06 octombrie 2017
vineri
Renault
Renault reduce masiv oferta diesel. In schimb lanseaza mai multe electrice si chiar hibride

Grupul Renault va reduce masiv oferta de motoare diesel si va lansa mai multe masini electrice, chiar si unele hibride – cunoscut fiind faptul ca Alianta Renault Nissan nu a mizat pe hibride pana acum, preferand automobile 100% electrice. Din trei familii de motoare diesel, Grupul Renault va ramane cu o singura familie de propulsoare pe motorina, iar oferta de motorizari diesel, per ansamblu, va fi redusa cu 50% pana in 2022, a anuntat compania franceza, cu ocazia prezentarii unui plan de actiune pe cinci ani (2017-2022).

Conform planului dezvaluit vineri, 16 octombrie 2017, Renault va avea 8 autovehicule electrice si 4 hibride in gama pana in 2022. Un total de 12 modele Renault vor avea functii de conducere autonoma – dupa cum sugereaza conceptul Symbioz pe care l-am prezentat AICI.

Tot pana in 2022 circa 60% din gama va fi electrificata. Toate motorizarile pe benzina vor fi trecute la sistem micro-hibrid (cel putin), adica sistem start/stop si recuperarea energiei la franare. In prezent unele motorizari pe benzina de intrare in gama nu au asa ceva.

Pentru diesel-urile care vor ramane totusi in gama Renault va investi in tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), adica tratamentul emisiilor diesel cu AdBlue (uree).

O alta noutate importanta tine de expansiunea gamei Kwid, momentan produs in India si Brazilia pentru pietele locale. Kwid va evolua si va avea un total de patru derivate. Ramane de vazut cum se va intampla acest lucru. Cel mai probabil va fi urmat modelul familiei Logan, care a ajuns sa includa si un hatchback, si un break, si un pick-up, si un MPV, si un SUV – toate pe aceeasi platforma (cunoscuta initial ca platforma Logan, apoi platforma B0). Pentru Kwid nu poate fi aplicata intocmai aceasta strategie, ci una asemanatoare. Vom vedea in timp ce inseamna asta.

Gama de masini accesibile a Renault se numeste in prezent „global access” si include trei familii de vehicule (prezentate pentru prima oara in aceasta forma): Familia Kwid, Familia Logan si Familia Duster. Asta inseamna ca trebuie sa ne asteptam la diversificare atat la Kwid, cat si la Logan, dar si la Duster. Pentru „Familia Logan” niste prime indicii au fost date deja, dupa cum poti citi AICI.

Renault va lansa si un nou SUV compact. Cel mai probabil va fi un model plasat intre Captur si Kadjar si va avea aspect de coupe, stil BMW X4 (doar ca putin mai mic).

Acest plan cincinal are ca scop diversificarea gamei si cresterea vanzarilor cu 40%, de la 3,5 milioane unitati in 2016 la peste 5 milioane unitati in 2022. Renault se asteapta ca vanzarile din Europa sa ramana stabile in toti acesti ani, dar mizeaza pe cresteri majore in Africa-Orientul Mijlociu-India, Eurasia, Asia-Pacific si America Latina.


Etichete: , , , ,

Lasa un comentariu

17 Comentarii Pornit "Renault reduce masiv oferta diesel. In schimb lanseaza mai multe electrice si chiar hibride"

Notifica-ma despre
avatar
Sorteaza dupa:   noi | vechi | votate
Dragos
Cititor
Producatorii auto se intrec in declaratii pe termen lung, dar: -Motorina este o componenta majora a petrolului, daca nu avem masini pe motorina ce facem cu ea? Variante: o ardem, o stocam, o aruncam in ocean. Electricele nu sunt mai economice energetic momentan, iar 2022 nu va fi foarte diferit. Un Sandero dupa pacurgerea a 300000 km costa 50000-60000 Euro. O electrica din clasa de spatiu/locuri/comfort a unui Sandero porneste deobicei de la pretul asta doar cu pretul de achizitie. -Curentul este produs si transportat la priza cu un randament de 20% (in cazul bun). O masina electrica are un… Citeste mai mult »
Andy
Cititor

Un Sandero cu 300000 km la bord e 60000 €??? Mai caută, prietene.
Și FYI, un e-up e 26000€ nou, nu 60000.

Dragos
Cititor

Cost total de rulare. Cauta pe google.
E-up… Un sandero nu e asa de mic.
Si E-up are doar o baterie de 18 kWh. In stiulul asta imi cumpar Tesla cu 10000 Euro doar ca bateria va fi de 2 kWh.

Mihai
Cititor
Pe ce date te bazezi? Pierderile pe reteaua de transport electric sunt undeva la 9% la nivel mondial (Romania cu 14% – tara de baobab plimba energia peste hotare ca sa faca traderii un ban cinstit) (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/romania-este-liderul-ue-la-pierderi-de-energie-electrica-in-retele-duble-fata-de-media-comunitara-14732242) deci nu stiu cum ai ajus tu la randament de 20%. Motorul electric are randamentul undeva la 90% sau peste iar randamentul bateriei sa zicem undeva la 80% (http://www.cnr-cme.ro/evenimente/2017/25_05_2017_RES_Integration/M_Sanduleac_CRE_UPB.pdf) -> randament final 64%. O trecere semnificativa ar da o sansa energiilor alternative si nivelarea (prin incarcarea pe timp de noapte) a consumului. Energia electrica se poate produce prin mult mai multe forme deci… Citeste mai mult »
Dragos
Cititor

Curentul este produs si transportat… ai uitat partea cu produsul: sa nu uitam ca in RO avem aprox 45% productie din fosili cu randament de 30%, restu e hidro si altele cu randament ?!?!? Mai bun dar nu e 90%. Asta e la noi. VW are planuri mondiale unde lucrurile stau muuult mai rau. In fine… Infrastructura energetica costa bani sa o construiesti mentii, ceea ce reduce randamentul energetic prin autoconsum. E economie nu fizica.

Mihai
Cititor
Sa inteleg ca problema ta este bateria (care are in mod normal un randament energetic 75% = randament incarcare x randament descarcare). Asa cum puneai tu problema lumea e ciudata ca are troleibuze, tramvaie, trenuri electrice pentru ca randamentul motorului termic este superior. Nu am pus randamentul productiei pentru ca este din mai multe surse (vezi pe transelectrica.ro) (apropo, daca pui problema productiei din carbune de ce nu (mai) folosesti masina pe carbune? masori mere cu pere). O problema mare a unui sistem energetic este ca nu ai solutii reale economice pentru a stoca foarte multa energie. Daca insa o… Citeste mai mult »
Dragos
Cititor

https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density#Energy_densities_of_common_energy_storage_materials
Cauta in listele alea baterille pe litiu (indiciu… e mult de citit)
Bateriile si de sunt de 10 ori mai bune deact acuma tot contin de 10 ori mai putina energie decat benzina/greutate. De aici problema care ma face sa nu mai citesc nimic dupa „paradigma”.

HaHa
Cititor
De unde ai informațiile astea? Numai și numai… BS. Să începem: – „Electricele nu sunt mai economice energetic momentan”. Really? Citește despre MPGe, cum e calculat, care este energia dintr-un litru de motorină/benzină. Tesla Model 3 are un rating de 126 MPGe. Dacă ar fi fost benzină/motorină ar fi însemnat 1.87l/100Km. „iar 2022 nu va fi foarte diferit”. Mdap, toți producătorii auto care investesc masiv în electrice sunt duși cu pluta. – Electricele cu preț de pornire de 50k-60k. Nissan Leaf, Chevy Bolt, Renault Zoe, Tesla Model 3, toate în jur de 30k (give or take). Va scădea prețul, ca… Citeste mai mult »
Dragos
Cititor
Ce legatura are MPGe cu randamentul energetic? E doar o subcomponenta. A scazut pretul dar la fel si bateria. Ca bateriile vor deveni mai ieftine e clar, Dar pana in 2022 motoarele pe combustie vor domina energetic. Randament productie + transport… e pacat sa citim pe jumatate. Randamentul motorului electric (din nou doar o subcomponenta, dar hai sa vedem) e in conditii ideale 90%, la incalzire, accelerare maxima scade sub 80%. Dar in fine, sunt diferite tehnologii si motoare, in general sunt in jurul a 85%. Eu am o problema cu incarcarea bateriei cu randament de 80% si descarcare de… Citeste mai mult »
jorj
Cititor

Sunt de acord cu tine in faptul ca subventii disproportionate sunt platite de toti, respectiv ca o schimbare masiva va duce la accizarea altor produse. Ca statul nu ne vrea binele cu accizele sau alte taxe, ci doar are nevoie de bani, si baga in fata ceva ecologist, social, ce-o merge.
Exagerezi legat de pretul unei masini de segment B, e undeva la 30k – Renault Zoe. La vreo 40k deja te uiti la segment C – Hyundai Ioniq, BMW i3.

Dragos
Cititor

De acord cu exagerarea…nu e 60000. E si greu sa compari avand in vedere ca o masina electrica cu 18 kWh fata de acelasi model cu 40 hWh are pretul cu 70% mai mare. Dar Ideea este ca pretul total dupa 300000 km parcursi este mult in favoarea motorului cu combustie.

sil
Cititor

Pai acele micro-hibrid si mild-hibrid sunt un fel de praf in ochi. Motoarele pe motorina vor scadea ca si vanzari dar vor fi inlocuite cu cele pe benzina, nu cu cele electrice. 2022 va fi dominat tot de motoare termice. Cu sau fara micro/mild hibrid tot poluante sunt.

Rabi
Cititor
At trebui clarificate din timp cateva aspect privind costurile de exploatare a unei masini electrice. De exemplu: 1. Cat va fi acciza pe energia electrica destinata alimentarii/incarcarii masinilor electrice? Va renunta statul la veniturile pe care le are acum din benzina si motorina? 2. Impozitul pe cilindree nu va fi inlocuit cu nimic? vor avea impozit 0 pentru todeauna masinile electrice? 3. cererea de materii prime pentru baterii se poate acoperi cu costuri rezonabile pentru milioane de baterii? Dupa aceea sunt aspecte pratice: Se va standardiza o metoda de transfer de curent de la o masina plina la una ramasa… Citeste mai mult »
Nitz
Cititor
Bune intrebari. Nu cred ca o sa scapam de taxe; probabil ca dupa o perioada initiala de adoptie in care masinile electrice o sa fie subventionate si cele pe motorina o sa fie taxate la greu, se vor pune taxe peste tot. Putem sa ne uitam la norvegieni, care sunt inaintea tuturor – electricele au 0 TVA si 0 impozit, si prin urmare o cota de piata de 50%; dar in viitor si ei intentioneaza sa creasca impozitele treptat. Litiu exista destul, dar materiile prime vor fi o problema – era de exemplu o stire despre Volkswagen, ca achizitioneaza cobalt… Citeste mai mult »
Dragos
Cititor
1. Accizarea nu va fi pentru inceput, guvernul la fel ca orice entitate ce numara voturile va incerca sa para cat mai eco. Dar pana cand va lua 2% din veniturile de benzina. Apoi… drama… apocalipsa… masinile electrice ne fura la priza.. 2. Poate fi un impozit pe kWh. 3. Nu este o criza de materii prime. Dar producatorii de masini incearca din rasputeri sa nu creeze cerere pentru a nu mari pretul. Electricele sunt deja neatractive la pret. transferul de la o masina la alta e banal de realizat, dar e de preferat sa fie o optiune a producatorului….… Citeste mai mult »
jorj
Cititor

Nu-ti fa griji trenurile, vapoarele, autobuzele si camioanele vor ramane diesel. Doar ca vor trebui sa fie adaptate sa foloseasca pe bune uree (AdBlue).

claudius
Cititor
Din nou susținătorii mărcii SH cu motor 1,9 TDI adusă recent din Jermania, nerulată in Ro, etc, etc… Plictisitor. Cât despre AdBlue, aruncați un ochi la BlueTech de la Daimler Benz, aka Mercedes pentru fanii mărcii SH. Emisii (pe bune) de NOXe DE 40 DE ORI MAI MARI decât în condiții de laborator (sursa: Wikipedia). Poate la camioane o fi altfel, dar cine stie ??? Sistemele MicroHybrid pot fi o soluție foarte practică pentru motorizări de cilindree mică(de exemplu 0,9 L) care oricum au consum redus de combustibil. Acum un pont pentru iubitorii de 1,9 TDI, marca SH. Jermania va… Citeste mai mult »
wpDiscuz