate, ne complacem sa dam vina pe viteza sau comportament iresponsabil, pentru numeroasele accidente. Da, si acesti factori joaca rolul lor, dar esenta problemei o constituie infrastructura deplorabila. Orice drum are o anumita capacitate („n” autovehicule / unitate de timp) pana la care traficul se desfasoara in siguranta. Odata… Citeste mai mult »
eugen
Cititor

Cine a mai condus prin afara Romaniei stiu ca in tara noastra se conduce extrem extrem de agresiv, pe stilul kamikaze. Nu drumurile sunt problema, ci frustrarilesi instabilitatea emotionala a romanilor.
Doar un mic exemplu, pe autostrazile din Canada se conduce cu doar 100 km/h, si aproape toti soferii respecta aceasta viteza, chiar daca majoritatea conduc masini cu sute de cai putere. In Romania, chiar si pe DN-uri, daca mergi cu 100 km/h incurci traficul. Asta e un mic exemplu de cat de kamikaze se conduce in Romania.

Dan
Cititor

Vina este exclusiv a drumului. Acea banda si jumatate obliga intrarea pe contrsens. Nu trebuie sa fii savant sa-ti dai seama

Dragos
Cititor

150 Km/h .. ambitios, practic cu o viteza la impact full frontal de 80 km/h nici airbagul nu te mai ajuta. Dar accept dramatizarea.

Bibi
Cititor

VITEZA UCIDE . Daca nu crezi intreba-l pe Titi Aur. In lipsa unor drumuri optime, educatia la volan este principala cauza care produce astfel de tragedii. Asa ca bai baietilor care va credeti la raliu, nu uitati: Orice masina ai avea , nu scapi. si daca te uiti majoritatea masinilor sunt noi, si foarte puternice.

Wotan
Cititor
Moartea la volan NU tine de masina, ci de legile fizicii. Discutam, in principal, de forte si acceleratii. La impact, ocupantii sunt supusi unor deceleratii extreme de mari. Deceleratiile depind DE VITEZA, de CAPACITATEA MASINII de a se deforma=absorbtie a energiei de impact (e ceva cu masa si patratu’ vitezii) si de FOARTE MULT NOROC (traiectoria + impactul propriu-zis). De retinut ca, masina NU IE CA HOTELU’, NU ARE 5 STELE LA ORICE VITEZA, ci DOAR la 55 km/h ciconire cu OBSTACOL FIX (nu cu alta masina care vine pe contrasens, si ea cu alta viteza, da?). Deceleratiile fac ca… Citeste mai mult »
Dragos
Cititor

Corectari… Testarea mai nou se face la 64km/h. NCAP. Nu este o diferenta intre ciocnire cu o stanca si ciocnire cu o masina frontal cu aceeasi viteza. E una din legile fizicii.

C c
Cititor

in acelasi timp au mai fost inca 2 accidente in 100 de km distanta pe DN2, am venit ieri dinspre bacau si am prins 3 blocaje. Vineri seara tot la urziceni, la vreo 100 m (la benzinarie) inca unul. Dn2 devine drumul mortii iar autostrada spre moldova este doar subiect de campanie electorala pentu retarzi (care nu mai tin minte la urmatoarele alegeri ce li s-a promis).

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22043698-buzau-patru-persoane-printre-care-copil-fost-ranite-dupa-masina-lovit-microbuz-13-pasageri.htm

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22043733-doua-persoane-grav-ranite-intr-accident-care-fost-implicat-autocar-2-vrancea-circulatie-oprita-iesirea-din-dumbraveni.htm

Cosmin
Cititor

Mi se pare mie sau in fiecare accident e implicat si un autovehicul de transport pasageri? Oare soferii respectivelor autovehicule nu ar trebui sa conduca mai preventiv, avand in vedere ca au „pe mana” viatza atator oameni?

gabi
Cititor

Filmul e dramatic, dar cred ca cei de la politie ar trebui sa-l dea la tv. Si nu doar prezentat, ci comentat exact cine avea centura, cine nu avea, sa inteleaga oricine ca diferenta intre viata si moarte tine si de soferi si de pasageri.
In 1991 cand am fost la un neamt, tin si acum minte ca nu pornea motorul masinii pana cand nu vedea ca toti pasagerii au cuplat centura de siguranta. Si atunci airbag-urile erau doar pe masinile noi.

DiF
Cititor

Referitor la DN2: http://imgur.com/rN7oQ

Red
Cititor

Lol, vorbiți de cât de ciudat e acest drum că are o bandă de mers și un acostament mare de parcă drumul Cluj – Dej nu e la fel.

Și acolo se merge idem, se fac depășiri câte 3 mașini de-odată, unul vrea să meargă mai repede decât altul, trece prin localități, se fac accidente zi-noapte, între mașini, între camioane, bicicliști, case dărâmate. Și „nobody bats an eye”.

În fiecare săptămână sunt accidente, nici măcar presa locală nu mai scrie despre ele că sunt atât de banale.

Dragos
Cititor

Din cate am inteles DN2 are o portiune marcata „ca de nu om politic” mai lunga. Asa ca atrage privirea incrucisata a televiziunilor.

Catalin Tabacaru
Cititor
Bravo ! Dintre toate prostiile de pe net iata si ceva ADEVARAT! Pacat ca cei care ar trebui sa citeasca si sa ia aminte stau (cum bine a fost sesizat) cu ochii in telefon si nu la drum … si o duc in continuare la fel. Cat despre politisti … ce sa zicem, avem Lotus, BMW, Porsche, antrenori ca Titi Aur dar cand (si daca) opresti unul si pune mana pe telefon si suna pe nu stiu mai cine se schimba toata filozofia (pardon, procedura). Pana cand nu va fi ca in tarile ”incercate” (de infractiuni – ex. SUA, CANADA)… Citeste mai mult »
Dan
Cititor

Problema ar putea fi rezolvata macar partial daca testul psihologic pentru obtinerea permisului ar avea ca obiectiv sa determine si temperamentul soferului. Cei care se cred zmei ca lor nu li se intampla, cei care conduc agresiv si sicaneaza in trafic, cei care se cred mai presus de ceilalti, care au pretentii ca altii sa se dea la o parte sa circule ei cum au chef, etc ar trebui sa nu ia permisul. Toate astea ar trebui sa fie determinat de psihologi inainte de examenul auto (sau reinoirea permisului).

Ion
Cititor
Temperamentul n-are legatura cu educatia. Pentru comportamentul conducatorilor auto, cel putin in primii trei ani ar trebui facuti responsabili instructorii auto, cei care le fac introducerea in educatia specifica traficului. Comportamentul in trafic necesita educatie indiferent de varsta la care incepi, la fel cum incep copiii cu abecedarul, cu reguli simple dar esentiale care sa te tina activ (fara evenimente majore) destul de mult timp cat sa inveti singur cum sa actionezi in situatii dificile. Din pacate la noi scolile de soferi te invata cum sa iei carnetu’ nu si ce sa faci pe sosele. Cati incepatori/incepatoare ai vazut vorbind… Citeste mai mult »
Sergiu
Cititor
Imi este cunoscut e85 si da parca este un drum al mortii cu asfalt bun bine intretinut dar prost marcat, pe fasii lungi nu exista linie continua asa ca oricine se simte deranjat de primele doua benzi o face din proprie initiativa pe a treia ceea ce deja inseamna contrasens. Limita de viteza nu exista decat pentru cei mai precauti pentru ceilalti este doar o formalitate. Nu de putine ori am fost impins de la spate pe banda a doua cu 100km/h desi la viteza asta nu aveam loc sa ma bag pe 1. Nu se pastreaza distanta, se dau… Citeste mai mult »
Ion
Cititor

De acord. Eu as adauga si lipsa infrastructurii, dar nu a autostrazilor, ci a radarelor si camerelor fixe peste tot, vizibile si ascuse. Cu cati politisti rutieri avem, daca s-ar investi in genul asta de infrastuctura in doi ani scadem accidentele la jumatate. Imi aduc aminte ca in Ungaria dupa 90 se circula ca la noi. Cum au introdus amenzi mari si aplicare la sange, s-au cumintit toti brusc. Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget, oamenii merg inconstient pentru ca se gandesc ca nu vor fi prinsi.

John Doe
Cititor

Daca nu ati mai da vina pe oameni si ati realiza ca lipsa autostrazilor este ceea ce lipseste in ecuatie. Lumea nu mai are rabdare! Infrastructura este jalnica! Unde ne sunt autostrazile promise de catre toate guvernele la 27 de ani de la revolutie?

Fox
Cititor

o dovada foarte clara ca pe langa unii soferi inconstienti, o mare vina o poarta cretinii ce guverneaza tara de zeci de ani. Daca le pomennesti de vreo autostrada care sa lege Bucuresti de Moldova, vor spune toti ca…nu e rentabila.

Uimit
Cititor

Sunt surprins. Stupefiat ! Cum poate lua cineva permis de conducere al autoturismului cand habar nu are sa parcheze un autoturism ? De ce vobim de viteza , drumuri , autostrazi , etc. ?
Problema se afla la cei care te invata sa conduci un autoturism si la cei care in urma unui asa zis examen iti dau mult doritul permis de conducere . Spaga sa TRAIASCA in Romania !

Ion Ion
Cititor

Cine este cretinul care a scris mizeria asta si ne spune ca „un clip dramatic ne arata drama” si are tupeul de a atribui unui accident mortal adjectivul „spectaculos”? Spectaculoasa e doar prostia ta, nene! Un copil de clasa a 5-a ar fi scris mai bine si ar fi aratat mai multa compasiune pentru victime.

Marius
Cititor

Genial!

Yo Vali
Cititor

Frumos scris ..Locuiesc in DE si conduc o duba zilnic .sute de km ..sa stii ca nemtii au exact ce enumerai tu ca ne lipseste noua .Am lucrat la FAN in RO si stiu ce zic ..suntem o natie lipsita de ……..nu sunt cuvinte sa explice

manivela
Cititor
Una dintre cele mai proaste infrastructuri, daca nu cea mai proasta, in toate domeniile e in Ro.. Vorbim despre infrastructura rutiera din Ro…fara sens.. Vorbim despre scolile de soferi..fara sens Vorbim despre primii pasi in viata, acolo e buboiul mare in Ro, lipsa celor 7ani/gradinita/scoala.. Vorbim despre preventie/politie rutiera/pedepse…fara sens.. In Germania, singura tara din lume fara limite pe autostrazi teoretic, fiindca practic in permanenta se intretin/modernizeaza, doar cam 60% sunt fara limite, tot teoretic, cu peste 10000km de Autobahn de aproape 80 de ani…Viteza recomanda e de 130kmh…In caz de accident, devii partenerul asigurarilor in cazul in care esti… Citeste mai mult »
MMm
Cititor
Toti stim care sunt problemele, si totusi NU NE SCHIMBAM. Multa gargara, prea putine rezultate. Tocmai ce am facut un drum de la vestul Europei pana in Romania si inapoi. Cand treci granita Romaniei e loterie, totdeauna am emotii. Te vede ca vii, si el – soferul roman – intra in depasire cu siguranta ca te vei da deoparte tu, ca vei frana tu, ca il vei evita tu, doar nu o sa te bagi in el, nu? IDIOTILOR, cateodata fizica nu permite asemenea manevre si DRAME se intampla. 90% din ilegalitatile din trafic nu sunt greseli nefortate, sunt greseli… Citeste mai mult »
Marius
Cititor
Daca ieșiți din București spre Chitila, Tartasesti, descoperiți zilnic aceeași inconștiență la volan: de la jeepuri, dubițe, chiar si TIRuri, majoritatea gonesc cu peste 120 km/h desi e limita de 90! Doar ptr ca șoseaua e buna si cu 4benzi. Puțini reduc viteza in localități. Duminecă insa când a plouat intens, toți goneau la fel, chiar si in curbe sau pe poduri. Evident ca s.a produs accident pe pod. In tot weekendul n-am văzut o singura mașină de poliție care sa-i țină.n frâu pe vitezomanii care prin inconștiența lor ai pun pe toți ceilalți in mare pericol. Poliția Română e… Citeste mai mult »
Marius
Cititor

Vinovatul se pare ca era soferul din dubița !
http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3761340

Maya
Cititor

Clar,viteza ucide.Apoi conducerea preventiva trebuie sa fie nr 1.In trafic sant fel si fel.De la tampiti,drogati,neatenti….

fane
Cititor

am mers mult pe DN2, parerile mele:
– sunt foarte multi care depasesc riscant, te vad ca tu din sens opus franezi, ii faci semn ca e nebun si rade cu gura pana la urechi, o cauta cu lumanarea … varsta medie a celor cu care puteam sa ma izbesc aproximativ 28 – 30ani …..
– nu folosesc semnalizarile deloc, faza de intalnire la fel, depasesc riscant si intra peste tine din lateral, la limita….
– nu mentin o distanta de siguranta fata de cel din fata, merg la aspiratie toti se cred piloti de Formula 1….

Adrian
Cititor

Foarte slaba opinia si departe de adevăr
Accidentul de la Urziceni a avut drept principala cauza autoritățile incapabile si Corupte profund care de 6 luni nu au fost in stare sa finalizeze lucrările care se executa in respectiva zona, (între cele doua benzi fiind o diferența de înălțime de 7-9 cm) si pe ploaie acesta este rezultatul
Ideea cu amortizoarele este fantasmagorică si mult deplasata ….
Apoi cea cu purtatul centurii nu are nicio treaba cu producerea accidentului iar centura nu întotdeauna este benefică
Cauzele accidentului sunt clare …… INCOMPETENTA autorităților , respectiv drumurile dezastruoase

Andy
Cititor

Daca nu ai drumuri conduci prudent, altfel esti mai incompetent si periculos ca autoritatile de care zici.

Constantin
Cititor
DN 2 este un drum foarte prost pentru incepatori. Majoritatea celor care si-au pierdut viata pe acest drum au fost soferi mai putin experimentati. Si da, de acord, stilul de condus al romanilor este cretin si agresiv, vorbeam cu mai multi straini care au condus prin tara si toti se plangeau de soferii romani care se remarca prin viteza excesiva, claxoane, blitz-uri aiurea si nerespectarea regulamentului de circulatie. Toti se plang ca nu avem autostrazi si ca de aia toti se grabesc dar uita ca si in alte tari ele lipsesc si oamenii isi rezerva 5,10,20,40 minute in plus doar… Citeste mai mult »
Nicolae
Cititor
Fapte mici, conduc la intamplari de groaza. Este un cosmar ce se intampla pe strazile noastre, un film de groza as spune iar aceste filme se repeta, an de an, si nu invatam nimic din asta. Nu mai suntem oameni, eu cel putin nu ne-as mai incadra in aceasta specie. Permise cumparate, autoturisme fara drept de circulatie sunt zi de zi pe strazi, sistemul sanitar este la pamant, musamalizari de cazuri .. Da dragii mei, suntem slabi in fata banului si ajutam o ruda, o cunostinta, poate chiar si o persoana care nu am intalnit-o in trecut pentru ca banul… Citeste mai mult »
wpDiscuz