12 mai 2017
vineri
Piata Auto, Romania
Inmatricularile de masini second-hand din import au fost de sase ori peste cele de masini noi in perioada ianuarie-aprilie

In primele patru luni ale anului au fost inscrise in circulatie aproape 29.000 de masini noi si 167.000 de masini second-hand din import, arata datele Politiei. Totusi, in aprilie numarul de masini second-hand inmatriculate a fost in scadere fata de luna a doua si a treia, atat la capitolul masini din import, cat si la tranzactiile pe plan local. De exemplu, daca in februarie erau 57.000 de reinmatriculari, in aprilie totalul a scazut la sub 36.000.

Efectele eliminarii timbrului de mediu persista, chiar daca sunt ceva mai domolite decat in februarie si martie. Astfel, daca in a doua luna a anului au fost inmatriculate peste 68.000 de masini SH din import, iar in a treia luna, peste 51.000, in aprilie totalul este 39.144 unitati.

La reinmatriculari (tranzactii cu masini SH pe plan intern), cifrele pentru februarie, martie si aprilie arata astfel: 57.713, 54.911 si 35.995.

Cel mai mic, dar si mai constant segment, a fost cel al masinilor noi unde variatiile lunare au fost mici si media a fost de aproape 7.500 unitati/luna.

Totalul dupa patru luni arata ca s-au inscris in circulatie 28.916 masini noi, cu 22% peste perioada similara din 2016. La masinile second-hand din import cifrele sunt de sase ori mai mari: 167.267 unitati, avans de 88%. La reinmatriculari totalul a fost de peste 165.000 unitati, ceea ce inseamna mai mult decat dublu fata de intervalul ianuarie-aprilie 2016.

Disparitia timbrului de mediu a deblocat tranzactiile pe plan intern, mai ales in cazul celor cu masini diesel Euro 3 la care taxa putea depasi lejer si jumatate din valoarea masinii. Acum, fiind inlaturat obstacolul financiar numit timbru de mediu, oamenii isi vand mai repede masinile.

Ca timbrul de mediu a blocat tranzactiile second-hand pe plan intern o arata si cifrele lunare publicate de DRPCIV. De exemplu, daca in 2012 media lunara era de 30.000 de masini SH tranzactionate in tara, in 2013 aceasta a scazut aproape la jumatate si pana in 2016 au fost rare lunile in care s-au depasit 20.000 de unitati.

Interesant este ca la capitolul masini noi Dacia a pierdut puternic cota de piata, inmatricularile marcii crescand de trei ori sub media pietei: 7% fata de 22%. La alte marci de volum cresterile au fost puternice: Renault (43%), Opel (51%), Ford (56%).

La masini second-hand din import sunt impresionante cifrele celor mai cautate marci: Volkswagen (peste 44.000 de unitati aduse in patru luni), Opel (21.208), Ford (16.669), Audi (14.730).


Etichete: , , , ,

Lasa un comentariu

3 Comentarii Pornit "Inmatricularile de masini second-hand din import au fost de sase ori peste cele de masini noi in perioada ianuarie-aprilie"

Notifica-ma despre
avatar
Sorteaza dupa:   noi | vechi | votate
Green
Cititor

Poporul român — mafia importatorilor și serviceurilor auto 1-0. Felicitări inițiatorilor acestei legi, ce a permis oamenilor simpli să se bucure de libertatea de a alege. Astăzi, românul nu mai este obligat să contribuie la bunăstarea mafiei importatorilor auto, românul poate alege!!

Radhoo
Cititor

Faptul ca au fost inmatriculate de 6 ori mai multe masini vechi decat cele noi arata gradul de saracie din Romania. Daca asa avea un salariu care sa-mi permita sa cumpar o masina noua, as face-o la fiecare 5-6 ani.

Adrian
Cititor
Asta e defapt realitatea puterii de cumparare a romanilor, degeaba s-a incercat ani de zile cresterea pietei cu bonusuri, rable etc.. Si anul asta vad ca noile programe rabla, rabla + , eco etc… dau bani grei celor ce cumpara masini noi si masini noi eco, dar fara o logica ca sa fiu sincer. Nu e corect ca banii din inpozite sa mearga pe astfel de programe care sa genereze o crestere falsa in piata … cand defapt adevarata putere de cumparare a romanilor e asta, masini SH… Sau sa zicem ca iti iei masina electrica dar o vei tine… Citeste mai mult »
wpDiscuz