24 august 2017
joi
Evenimente, MINI, Romania
Intalnirea nationala MINI din 2017. Spirit britanic pentru romani autentici

Daca ajungi sa conduci un MINI, n-ai cum sa nu prinzi spiritul acestui brand. Cu cat e mai vechi, cu atat mai autentica experienta. Iar dupa ce vei fi trecut prin asta, cu siguranta MINI iti va ramane in suflet si in minte. Vei ajunge sa-ti doresti o asemenea masina. Unii dintre noi, romani autentici, am prins repede spiritul britanic, iar de cativa ani avem chiar si intalniri nationale, organizate prin forum. Asadar, iata cateva randuri scrise de un posesor de MINI, dupa intalnirea nationala din 2017.

Probabil ca MINI e cea mai accesibila masina scumpa din lume. Fie ca vorbim de modele noi, fie ca vorbim despre cele rulate si ajunse la preturi derizorii acum.

E o marca premium pana in maduva oaselor, iar pentru a ajunge aici BMW Group a pompat multi bani. Bani pe care ii cere cu varf si indesat de la clienti, vei spune. Adevarat, desigur! De apreciat aici sunt rezultatul si efortul, mai putin pretul final.

Dupa sute de masini conduse – probabil ca am trecut de 400 – raman la parerea ca MINI este cea mai distractiva masina cu tractiune fata din lume. Nicio alta masina nu se conduce atat de bine si nu are un comportament si un design atat de bine individualizate.

Chiar si legat la ochi vei recunoaste imediat un MINI. Lucru pe care nu-l poti spune despre foarte multe automobile de pe Pamant.

In opinia mea MINI reuseste sa-si depaseasca putin conditia de masina si sa treaca in zona emotionalului. MINI este un simbol al tineretii fara batranete. E un stil de viata si de a conduce. E sunet si vibratie. E culoare si contrast.

MINI – caroseria consacrata cu doua portiere – poate sta fara probleme langa alte legende auto inca in viata, cum ar fi Porsche 911. Atat de inconfundabil este un MINI. Si, spre deosebire de Porsche 911, un MINI in stare decenta porneste de la sub 5.000 euro la mana a doua sau de la sub 20.0000 euro nou.

Pentru 2017 – prima intalnire dintre toate la care am reusit sa ajung – am venit cu masina de “imprumut”: un MINI Cooper SD Countryman, modelul nou (a doua generatie).

Pentru cine se incurca in acronime, este vorba despre modelul diesel de top, cu motor de 2 litri, 190 CP, cutie de viteze automata cu 8 trepte – o configuratie foarte frumoasa pe care v-o las AICI.

Cu alte cuvinte, un exemplu despre cat de frumos, dotat si scump poate fi un Countryman. Cel mai interesant accesoriu la masina aceasta este montat pe plafon. Pare un portbagaj aerodinamic cu proportii ciudate, dar e, de fapt, un cort AUTOHOME. Cu ocazia asta am experimentat si dormitul in cort la inaltime.

De ce am venit cu masina de “imprumut”? Pentru ca a mea a fost in service fix atunci, in pregatirile de dinaintea vacantei de vara. Dar si pentru ca MINI-urile vechi au nevoie de service si de atentie mai mult decat alte masini mai simple, cum ar fi… Dacia Sandero. Probabil ca unii dintre voi stiti MINI-ul meu, fie pentru ca l-am mentionat in articolul de iarna cu BMW i3, fie de pe forum, fie pentru ca l-ati vazut in articolul de pe AutoMarket.ro.

Nimic nu e mai scump decat un MINI vechi si ieftin, as zice. Si cred ca e unanim acceptat ca, pe cat ne iubim masinile, pe atat de suparati suntem cand mai apare cate o stricaciune, mai mica sau mai mare. Cu oricine ai vorbi din comunitate, cu totii stiu problemele des intalnite, stiu si rezolvarile. Mergem mai departe.

Cred ca spiritul britanic al unei masini perfecte-imperfecte e atat de patrunzator printre unii romani autentici si pentru ca, pasionati de masini fiind, ne place sa ne bagam nasul in ele. Sa invatam cot la cot cu mecanicii si electricienii lucruri noi despre masinile noastre. Cam asta inseamna sa ai un MINI mai vechi: satistafactii si deceptii, mereu zambetul pe buze si dorinta permanenta de a inventa o noua calatorie doar de dragul de a fi iar si iar la volan.

De cealalta parte, MINI-urile noi sunt in primul rand prea noi sa aiba probleme, iar garantiile si service-ul au evoluat mult in timp, ajungandu-se acum pana la cinci ani garantie sau 200.000 km, cu consumabilele incluse intr-un anume pret platit initial la achizitie. Pentru orice buget se gaseste un MINI pe lumea asta gata sa te faca fericit.

La intalnirea nationala din 2017 au fost vreo 70 de oameni cu 36 de masini. Cele mai multe au fost MINI-uri din prima generatie produsa de BMW (2001-2006), un singur Mini clasic, doua MINI-uri cu doua portiere din generatia a treia (actuala), un Countryman din prima generatie si doua Countryman-uri din a doua generatie (actuala). Adica un mix interesant de caroserii si preturi de catalog.

Ce au toate in comun? Spiritul nealterat de timp si dorinta de a conduce. Pentru ca asta inseamna MINI.


Etichete: , , , , ,

Lasa un comentariu

Fii primul care comenteaza!

Notifica-ma despre
avatar
wpDiscuz