28 august 2017
luni
Romania, Volkswagen
Test de consum cu Volkswagen Passat 1.6 TDI. Dovada ca un diesel mic pe masina mare poate face treaba foarte buna

Diesel mic, masina mare, o cutie de viteze manuala cu sase trepte excelenta si o echipare de intrare in gama interesanta, denumita Advance, fac din Volkswagen Passat 1.6 TDI 120 CP o optiune interesanta in tot mai animatul segment D – cel care se adreseaza atat middle-managerilor, dar si familiilor cu venituri medii. Am condus Volkswagen Passat 1.6 TDI timp de peste o saptamana si am realizat acest jurnal de bord, cu accentul pe consum.

Din capul locului, sa va spun despre ce masina e vorba. Echiparea Advance pentru Volkswagen Passat ofera exact atat cat e nevoie in 2017 pentru ca masina sa se simta deopotriva suficient de bine dotata si aproape incredibil de accesibila: 23.691 euro cu tot cu TVA (19.909 euro fara TVA). Configuratia exacta a masinii din acest test o poti accesa AICI.

Pentru testul de consum ar fi de asemenea relevant sa va spun ca masina avea 12 km la bord cand am preluat-o, deci o masina noua. Iar specificatiile motorului 1.6 TDI pe Passat sunt urmatoarele: 120 CP intre 3.600-4.000 rpm si cuplu maxim 250 Nm intre 1.750-3.500 rpm. Asadar puterea este oferita pe o plaja decenta, iar cuplul intr-un interval de turatie chiar generos.

Un sprint cu aceasta masina poti vedea AICI, dovada ca Passat nu este deloc o masina lenesa atunci cand este echipata cu motorizarea diesel de baza.

O alta observatie personala legata de aceasta configuratie ar fi ca motorul 1.6 TDI este foarte silentios pe Passat, gratie unei antifonari excelente, iar vibratiile sunt foarte reduse, multumita unor suporti motor foarte eficienti. Voi reveni asupra masinii in ansamblu intr-un review complet cu acest model.

Dar sa ma intorc la jurnalul de consum, realizat in principal prin Bucuresti si imprejurimi, in regimul si pe rutele care ar atrage un consum de 10-11 l/100 km la masina mea pe benzina de 1,6 litri, mai veche.

Consumul mediu mentionat la finalul fiecarei zile, in acest jurnal, este cel obtinut de la alimentare (deci consumul mediu pe termenul cel mai lung disponibil), iar in explicatiile despre rute mentionez si consumurile medii intermediare, per calatorie sau per zi de condus. Passat are un computer de bord minunat, facut parca pentru testele de consum, pentru ca iti permite sa alegi intre: 1) consumul mediu de la alimentare; 2) consumul mediu de la pornire; 3) consumul mediu pe termen lung.

Ziua 1

Parcurs: 82 km (de la 12 la 94 km ai masinii)
Consum mediu: 5,8 l/100 km (de la alimentare)

In prima zi, de incalzire, 82 km parcursi, jumatate in oras si jumatate din Bucuresti pana la Mihailesti (GR), la parinti. Am inceput aventura la superba ora de varf 17:00 dinspre Pipera spre Rahova (15 km, 8,1 l/100 km consum mediu) si dupa o pauza de 2 ore, timp in care motorul s-a racit, am pornit spre Mihailesti. Apoi retur in Bucuresti tarziu in noapte.

Desi autonomia afisata la preluarea masinii era 700 km, la finalul primei zile de condus am incheiat cu o autonomie teoretica de 790 km si acel consum mediu 5,8 l/100 km. Un inceput promitator!

Ziua 2

Parcurs: 42 km (de la 94 la 136 km ai masinii)
Consum mediu: 6,1 l/100 km (de la alimentare)

Sesiune de condus inceputa in jurul orei 17:30 din Rahova spre Colentina, apoi prin Centrul Vechi. O dupa-amiaza obisnuita petrecuta cu prietenii, incheiata in jurul orei 22:00 cu un consum mediu pentru aceasta zi de 6,7 l/100 km. Dupa cum aveam sa constat si mai tarziu, acesta pare sa fie consumul mediu de oras (Bucuresti) in trafic normal.

Ziua 3

Parcurs: 16 km (de la 136 la 152 km ai masinii)
Consum mediu: 6,2 l/100 km (de la alimentare)

Inca o sesiune de condus strict in Bucuresti, dar de dis de dimineata (ora 06:00) pentru ca e vremea pentru o deplasare cu avionul de doua zile, in Spania, pentru a conduce noua Mazda CX-5. Am pornit din Rahova, am trecut prin Vitan pentru a prelua un coleg, apoi am lasat Passat-ul in Baneasa si ne-am continuat deplasarea cu un taxi pana la Henri Coanda. Pe aceasta sesiune de condus matinala in Bucuresti (35 minute) am avut consum mediu 6,4 l/100 km pe cei 16 km parcursi (Rahova-Vitan-Baneasa), iar consumul mediu total a urcat cu 0,1 l/100 km fata de ziua precedenta.

Ziua 4

Parcurs: 17 km (de la 152 la 169 km ai masinii)
Consum mediu: 6,1 l/100 km (de la alimentare)

M-am intors din deplasarea de doua zile cu avionul tarziu in noapte si am refacut, practic, drumul de dus in oglinda, cu acelasi coleg plus inca un pasager. Deci trei oameni si bagaje de mana. La orele tarzii ale noptii am scos, pe cei 17 km parcursi, un consum mediu urban de 5,8 l/100 km. Probabil aceasta este cea mai mica valoare pe care o poti avea cu Passat 1.6 TDI 120 CP intr-un oras liber, la trafic de noapte.

Interesant este, in povestea asta, al treilea pasager: Aaron – un american pe care l-am cunoscut in avion si care viziteaza Europa de vreo luna, ajuns, iata, si in Romania. Am zis sa-l scutesc de interactiunea cu taximetristii la miez de noapte si m-am oferit sa-l las eu la cazare, daca tot aveam de facut un ocol de numai 1-2 kilometri.

Cu Aaron mi-am petrecut o jumatate de zi prin Bucuresti si imprejurimi (Mogosoaia), cu Passat-ul nostru 1.6 TDI, deci Aaron devine cumva parte din poveste si vi-l introduc astfel tocmai sa intelegeti de ce in urmatoarele zile am facut kilometri mai multi prin oras.

Ziua 5

Parcurs: 43 km (de la 169 la 212 km ai masinii)
Consum mediu: 6,5 l/100 km (de la alimentare)

O zi plina, petrecuta exclusiv in Bucuresti, cu un pic de ploaie de vara si aglomeratia aferenta acestor conditii meteo. O zi inreaga petrecuta la volan si prin intalniri cu diversi colaboratori si clienti. Asadar, o zi cu distante scurte, opriri dese, aglomeratie si ploaie. Cu aceasta ocazie am vazut si cea mai mare valoare de consum afisata de Passat 1.6 TDI pana acum, adica 8,7 l/100 km, undeva la mijlocul zilei.

Pe masura ce am mai parcurs kilometri media acestei zile pline a coborat la 7,7 l/100 km. Aceasta este si cea mai mare valoare inregistrata in tot testul la finalul unei zile de condus.

Ziua 6

Parcurs: 66 km (de la 212 la 278 km ai masinii)
Consum mediu: 6,4 l/100 km (de la alimentare)

Zi de sambata, trafic relativ lejer, un nou drum Rahova-Mihailesti-Rahova, apoi deplasari scurte prin Bucuresti pentru rezolvat diverse probleme si pentru intalnirii cu prietenii. Asa e cand esti jurnalist auto, pe langa privilegiul de a conduce masini noi timp de o saptamana mai se si strica diverse echipamente folosite la filmat ori fotografiat, asa ca, din cand in cand, mai apar si vizite pe la service-uri de electronice care-ti consuma timp, energie si motorina din rezervorul de la Passat.

Dupa aceasta zi de weekend plina Passat-ul nostru ramane in parcare cu un consum mediu de 6,2 l/100 km (pe toata ziua), iar consumul mediu pe toata viata masinii pare sa se stabilizeze in jurul valorii de 6,4-6,5 l/100 km.

Ziua 7

Parcurs: 95 km (de la 278 la 373 km ai masinii)
Consum mediu: 6,3 l/100 km (de la alimentare)

O zi dedicata noului prieten american Aaron. L-am plimbat cu Passat-ul nostru 1.6 TDI Advance prin tot orasul, sa vada pe repede inainte viata complexa de Bucuresti, cu bune si cu rele, de la cartiere scumpe la cartiere sarace. Sa-i arat americanului din Virginia Porsche-le din Dorobanti si carutele cu tractiune animala din Giurgiului.

Asadar, o sesiune de condus inceputa pe la 17:30 si terminata tarziu in noapte, in care am facut inclusiv o plimbare pana la Palatul Mogosoaia, ca voia sa-l vada. Aaron e impresionat de viata palpitanta de Bucuresti si, mai presus de orice, de disponibilitatea mea sa-i fiu ghid pentru cateva ore.

Spre surprinderea mea, Aaron se arata contrariat de sistemul Start/Stop si ma intreaba de ce se opreste mereu motorul la semafor. Ii explic. Sunt mirat ca i se pare curioasa aceasta tehnologie existenta pe unele masini europene de aproape zece ani. El spune ca a vazut des astfel de masini in excursia lui prin Europa, dar ca “acasa, in Virginia, nu sunt prea comune asemenea masini”. Imi vin in minte niste statistici legate de vechimea parcului auto din SUA…

Ziua noastra se incheie cu un consum mediu de 5,9 l/100 km pentru cei 95 km parcursi, iar media pentru toate zilele de pana acum mai scade un pic, pana la 6,3 l/100 km.

Ziua 8

Parcurs: 133 km (de la 373 la 506 km ai masinii)
Consum mediu: 6,2 l/100 km (de la alimentare)

Zi plina, de dimineata cu filmarea unor cadre exterioare cu Passat pentru review-ul care vine pe 0-100.ro peste doua saptamani. Apoi vizita de seara la un prieten in Snagov. Passat 1.6 TDI ramane in parcare cu un consum mediu de 4,9 l/100 km pentru aceasta zi. Dupa cum aveam sa vad mai tarziu, aceasta valoare de consum pare sa fie cea reala pentru rulajul extraurban.

Ziua 9

Parcurs: 152 km (de la 506 la 658 km ai masinii)
Consum mediu: 5,9 l/100 km (de la alimentare)

Aceasta este ziua in care imi iau “La Revedere” de la aceasta masina, nu inainte de a filma pentru 0-100.ro concluziile acestui test drive si de a vedea si care este consumul extraurban real, pe drum national si autostrada.

Asa ca ziua incepe dimineata devreme (07:00) cu un drum pe ruta Bucuresti/Rahova-Buftea-Ploiesti (deci pana aici doar drum national, DN1A) si retur in Bucuresti la Porsche Bucuresti Nord, in Pipera, in jurul orei 13:00, pe autostrada, centura si un pic de oras.

Pe toti cei 152 km parcursi in aceasta zi am obtinut cu acest Passat 1.6 TDI un consum mediu de 4,9 l/100 km. Acesta este consumul real de extraurban pe care puteti sa-l luati in calcul pentru aceasta masina.

Concluzii

Am petrecut in total 25 de ore si 6 minute la volanul acestui Passat, am parcurs 646 km in total, cu un consum mediu de 5,9 l/100 km si viteza medie 26 km/h.

Asadar, dieselul este printre noi pentru ca inca reprezinta o alternativa foarte atractiva de motorizare, iar cifrele reale din acest test de consum nu fac decat sa confirme sute de mii de utilizatori stiu deja. Alaturi de motorizarile pe benzina moderne, dieselurile moderne au multi ani de cariera comerciala in fata, iar pentru cine vrea sa faca trecerea mai rapid catre o motorizare hibrida sau pur electrica exista deja alternative.

Eu personal sunt nerabdator sa va pot aduce spre lectura, in curand, si un test de consum cu Volkswagen Passat GTE (hibrid)!


Etichete: , , , , , , , , , , ,

Lasa un comentariu

201 Comentarii Pornit "Test de consum cu Volkswagen Passat 1.6 TDI. Dovada ca un diesel mic pe masina mare poate face treaba foarte buna"

Notifica-ma despre
avatar
Sorteaza dupa:   noi | vechi | votate
Marius
Cititor

Avem o masina similara in familie din primavara asta, am fost si cu ea in vacanta in Grecia. Am avut 5.1 pe 3.500 km, 4 oameni si bagaje. Ma bucur c-am asculat o pe nevasta sa luam 1.6 si nu 2.0 pentru ca momentele in care ai realmente nevoie de mai multa putere sunt chiar foarte rare. Taxe OK, asigurari cu valoare mica – am nimerit-o bine ca masina de familie. Acum sa vedem fiabilitatea, deocamdata e mSina noua.

bancher
Cititor

Am mers si eu cu Passat B8 1.6 tdi 120 CP si parerea mea este ca e cam submotorizata. Ma rugam de ea sa se miste mai repede…are o zvacnire la plecarea de pe loc, care tine insa pana la vit de 30km/h, dupa care e lesinatura.
Eu vad acest motor ca un motor de flota, pentru persoane fizice fiind mai indicat 2.0 tdi.

Mircea
Cititor

Motorul meu 1.6 hdi fara start-stop , va lasa in urma VW-urile voastre la consum ANI LUMINA !!!

bancher
Cititor

depinde pe ce caroserie il pui….si 1,6 tdi pus pe Polo are consumuri infime…dar pe Passat consuma mai mult ptr ca e caroseria mai grea.

Mircea
Cititor

Am scris VW-uri , deci inclusiv Polo

Florin
Cititor

HDI-urile sunt cele mai fiabile motorizări diesel. Sunt mult mai fiabile decât TDI-rile fata de care, la aceeași putere a motorului au cuplul motor mai mare inclusiv fata de ceilalți producători auto non premium.Se zică ca problema la Peugeot uri este instalația electrica și electronica.

bancher
Cititor

poate motorizarile mici HDi sa fie mai bune decat cele diesel ale nemtilor, La cele mari, mira-m-as sa fie asa..

Florin
Cititor

În timp, în afara orașului, când vei avea mașina încărcată vei constata ca ai nevoie de mai multa putere la motor.Pentru Passat ar fi nevoie măcar de 150 cai putere și un cuplu motor de 340Nm.Daca rulezi în general doar prin localități atunci este ok și motorul de 1,6tdi cu cei 120cp și cuplu motor de 250Nm.

bancher
Cititor

asa zic si eu, ca la o masina de greutatea Passatului este nevoie de min 150 CP. Am mers cu 1.6 tdi si mi s-a parut usor submotorizat, ma cam intreceau multi la semafor (si nu parea ca se chinuie sa o faca).

sil
Cititor
bancher Si daca te intreceau multi la semafor ce? Faceai liniute la semafor sau cum? Chestia asta cu submotorizarea depinde mult de cine conduce si ce vrea de la masina. Oricati cai putere si cuplu ai avea, tot exista loc de mai bine. Stii proverbul „there’s always a bigger fish”: adica oricum vei gasi pe cineva care sa te lase in urma la semafor. In general in oras nu ai nevoie de multi cp, mai ales in bucuresti unde mai mult stai. La drum lung, daca crezi ca esti submotorizat, aplica regulile de bun simt si vei fi ok. Adica… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

nu cred ca 1.6 tdi duce pana la 4000 turatii. Cam pana pe la 3000 ture are cuplu.
Fara sa fu vitezoman sau obsedat sa plec primul de la semafor, iti spun ca se misca greu. 1.4 TSI 150 CP e mult mai fasnet din acest punct de vedere.

sil
Cititor

bancher
Eu m-am referit la putere (cai putere) NU la cuplu.
M-am uitat acum pe specificatii si puterea maxima e 120cp intre 3600-4000. In general dieselurile au puterea maxima pe la 4000rot/min.
La viteza iti trebuie putere si NU cuplu. Cuplu iti trebuie la plecarea de pe loc si la viteze mici.

alu
Cititor

Trebuie sa faci si niste masurari independente, fara a te mai baza pe computerul de bord.
Vezi cat alimentezi si verifica distanta parcursa cu un GPS. Atat consumul real cat si distantele pot sa fie raportat diferit de computerul de bord, in functie de cauciucuri, versiunea de software, perioadele de stationare etc.

Mihut
Cititor

Chiar luand in calcul anumite abateri sau anomalii, eroare mai mare de 0,5 litri la un plin n-are cum sa fie. Testat pe toate masile mele de pana acum, si am avut si cazane, nu masini noi cum e asta.

bancher
Cititor

La Skoda Octavia 2 facelift (deci masina din grupul Vag) eroarea este de max 0.3l la un plin.

ovidiu
Cititor

Cand am citit „consum de la alimentare” am crezut ca e vorba de consumul calculat de la plin la plin, contra kilometri parcursi. Calcul manual. Constat dezamagit ca e tot consumul indicat de computerul de bord, „calculat” de VW adica. Toate masinile in ziua de azi indica „consumul”, si e in general cu „eroare” destul de mare. Adica intentionat spre jos.

Vic
Cititor

Ovidiu, am avut 5 masini in ultimii zece ani, mai multe marci, la niciuna consumul BC nu a fost mai mare sau mai mic fata de consumul facut plin pe plin. Poate in anii ’90 sa fi fost probleme de masurare, acum totul e super precis. Chiar si la Dacia, dat altminteri la VW, BMW, Toyota…

Calin
Cititor

da si nu…. Toyota Rav4 da pe bord la drum de ~500 km, 5.3/100km la bord si real 7.2…..

aaaa
Cititor

Sa nu uitam (nu exagerez, nu glumesc!) faptul ca uneori benzinarii mai fura si ei. De multe ori mergi cu rezervorul aproape gol (dar nu uscat, mai ai 1-2 litri minim) si remarci ca bagi 4-5 litri peste capcitatea maxima a rezervorului.

ovidiu
Cititor
of frate, daca nu s-a discutat asta de nu stiu cate ori. Nu te fura nimeni la pompa, stai linistit. In afara de cateva defectiuni izolate, pompele sunt verificate cu strictete si sigilate. Daca nu esti convins, umple o canistra si verifica pe urma exact cat a intrat. In rezevoarele masinilor (toate!) incap muuult mai multi litri decat cei scrisi in cartea tehnica. In unele merg chiar 20litri mai mult (Logan MCV modelul vechi de exemplu), si e dependent de geometria rezervorului, lungimea conductei si rabdarea ta de a sta sa completezi pana sus. nu stiu ce masina ai, dar… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

Dar de scandalul cu benzinariile din Buc care furau la pompa ce parere ai? Saptamana trecuta a fost, le-a inchis OPC-ul temporar pe motiv ca furatu (nu ca aveau defectiuni).

ovidiu
Cititor

legat tot de „capacitatea rezervorului” – daca esti din Iasi, fa un drum pana la moldoveni sa cumperi carburant. Ai sa remarci cat de ingeniosi sunt moldovenii sa-ti bage cat mai mult carburant in masina 😉 Sunt unele pompe care au rampe sa-ti stea masina intr-o parte sa umpli chiar oki.

Ovidiu
Cititor

Ai umplut vreodata pana sus? Pana la bushon? Ia incearca o data macar ai zi-ne cat a mai incaput. Dupe ce vezi ci ochii tai nu o sa mai doara. The more you know 😉

Marius Giura
Cititor
Aproape întotdeauna fac așa – plinul la bușon. În medie bag încă 1,5 litri benzină, dacă zgâlțâi un pic mașina de câteva ori mai intră cam un litru + maxim 2,5-3 l. Cam atât! Fac asta în special pentru consum, îl țin așa de când am luat mașina – o Toyota Noah 2003, 2.000 cc, 152 cp, benzină. Produse dar în Japonia pentru Japonia (poate ceva Asia). Cu mașina asta am făcut anul trecut și Lakul Baikal – România – Italia Franța și înapoi. 7 persoane în mașină (2 adulți și 5 copii, din care unul în burtică!) + full… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

nu faci bine. Plinul nu se face pana la buson, lasa putin loc in rezervor si pentru gaze.

Ioan
Cititor

La motanul diesel model 2007 intră încă 20 litri,plinul până în gură,adică aproximativ 70 litri în total,cu care faci cam 1200 km,iar la consum mai dă eroare,cosumând ceva în plus față de ce arată calculatorul.

ovidiu
Cititor
Tocmai am luat o masina noua, si is in process de a verifica asta. Am sa pun aici un update. computerul de bord imi zice undeva inrte 6.0-6.5l/100 (e un VW UP purtat doar prin oras). Nu neg ca tehnologia a evoluat, dar pe fiecare il intereseaza consumul real, pt ca asta te costa. Masurarile relevante se fac cum zicea cineva mai sus: plin la plin (cu rezervorul cat mai consumat la al doilea plin) si KM masurati cat mai exact, GPS de exemplu. trebuie sa recunosc totusi ca diferente de 0.3-0.5l/100, chiar daca sunt mari (e o eroare de… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

ai o problema la CB, mergi la service, nu te mai chinui sa faci calcule. Oricum o dai, eroarea de 2l/100km este anormala.

Radu
Cititor

La ford focus 1.0 Ecoboost niciodata nu a fost eroarea mai mica de 0.5 l, in jos, bineinteles

Veron
Cititor

Reține că grupul vw este un falsificator de swoft

bancher
Cititor

Nu neaparat. In grupul VAG eroarea este de max. 0.4l/100km. Detin masini VAG in familie, fac plinul la aceiasi statie, aceiasi pompa, si eroare mai mare de 0.4l nu mi-a iesit niciodata (cred ca in realitate este mult mai mica, diferenta fiind data de faptul ca niciodata nu reusesc sa fac plinul la fel ca data precedenta).

Edy
Cititor

Iar aceste sunt cifrele furnizate de producator: extraurban/mixt/urban: 3,8-3,6 / 4,2-4,0/ 4,9-4,7.
F. bun articolul.

Mihai
Cititor

Ma bucur ca a avut cineva rabdare sa monitorizeze asa minutios consumul atatea zile. Dieselul este inca o motorizare performanta si ecnomica si cred ca pe termen lung va ramane pe masini in special pentru calatoriile lungi in afara oraselor. pana atunci un passat 1.6 tdi ca asta e fix ce ai nevoie ca masina multifunctionala, njci macar nu ti trebe SUV la cat e de spatios. Eu am o Laguna din ultima generatie, 1.5 dCi, si merge brici la cei 270.000 km ai ei

dodoi
Cititor
Mereu m-am intrebat de ce oare numai nemtii ofereau diesel in America de Nord. Dupa scandalul cu emisiile am aflat, iar masinile cu motor diesel au disparut din oferta lor si nu s-au aflat inca mai niciun detaliu despre afacere. Costul benzinei/motorinei contine o gramada de taxe in el si nu e prea greu de favorizat un tip de motor sau altul. Oricum inainte de afacerea cu diesel se recomanda numai daca mergi mai mult de 30000 Km pe an sa consideri diesel-ul (pretul initial al unei masini diesel e mai mare decat echivalentul pe benzina si de asemenea costurile… Citeste mai mult »
Eu P
Cititor

Pentru mine nu se justificau ~2000Eur in plus pt diesel. Am o Jetta 1.2 si in oras am max 8, 9 cand e foarte aglomerat si cald, in rest cam 7-7.5.
In afara pe drum national are consum de 4.5-5, iar pe autostrada 6, la o viteza de 130-140. Singurul dezavantaj la motorul asta este ca freci ambreiajul in pante abrupte si viteze mici.

Edista
Cititor

sunt de accord cu tine Marius,

sotia are o Skoda Fabia combi 1.2 greenline motorina si scoate la drum prin RO media 4.2l/100km cu 139 km/h pe autostrada si regim alert dar fara sa incalcam legea (sotia chiar 3.8 merge mai echilibrat)

cand avem nevoie de reprize, o viteza mai mica si turbina fac minuni

CE AR FI INTERESANT este un consum in Bucuresti, doar urban, intins pe o saptamana completa, chiar doua.

Viorel
Cititor

„39 km/h pe autostrada.. dar fara sa incalcam legea” 🙂

detinator vw
Cititor
mda, vw, detin 1,6 TDI pe Golf. Probleme EGR la 59000km. Total nerecomandat pentru oras, are nevoie cel putin 1 data pe luna de o cursa lunga in afara localitatii, sau autostrada cu o turatie crescuta pentru a se elimina noxele acumulate, lucru care se observa apoi in zgomotul facut de motor („altfel toarce”), consumabile si intretinere mai scumpe. Fiabilitate .. a se vedea ca in studiile facute in Germania la acest capitor WV, ca brand, se afla cam in aceeasi categorie cu Dacia Logan locurile 5-6 pe primele locuri Kia si Hyundai. Service Autorizat VW scump, Casco Scump ca… Citeste mai mult »
dan
Cititor

Ar trebui mentionat faptul ca raportul cal putere /litru este defavorabil masinilor cu cilindree mica dar cai putere ceva mai multi.
ex: 140 cp/ 2l versus 120cp/1,6l – 0.0700 / 0,0750
Motorul diesel de 1,6 l va devein flasneta pana in 200,000 km. Din punctual meu de vedere motorul diesel 1,6 l /120 cp este un motor destul de comprimat si nu va rezista in timp, mai ales circuland in Romania.

dodoi
Cititor
consumul mediu de 4.9 l/100 km pare destul de departe de consumul mediu de 4l (oras, autostrada, general?) din configuratia masinii (link-ul din articol). Prin alte parti masinile noi au un sticker in fereastra cu toate detaliile plus consumul in oras / pe autostrada (de ex la ford fusion http://www.windowsticker.forddirect.com/windowsticker.pdf?vin=3FA6P0T94HR101687 ) In alta ordine de idei, in america de nord, VW ca marca e sub medie dpdv al calitatii https://www.consumerreports.org/cars-which-car-brands-make-the-best-vehicles-2017/ . Asta plus dezavantajele clasice ale diesel-ului (cost de intetinere mai mare, se incalzeste greu pe distante scurte si faci frigul iarna) m-ar face sa ma gandesc bine de doua… Citeste mai mult »
Calin
Cititor

VW Passat 2.0 TDI cu soft tuning stage 1 de la 177 CP la ~220 CP consum de 3.1. Traseu: Vatra Dornei – Cluj.

https://www.youtube.com/watch?v=H8sPh51V20U

sil
Cititor

In primul rand cobori de la 800 m la 300 m. Fa invers: Cluj-VD sa vezi daca mai ai acel consum.
Dar presupun ca chip tuning „iti da aripi”…
Chip tuningul asta e ca o baba dintraia de 80 ani careia ii pui niste silicoane crezand ca faci din ea o vedeta playboy. Dar, ca orice baba, da ortu popii la prima forjare..

Calin
Cititor
In primul rand nu am facut testul din varf de pe Vatra Dornei. In al doilea rand e vorba de 2:18 minute de condus deci nu e ca si cum eventuala diferenta de altitudine face diferenta. In al 3-lea rand mai am un video de cam 1:20 minute Baia-Mare – Satu-Mare cu consum de 3.2. Asa ca nu e vorba de altitudine. 177 CP nu e chiar o baba dar am facut tuning pentru ca in Romania, din lipsa autostrazilor, ai nevoie de acceleratie ca sa poti depasi in siguranta. Si ma refer aici in special la depasitul tirurilor nu… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

cum sa fie stage one de la 177 la 220 CP? Acesta e stage 2 toata ziua. cine ti l-a facut?
Daca consumul e la vale, e posibil sa fie adevarat.

Razvan
Cititor

Mai este necesar sa alimentezi separat cu solutie ADblue la acest motor?

sil
Cititor

Motoarele cu specificatia SCR au instalatie adblue. Se pare ca acest 1.6 e din generatia mai veche si nu e scr deci are AdBlue.
Asta am vazut pe site la ei:
https://cdn.volkswagen.ro/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/3959_brochures-6176-child-download-downloadTag/default/622a9cbe/1502346690/lista-de-pret-passat.pdf.
Insa daca vrei sa cumperi un passat fara Adblue, cred ca acum e momentul. Pt. ca toate noile generatii de motoare diesel de la vw vor avea AdBlue.

sil
Cititor

Am scris gresit, am vrut sa scriu ca NU e SCR si NU are AdBlue!

bancher
Cititor

nu are frate add blue. Instalatiile cu add blue sunt mai eficiente, dar mai scumpe….VAG inca nu le-a pus . Le au Mercedes si BMW, in schimb. Decat sa monteze instalatii cu add blue, VAG a preferat sa instaleze softuri pirat care sa pacaleasca testele de noxe..

sil
Cititor
bancher Motoarele VW care au in descriere SCR (Selective Catalytic Reduction) au adblue. Noile motoare diesel de la VW sunt TOATE SCR si au adblue. In trecut VAG a pus adblue doar pe motoarele de la 2.0 in sus, pt ca intradevar e o instalatie scumpa. La motoarele de sub 2.0 e cum ai spus tu, au pus un catalizator de NOx care NU e prea eficient pt ca functioneaza ca un filtru de particule, si au falsificat emisiile din soft. Totusi, si pt motoarele de peste 2.0, ca sa ai un consum mai mic de adblue, au falsificat si… Citeste mai mult »
florin
Cititor

Nimic nou sub soare. Eu folosesc din 2006 un focus 1.6 tdci. si are consumul f bun. Pt greutatea Passat-ului recomand totusi un motor mai mare !

vali
Cititor

salut, e un consum ok dar nu spectaculos pt 120cp in 2017. Am mers recent cu cun 320d 163 cp (din 2007!) bucuresti sinaia si retur (cu tot cu autostrada de doua ori la viteza ridicata) si consumul mediu a fost 5.9%. probabil fara portiunea de autostrada la viteza mare ajungeam la 5% si asta intr-un regim de condus hotarat nu pt. consum…

bancher
Cititor

nu te supara, dar eu pe acelasi traseu cu Skoda Octavia 1.2 tsi 105 CP am scos mai putin. Adica am avut cam 6.2% la dus, dar la intors, mergand in frana de motor, am scos 4.5% (pana la intrarea in Buc).

Adi
Cititor

Am un 307sw 1.6hdi din 2005. Consum urban cu ac pornit vara (aglomerat) 6.5%. Mers extra urban economic (maxim 100km/h) 3.7%. Masina are 1499kg. Nu vad niciun progres al motoarelor diesel de 12 ani.

bancher
Cititor

tu ai PD, acum sunt motoae CR.

Gabriel
Cititor

Sunt posesor de o Jetta 1,9 TDI cumparata de noua in 2009 si ceea ce apare pe computer nu e real .In 3 ani consecutivi am calculat consumul umpland pana se vedea motorina la plecare si la fel la incheierea calatoriei…anul acesta am facut 2825 km,4,6 l/100 km pe computer,real 5,1 l/100km…si asta a fost in fiecare an diferenta de 0,5 l la 100km…dar sunt multumit…culmea !!!??? ca pe un Logan din 2005 pe benzina cam bateau datele…e istorie…

Marius
Cititor

La ce turatii a fost folosit motorul in acesti km?
S-a mers la consum?

Gabriel
Cititor

Am mers normal….nu supraturat,,,eu incerc sa merg in jurul a 1900 unde e cuplul maxim…cand se poate…

ovidiu
Cititor

Adevarat. Din nefericire, 1900 nu e o turatie sanatoasa pentru un motor cu turbina. Eu am scos consum chiar (putin) mai jos decat ce scria in cartea tehnica cu un 1.5DCI (consum indicate de computerul de bord) dar ala nu e regim de mers normal. Strici motorul in timp + ca-ti creste parul prin caciula.

Mai am o masina putin mai desteapta care imi indica cand sa schimb vitezele (think blue!). Ca sa vezi, tot in regimul 1500-1800turatii vrea sa rulez opentru consumul „optim”… macar asta nu are turbina.

bancher
Cititor

daca o sa mergeti cu motoare VAG cu cutii DSG veti vedea ca respectiva cutie tine motorul si la turatii mai mici decat 1900 turatii/minut. La mers de croaziera, pe tempomat, 1900 este o turatie buna, problema este daca te apuci sa o accelerezi tare la aceasta turatie.

Gabriel
Cititor

Computerur ar trebui sa arate cat de cat exact in orice conditie asa ca intrebarea…???? ideea cred ca era de ce arata computerul…si daca bate cu realitatea…

Auto
Cititor

Depasita din toate punctele de vedere. Motoare slabe ca performanta, tren de rulare ultrarigid, inaltime mica ( pt ce oare merg pe varianta unor caroserii f. joase cu tavan scund cand masina este de familie cu motoare mici si prea late in raport cu inaltimea ? de neinteles, parca ar fi desenate pt DTM). Toyotele sunt toate pe hybrid, consuma la fel si in plus nu se compara la silentiozitate cu batranele si vetustele Passat-uri diesel.

sil
Cititor

Si eu sunt de parere ca hybrid-ele (mai ales cele de la toyota) sunt o optiune mult mai buna decat desel-urile. Problema e ca masina o iei cu sufletul nu cu creierul.
Asa ca, in cazul in care cineva isi doreste vw neaparat, recomandat ar fi sa astepte motorul de 1.5 TSI 150 cp. Sau, daca nu ai bani, exista vw advance 1.4 TSI 125 cp. E mai puturos, dar e mult mai fiabil si e mai ieftin.

Auto
Cititor

Prea rigide. Intre ce se conduce acum in America si Passat, e o diferenta ca de la cer la pamant. Daca nu schimba concepul si raman ancorati in acelasi tipar de „trainicie nemteasca” care scuza restul, in total contrast cu ce se cere acum pe piata: hybrid,silentiozitate, putere, confort, rulaj lin si flexibilitate in viraje, probabil ca vor pierde piata vestica si vor ramane focusati pe piata din China.

bancher
Cititor

Auto, le-ai nimerit pe toate. Passat B8 le are pe toate cele descrise de tine. La partea cu hybridul mai e de munca, dar in rest le-a iesit.

Outi
Cititor

Vw tsi fiabil? Glumesti..

sil
Cititor

Outi
Am zis ca tsi-ul e mult mai fiabil decat tdi-ul, NU ca e mult mai fiabil decat altii.
Citeste ce am scris mai cu atentie..

bancher
Cititor

Nu glumeste. Am si eu un 1.2 TSI si, dupa 6 ani, nu am nicio problema la motor. Si l-am folosit intens in Buc.
primele generatii de 1.2 TSi(ian 2010-iunie 2011) au fost cu probleme.

relu
Cititor

Vw iar incearca sa ne pacaleasca au in sange aceste chestii !!!

Auto
Cititor

Cu ce ne pacaleste?

Adi
Cititor

Prin vestul Europei se discuta deja interzicerea masinilor cu motoare diesel in marile orase din cauza poluarii cu oxizi de azot. Dieselul inca e o alternativa buna in Romania, unde nimanui nu ii pasa cat fumega si oricine trece ITP-ul, dar numai in zona asta din estul Europei.

Valentin
Cititor

După o lunga si trista experienta cu motoarele vw (2l tdi și 1.2 tsi) privesc cu mare semne de întrebare produsele acestei companii. Câteva ore de folosință nu pot compensa câțiva ani petrecuți în compania unui automobil.
Mai grav este că pun mizerii de motoare ( vechiul 1.2 tsi spre exemplu.)pe masini care costa cât o garsoniera.

bancher
Cititor
hai sa nu dam cu bata daca nu ne pricepem. Am si eu o octavia2 facelift cu motor 1,2 TSI si nu e asa de prost cum spui tu. Dupa 6 ani de folosire intensiva in Bucuresti nu am avut nicio problema cu masina (mai putin motorasul de la un geam). Lantul tine minim 80 000km, dupa care poti sa il schimbi daca da semne de zornaiala, si toata operatia de schimbare a kitului de distributie costa max 1600 ron la reprezentanta (la service autorizar nonreprezentnata costa sub 1000ron). Nu e mult, 1600 ron la 80 000km, la Renault am… Citeste mai mult »
sil
Cititor
Ideea e ca ai avut noroc ca te-a prins 80.000km fara sa o schimbi sau fara sa ti se rupa. Problema e la intinzatorul de lant care cedeaza total aleator, poate sa iti cedeze la 20.000 si la fel de bine poate ceda la 100.000. Asta e problema, trebuie sa asculti motorul, ceea ce nu multi fac. La distribuita pe curea stiai sigur ca pana la 100.000 nu cedeaza, de aceea au revenit la curea ca e mai sfanta. Nu zic ca e un motor dezastru, daca il urmaresti si repari cand trebuie reparat, merge bine. Ce ma deranjeaza insa… Citeste mai mult »
Auto2
Cititor

asa face toate, jura-te si fa crucea cu limba in gura.

sil
Cititor

Auto2
„asa face toate, jura-te si fa crucea cu limba in gura.”
Presupun ca asta-i un raspuns extras din cultura ta auto incomansurabila.

bancher
Cititor

SIl, cunosc bine problema. Da, mi se mai intampla (aleator) sa zornaie lantul timp de 1 sec la pornire, dar nu ma deranjeaza. Doar cand alungirea (sageata) lantului trece de 74mm, se actioneaza la schimbarea lui. Eu la ultima masuratoare am avut 72mm, deci mai stau.
si nu sunt singurul care a ajuns la acest kilometraj fara sa schimbe lantul.
In schimb, stiu si oameni care l-au schimbat de 2 ori pana la 80 000km.

Auto2
Cititor

Vorbesti ca sa te afli in treaba. Ai auzit tu ceva pe patru ciuning ca e belea la 1.2 tsi.
Pai 1.2tsi a fost pensionat intre timp, asta pentru cultura ta auto.
2.0 tdi. Ce model de motor a avut probeleme si care au fost ele ? Hai da un google search, ca au trecut 2 generatii de atunci.
Pana una alta, mai pune mana si mai munceste, poate o sa-ti permiti si tu un VW la un moment ceva. Poate ceva mai nou ca un golf IV….

sil
Cititor

Auto2
Ma omule tu nici nu ma cunosti si vorbesti despre mine? Da am un polo cu care merge sotia cu minunatul motor de 1.2l si are 80.000 km si la 60.000km i-am schimbat distributia. I-au schimbat-o cei de la sevice la revizie ca rontaia.
Problema e ca nici nu ma cunosti si vb aiurea despre mine.
Nu inteleg, te plateste cu ceva VW ce arunci pe aici cu mizerie?
Vezi ca te comporti ca un fanboy. Si cu totii stim cat e gradul de inteligenta la fanboy.

bancher
Cititor

au fost probleme la 2.0 TDI- PD, dar acest motor nu mai e pe piata de vreo 8 ani. Poate prin Romania sa il mai gasesti, la second hand.

Passat
Cititor

Nu pot sa nu remarc eleganta instrumentarului de bord. Simplu, fara briz-briz-uri inutile, aerisil, lizibil. Frumos. Si asta e bordul de baza, nu cel cu Active Info Display (minunat si el).

Ser
Cititor

Mercedesu 220cdi, un T model 145cp.: 60 litri la 1200 km prin Elvetia, cu 4 nembri ai familiei plus bagaje. Ce sa mai zic, faceti jocul „cuiva” prin astfel de articole, sau nu ati mai probat alte masini. Nu as schimba pentru nimic acest Mercedes din 2002, dar se pare ca vom fi impusi cu totii sa trecem la masinile pe care ni le impun,chipurile euro5 sau euro6(prostii pentru copii, si pentru nestiutori). Daca acest pasat 1,6 arde mai multa motorina decit 2,2 litri, scoate mai putine emisii? Haha

Auto2
Cititor

Mercedes i.e.n. Sa moara dujmanii. Mai e si break sa rada tot cartierul de tine.

Cristi
Cititor

Lemnos Grecia 600 km ZERO COSTURI ZERO EMISII un vis ACESTA ESTE VIITORUL……BAFTA.

piratul
Cititor

O parere personala: VW nu a facut de la celebrul 1,9 TDI pina astazi nimic bun. Toate motoarele pe benzina au probleme cu lantul de distributie sau intinzatorul acestuia, papa ulei cu gramada, iar pe partea diesel au inceput cu stingul prin acel 2.0 TDI piezo, apoi au trecut repede la common rail care desi a disparut lagul turbo, e mai slab decit celebrul PD-TDI si au introdus volanta cu masa dubla si filtrul de particule, doua chestii scumpe cu durata de viata incerta. Actualmente pe piata auto trebuie sa cauti cu lupa un motor fiabil si bun.

tutu
Cititor

Mare dreptate ai, din pacate multa lume nu intelege sau nu vrea sa inteleaga.

Auto2
Cititor

sigur, fiecaruia ii e permisa o opinie personala, dar tu dragul meu esti de-o incultura auto dezolanta.

tutu
Cititor

Masinile nemtesti la nivel global apar constant pe ultimele locuri la fiabilitate. Romanii sunt fascinati de masini nemtesti dintr-un singur motiv: pt ca au mentalitate de iobag complexat scapat din saracie, al carui singur scop in viata este sa demonstreze lumii ca are „succes”. Romanul prefera sa doarma langa masina nemteasca in service si sa cheltuie toti banii pe masina, decat sa renunte la imaginea de om de succes cu masina scumpa. Interesant ca nemtii mai au cresteri de vanzari spectaculoase doar in China, alta tara plina de iobagi analfabeti si complexati.

Auto2
Cititor

asa, tu postand din top, top-ul personal si descriind perfect cum ai crescut de mic cu uri pe oamenii cu ceva bani, tu nereusind sa te numeri nici atunci, nici acum printre ei. Trist, dar adevarat.

bancher
Cititor

Uiti niste amanunte: masinile nemtesti sunt cele mai sigure din lume, au cele mai bune trenuri de rulare si cele mai multe optionale. Poate conteaza si asta, cand le aleg romanii..

GGiiGGii
Cititor

Gandire tipic romaneasca, dati 23k€ pe un cacat de masina si va uitati la 0,5l la consum.
Intrati in polemici pentru cat consuma la 100 cand motorina este atat de ieftina in Romania incat nici nu mai conteaza 1-2 litri in plus la consum cand voi sunteti soferi de weekend sau stati sufocati in traficul din Bucuresti.

sil
Cititor
Aici ai mare dreptate, romanul tot roman.. nu se gandeste ca un mers subturat si la consum il va costa mai mult ulterior. De altfel un diesel iarna in oras consuma mult mai mult decat un benzinar. Nici eu nu inteleg cum poti evalua consum de sub 1l. Adica, f mult depinde de conditiile de drum. Daca unul cu diesel se duce buc-constanta pe a2 si prinde un ambuteiaj iar altul cu benzina o ia pe la giurgeni si prinde liber, cine consuma mai mult? Valabil pt multi romani: luati-va masini fiabile ca suntem prea saraci ca sa ne nenorocim… Citeste mai mult »
Liviu
Cititor

Skoda O 2 1.6 TD-CR 105 cai mod.2010. Despre fiabilotate 28000k 2 ani schimbat EGR 1500lei, 70000k 5 ani schimbat compresor, radiator, supapa 2300 (aftermarket) 75000/100000k rulmenti fata 2×450, 130000k 2 injectoare iesite din parametri inca merg asa pentru ca sunt foarte scumpe. Despre consum undeva la 6/6,2 concediu doua mii si vreo treisute k din care circa 1.5h in Bucuresti si 2 h la Balea lac in blocaje unde consumul a urcat la 10litri.

bancher
Cititor

La consum se uita toti, nu numai romanii. Sa vezi nemtii si italienii ce se uita la consum.

sil
Cititor

bancher
Da, toata lumea se uita la consum.
Insa romanul isi ia porsche si apoi se plange de consum.
E o mare diferenta.

Jean
Cititor

Motorul 1,6 TDI se regaseste si la masina SEAT Toledo si aceasta fiind mai usoara toate performantele sunt si mai bune chiar excelente…si nu pot sa spun ca este diferenta mare de confort sau altceva…raportat la pret…..

Auto2
Cititor

Toledo e o masina de clasa B, Passat-ul e o masina de clasa D.
E ca si cum ti-ai imagina ca in Logan e la fel ca in Talisman.
Diferenta nu e mare, e abisala.

Filamon Babangida
Cititor
Conserve de masini! VW si Opel nu ar trebui sa se mai revendice ca fiind masini germane, sunt superproaste. Am avut de-a face in viata mea cu doua exemplare de la ratatii astia: un VW Passat de 2L, nou-nout la momentul achizitiei (2007), care mi-a facut viata un cosmar cu injectoarele. Am vandut-o in 2009 sau 2010, la 95.000 km. Dupa ceva timp mi-am luat alta conserva, Opel Insignia. Nou! Schimb de placute la 25.000 km, apoi la vreo 50.000 si discurile (macar la VW nu am schimbat placutele niciodata, nu prea dau in frane!). Apoi a inceput sa mance… Citeste mai mult »
tutu
Cititor

Bmw si Audi de obicei sunt sub VW in studiile de fiabilitate. Mercedes de obicei sta de la average in jos. Doar Skoda sta mai bine, probabil pt. ca folosesc tehnologii mai vechi si mai fiabile.

Filamon Babangida
Cititor

Nu stiu, eu scriu despre ceea ce cunosc in mod nemijlocit. De Skoda nu am auzit sa se planga proprietarii ca de VW.

bancher
Cititor

eu am Skoda, in 6 ani am schimbat doar motorasul de la geamul dreapta fata.
Skoda folosesc multi subcontractanti diferiti de Volkswagen.

Auto2
Cititor

hai du-te si canta la alta ma-sa. O fi volvo ieftin la sh, dar personajele care-l populeaza vad ca sunt cu totul nefrecventabile. Nu ne mai expune day-dream-urile tale, ca-s banale si proaste.

bancher
Cititor

ha, ha, ce te face sa crezi ca Audi e mai fiabil decat VAG? Motoarele, cutiile si altele de la Audi vin de la VAG. Daca te-au lasat injectoarele la Passat, sa fii sigur ca si la A4 se intampla la fel.

Alui
Cititor

Luati-va diesel sa luati teapa! Prin 2024 accesul masinilor cu motoare diesel o sa fie interzis in anumite orase in Europa si poate urmeaza chiar tari. Nu vad de ce mai insista lumea si Volkswagen cu ele. Pentru 2 euro in plus la suta de kilometri? Oricum VW are un motor TSI de 1.5 litri la 150 CP (cu 30 CP mai mult ca diesel-ul) foarte bun si mai ieftin.

Auto2
Cititor

ma baiatule tu ai o intelegere cel putin limitata a fenomenului, asta ca sa ma exprim civilizat.
V-a explicat chiar autorul in putine vorbe care-i paradigma actuala pe piata auto.
Cauta mai sus in comentarii si te luminezi.
Pana in 202X mai e ceva. Nu m-ar mira ca in 2024 sa te vand dand din coada si balind dupa un passat 2017 tdi, d-asta teapa cum ii zici tu sa-ti mai alini suferinta.

Auto
Cititor

Te-ai facut cu o prima de la VAG. Hai noroc, ca-i meriti.

Alui
Cititor
„ma baiatule” mai vezi cat i-a costat pe Volkswagen scandalul Dieselgate in America si ti-as mai trimite un studiu recent facut de cei de la Volvo in legatura cu eficienta AdBlue sa vezi adevarul. Chestia e ca nici un motor diesel de pe piata de azi nu respecta normele EU de poluare in vigoare pe bune si nici nu pot se poate technic la momentul asta. Nu te ingrijora de mine, nu cred ca o sa „balez” un passat 2017 TDI, dupa 2 Jaguaruri, un BMW X3 si in curand un BMW seria 4 decapotabil 430i (full options). Pentru AUDI… Citeste mai mult »
Mai Baiatule
Cititor

Aaaa, tu esti, Gigi? Ce surpriza placuta!
Merge Steaua, merge?

Lucian
Cititor

„Domnule” Auto 2, bag de seama ca esti cam disperat. Chiar nu iti inteleg inversunarea si limbajul impotriva celor care critica VW, tehnologia lor si motoarele Diesel. Imi place foarte mult Passatul, am avut un Passat, dar totusi VW trebuie sa isi schimbe strategia. Insistand fara logica in directia Diesel isi fac mai mult rau. Viitorul apropiat este total defavorabil Diesel. Mai mult ca sigur in cativa ani, nu multi, anumite tari vor interzice folosirea motoarelor Diesel. Personal, nu iti doresti o lume mai buna si mai curata pentru tine si familia ta?

bancher
Cititor

hai ca m-ai facut sa rad.
Dar ai si dreptate: dupa dieselgate VAG a oferit reduceri substantiale la Passaturile diesel de pe stoc in Marea Britanie. In nici 2 zile, stocurile s-au epuizat….asta demonstreaza ca lumea (inca) isi doreste un Passat.
Eu, recunosc ca mi-as lua maine, daca s-ar da reduceri mai mari.

Elisabeta
Cititor

Foarte matinal si foarte nocturn. Mi se pare cam ciudat ca nu a fost nimic de facut la 8-8:30 dimineata prin Bucuresti sau intre 5:30 si 19:00 . Drept urmare restul e irelevant. Si autobuzul meu consuma putin cand sunt singura pe strada.

Dan R
Cititor

aceast model este subiectul unui recall in USA and daune de cateva sute de millioane, plus majoritatea au returnat masiniile si au primit banii inapoi.
Va recommend sa Google is veto intelege de ce? Hotie la nivel international.

Cornel
Cititor

O masina corecta la un pret foarte bun. Nu luati in seama comentariile ca nu trage, ca e diesel si nu scoate panselute pe teava de esapament, ca nu e comfortabila ?!! Serios ?
Am codus passat-ul cu motorizarea asta in versiunea intermediara comfortline. Tot ce pot sa va spun e sa va duceti sa testati si voi si sa va faceti o impresie singuri. Daca vorbim de masini de segment D noi, cu greu gasesti o oferta mai coerenta si mai consistenta ca acest passat. Drumuri bune !

Constantin Sorin
Cititor

Da la consum stă bine un diesel,dar ce ne facem cu campania anti D,și cum s-ar putea vinde mașina peste 4-6 ani?

Dorin
Cititor

Pare un consum foarte bun si atractiv pentru Bucuresti. Totusi nu se vorbeste niciodata de gradul de noxe (particulele negre cancerigene) pe care le elimina o masina diesel in oras dupa un an – doi (cu tot cu filtrul DPF care incepe sa dea rateuri sau din economia unora in al schimba). Acum poti scoate acelasi consum si cu o benzina hibrid, gen Toyota Auris.
Raman de parere ca dieselul ar trebui folosit pentru masini unde este nevoie tractiune si nu pentru automobilele de deplasat in oras.

GhP
Cititor
Evident ca este un articol plătit de vw. Dacă sunt așa de bune mașinile, atunci de ce era nevoie să înșele? Ce este si mai supărător este faptul că la cumpărare (nouă sau mâna a 2-a) se cereau 2-3 mii de euro în plus că era doar vw. Ti se zicea că esti un prost dacă nu cumperi vw, care avea doar 2 ani garanţie (deja kia avea 7, toy, hy etc. cate 5) iar de reparații în service „autorizat” să nu-mi mai amintesc cat era de scump. Chiar uleiul era cu 100% mai scump decăt cumparatat direct. Dacă se… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

stai linistit, ca si VAG da acum 4 ani garantie.
Kia nu da garantie de 7 ani decat pe hartie. In realitate, daca ti se strica ceva dupa 4 ani, vei vedea ca il considera consumabil si nu ti-l deconteaza. practic dau garantie doar la ce stiu ei ca nu se strica, in rest te cheama 7 ani la revizii la ei ca sa iti ia banii (desi te poti duce linistit in alta parte).

sid
Cititor

Kia da garantie din bara in bara. Am kia ceed 2008, orice problema am avut cu masina in primii 7 ani s-a rezolvat pe garantie: 2 bucse antiruliu, 1 bucsa caseta directie, 1 burduf planetara. N-au comentat niciodata nimic. Nu compara kia cu vag pentru ca nu exista termen de comparatie. Vag este o firma axata pe inselat clientii cu masini low cost care par premium.

sil
Cititor
Eu vreau sa spun doar atat, fara suparare pentru nimeni. Mecanicii si angajatii de la kia iasi au ca masini personale Vw, skoda si toyota.. Niciunul nu are kia.. Filozofia kia e de a oferi masini cu garantie mare, nu neaparat fiabile. Se mai strica, ce-i drept, dar kia repara orice, fara comentarii. Am vazut oameni care au venit la service kia ca nu se deschid usile iarna si aia i-au tinut-o o ora in service pana s-au dezghetat usile si gata. Insa la VW/skoda e jale daca ai probleme de garantie. Te ia si te descoase pe toate partile… Citeste mai mult »
GhP
Cititor
Nu cred ca esti obiectiv. Cunosc bine piata masinilor si cele mai bune sunt cele care nu sunt in service. Du-te in orice service si vezi ca e plin de vag, dar nu prea vezi kia. KIA nu e o masina de top tehnologic, dar isi face treaba la un pret decent si fara mofturile vag. Desigur dezvoltarea tehnologica trebuie platita, dar VAG, GM, M-B BMW tin mii de inventii si brevete blocate sau le cumpara de la altii ca sa nu fie aplicate. Tesla a trebuit sa se lupte cu sute de rechini auto ca sa porneasca productia. Pacat… Citeste mai mult »
cititor avizat
Cititor
puteti sa batei toba cu diesel pana nu mai aveti maini, nimeni nu va mai cumpara afumatorile astea in cativa ani. In nici un caz ca masini noi. Sunt inca o optiune ca SH, deja preturile se prabusesc si acolo. Datele pe luna iulie 2017 : in Germania piata auto creste cu 1.5%, vanzarile diesel scad cu 12.5% . Deci prabusire de 12.5% intr-un singur an. In Belgia de la 75 % diesel – vanzari de de masini noi in 2012 sunt sub 47 %, o sa fie mai jos pana la sfarsitul anului. Sursa – Reuters . https://www.reuters.com/article/belgium-diesel-idUSL8N1L32TA UK… Citeste mai mult »
Cornel
Cititor

Volvo S40 2.0 diesel, 136 CP, cuplu maxim 320 Nm la 1750 , vechi de 12 ani. Km parcursi vara aceasta aproape 4000 dintre care jumatate pe autostrada. 4 pasageri si portbagajul plin ochi. Consum mediu: 5,8.
Nu e rau pentru o masina de acum 12 ani.

Florin
Cititor

In oraș benzinar sau bicicletă.afara diesel.motor mare.am audia6 de 12ani.2.5dieselnici o pb.300mii.km.am vw t5.2.5pdtdi.rupe la depășiri.forță cu carul gol sau plin.depasesc tot cu el.turism suv tot.motor de forță.consum afară la viteza 140/150 11 la viteza 100 constant 6,5′.asta e prefer masina bună mai veche cu motor bun mediu sau mare.cumperi masina de 18 mii in sus si te plangi de consum.urât.

Generator
Cititor
Chestia e ca sunteti niste prosti si va meritati soarta. Eu cand aveam 20 de ani ( nu se vede oricum ca a trecut timpul) am avut de-a face cu VW ( genuine). Nu s-a mai construit nimic mai bun de-atunci si inteleg ca framantarile voastre legate de consum, fiabilitate si confort sunt existentiale. Daca ati fi citit putina literatura si nu pierdeati vremea, ati fi vazut ca de pe vremea fordului T si a VW Kaefer, nu s-a schimbat practic nimic in esenta tehnologiei. Problemele sunt cu totul altele, dar orizontul vostru limitat, liosa unei culturi auto solide si… Citeste mai mult »
sil
Cititor
Generator e un altul care se crede filozof, a aterizat pe aici de unde nici el nu stie, care nu are o treaba dar ne face pe toti inculti fara sa ne cunoasca. Hai sa iti fac si eu profilul, daca tot suntem offtopic. Astfel de oameni ca tine care arunca cu mizerie in toti sunt de obicei antisociali si sufera de complex de superioritate. Pe principiul „cu cat stii mai putine despre un domeniu cu atat crezi ca le stii pe toate”, crede ca daca au condus in viata lor doar un vw la 20 ani, singura masina de… Citeste mai mult »
GhP
Cititor

asa e! tehnologia este cea electrica.

wpDiscuz