20 aprilie 2017
joi
Romania, Siguranta Auto
ITP anual, din 2018, pentru masinile mai vechi de 12 ani. Aproape 60% din parcul auto national este vizat de masura

Inspectia Tehnica Periodica (ITP) pentru masinile mai vechi de 12 ani se va face anual, incepand din 2018, a declarat pentru 0-100.ro George Adrian Dinca, directorul Registrului Auto Roman (RAR). Scopul principal este cresterea sigurantei rutiere si a calitatii parcului national de automobile. Circa 60% din acesta este vizat de masura si presupune cheltuieli anuale de peste circa 100 milioane euro, cumulat, pentru proprietarii acestor masini.

Ideea de a verifica mai strict masinile mai vechi si mai uzate este mai veche, de prin 2014-2015. Lipseau insa argumentele pentru a cresterea frecventei ITP, iar legislatia europeana nu permitea acest lucru. Dar acum se poate.

“Exista o directiva europeana care ne permite ca din 2018 sa introducem o frecventa mai mare la ITP daca masinile au peste 160.000 km”, a spus Dinca, pentru 0-100.ro. Ideea celor de la RAR a fost publicata initial in capital.ro.

RAR a efectuat in ultimii doi ani un studiu pentru a vedea care este rulajul mediu anual in Romania, rezultand valoarea de 14.000 km, potrivit sefului RAR. Totodata, reprezentantii RAR au constatat ca parcul auto absoarbe tot mai multe masini vechi din alte tari, in contextul eliminarii timbrului de mediu, iar masura cresterii frecventei ITP isi propune sa asigure macar starea tehnica buna a masinilor, chiar daca ele sunt vechi.

“Finalizand acest studiu am transpus numarul de kilometri in ani. Am facut un calcul si am transpus numarul mediu de kilometri in numarul de ani. Rezulta 12 ani. Si intentionam sa crestem frecventa realizarii ITP de la doi ani la un an pentru aceste masini”, a explicat Dinca, pentru 0-100.ro.

Ideea de a realiza ITP la un an pentru masinile cu un rulaj mai mare de 150.000-160.000 km a mai fost vehiculata in ultimii ani si de APIA – Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania. Dar corelarea ITP cu numarul de kilometri ar fi dus la situatia in care multe dintre masinile mai vechi sa aiba kilometrajul dat inapoi.

In prezent circa 60% din parcul de autoturisme din Romania este vizat de aceasta masura, ceea ce corespunde unui numar de aproape 3,3 milioane masini. Detalii despre parcul auto national pe 2016 pot fi citite AICI. Cheltuielile pentru ITP ale proprietarilor acestor masini, cumulat, vor fi de circa 100 milioane euro (492 milioane lei) pe an.

Costul unei ITP este de 100-150 lei, in functie de service si motorizarea masinii. Din aceasta suma RAR incaseaza o suma fixa, 17 lei, pentru fiecare ITP realizata in service-urile autorizate sa realizeze asa ceva.

Un calcul grosier arata ca veniturile RAR vor creste cu 12 milioane euro (55 milioane lei) pe an.

La aceasta frecventa anuala se va ajunge, practic, spre anii 2019-2020. Iata de ce. Daca proprietarul unei masini veche de 12 ani efectueaza ITP in decembrie 2017,  sa zicem, acesta va fi valabil doi ani, adica pana in decembrie 2019. Abia din acel punct incolo acea masina va intra pe frecventa de un an la ITP.


Etichete: , , , , ,

Lasa un comentariu

41 Comentarii Pornit "ITP anual, din 2018, pentru masinile mai vechi de 12 ani. Aproape 60% din parcul auto national este vizat de masura"

Notifica-ma despre
avatar
Sorteaza dupa:   noi | vechi | votate
kpriciu
Cititor

Hey, voi ăștia cu psd-ul, luați-o pe-asta!

Savu
Cititor

Daca tot cu 100 lei se ia nu prea vad nici un sens in chestia asta

bancher
Cititor

masura este binevenita….la cate harburi sunt pe strazile noastre, e f bine ca se face anual.
Eu as zice sa se faca si mai bine, adica sa se masoare noxele masinilor diesel pe bune, nu doar opacitatea.

Gica Nepoliticosul
Cititor

Esti mai naiv (ca sa fiu civilizat) decat prevede legea daca iti imaginezi cumva ca masura aceasta va curata harburile de pe strazi in conditiile in care se stie clar, cu 100 ron treci orice itp.

victor
Cititor

Ba masura e foarte proasta; poti sa chemi si 1 data pe saptamana si tot o sa treaca toate rablele ca si acum; altceva trebuie schimbat (daca nu te-ai prins)…

Martinezu
Cititor
Nu cred ca masina e adevarata problema. Adica inspectia ei. Sigur ca e importanta ,dar un individ responsabil oricum nu pleaca cu masina fara frane. Dar… Deseori vadem pe strazi persoane conducand si care dupa modul cum se comporta nici nu ar avea dreptul. Nu e vorba de mici fortari ale semaforului pe galben. Sau depasirea cu 10 km a limitei vitezei. E vorba de adevarati barosani pentru care nu exista decat legea lor. Opresc unde vor, depasesc cum si unde vor, schimba benzile ca in curcuite de viteza… Degeaba umblam noi la intetirea ITP ului dar lasam in circulatie… Citeste mai mult »
Emanuel
Cititor

Mda, 150 ITP-ul + 50 spaga, deci 200 lei per an in plus la intretinerea hârbului. Nu-i un capat de tara.

grasu
Cititor

Se imbogatesc si P$D-isti cu service-uri, mai vine ceva si la RAR, toata lumea fericita. Doar populimea are ceva mai putini bani prin buzunare.

cib
Cititor

De ce nu in fiecare luna, ca sa aiba si gura lu' RAR ce sa manance? Argumente de Gaga. Sunt masini noi care sunt varza si masini vechi bine intretinute. Oricum masinile de azi sunt "de unica folosinta" spre deosebire de alea din anii 90.

Remat
Cititor

Normal, un BMW din 95 cu 700000 de km la bord, de pe care curge tabla e cu mult mai bun decat un Logan nou…mentalitate romaneasca de kkt!

Dan
Cititor

Da un bmw intretinut din 95 este net superior unui logan ,sa fim realisti loganul de abea acuma a depasit ca dotari si siguranta golful 3

gege
Cititor

Nea' Gica, cu "statia" itp de la coltul strazii, isi freaca mainile si zambeste pervers. Votul sau pare sa-i aduca, in sfarsit, un viitor stralucit.
GG, nea Gica, GG.
Acum, pe un ton mai serios, sper sa se mai curete din masinile fumegande, scartainde sau troncaninde, fara lumini, semnalizari sau cu parbrize sparte.

john
Cititor

Cu ce te deranzasa pe tine ca am eu o fisura in parbriz?

Cris
Cititor

Ultimul TUN, inainte de depolitizare… 🙂

Ion Mata
Cititor

Un handicapat mintal face un astfel de calcul! Sunt in prezent suficiente cazuri in care se circula fara ITP valabil. Asta se vede foarte usor in trafic, nu trebuie sa fii un geniu. Nu face decat sa incurajeze sa fie si mai multi fara ITP, ca nu sunt bani handicapatule! Totodata Registrul auto roman va incasa si mai multi bani, deci si avantajele lor materiale cresc. Mai ramane de pus impozitul pe aerul respirat in Romania!

Dani
Cititor

Ar putea plusa si cu a efectua primul ITP la o masina noua doar dupa 3 ani, revenind ulterior la 2 ani.

Daniel
Cititor

Pai daca in directiva scrie mai mult de 160.000 KM si nimic legat de vechime legea va putea fi contestata la comisie si va fi anulata. Ce interpretari mioritice cu vechimea derivata din KM. Mizerii din astea nu tin la UE. S-a vazut cu timbrul de mediu.
Oricum, nu-i problema cine cunoaste, rezolva ca si pana acum doar ca s-a dublat taxa. Trebuie sa ia si noua putere ceva 😉

was
Cititor

Da, dar la dealerul turc din germania, daca intrebi cti kilometrii are masina cutare, va zice 175.000 km. daca intrebi cealalta in cati kilometrii este, raspunsul este acelasi. Defapt toate masinile erau cu kilometrajul la 175000 Km, caz real. asa ca vor avea si samsarii romani d lucru, nu prea gasesti masina rulata in Germania, care sa nu fie mai veche de 5-6 ani si sa fii rulat sub 150.000 km.

Roland
Cititor

Tot românul sărac să plătească salariile băieților de la r.a.r. asta este romania….de unde frate bani pt o masina noua?????

Laur
Cititor

La dracu! Unii au masini SH de 5-6 ani, aduse de afara cu peste 180.000 km. in bord, altii au un Logan, luat de nou, in 2005 cu care abia au facut 80-90.000 km. Cine trebuie sa mearga anual la ITP?

marian
Cititor

Foarte corect, ITP-ul ar fi corect sa se faca la numar de km rulati nu la perioada.

Roland
Cititor

Oricum masinile de afara vechi de maxim 8 ani sunt mult mai fiabile si economice decit cele noi gen dacia pur si simplu ruginesc dupa 2 ani

Marinush
Cititor

In alte tari unde se vand Dacia in draci, se pare ca nu ruginesc. Probabil ruginesc doar in Romania pentru ca sunt corodate de prostie.

Roland
Cititor

@marinush daca nu stiai ca prin rabla in germania si franta pretul de vinzare este mai mic decit in romania …de ce …????

Marinush
Cititor

Eu locuiesc in Franta si aici nu mai exista program rabla de cativa ani. Iar preturile la Dacia ( banuiesc ca la aceasta marca faci referire), sunt ceva mai mari decat in Romania. Este logic de altfel, numai transportul de la uzina din Romania pana in Franta adauga 200 – 300 de euro la costul total al vehiculului. Stai linistit, nu exista nici o conspiratie a Dacia impotriva Romaniei, este doar sindromul persecutiei pe care noi il avem in ADN si saracia din care se pare ca nu mai reusim/vrem sa iesim.

Alin
Cititor

Astia ne verifica noua masinile? https://www.facebook.com/Passion4DaciaLoganRO/vid
Trist

Alfeu
Cititor

Aceasata este arta de a scoate bani de la amărăşteni. Şoferii şi fumătorii pot răbda totul în ţara aceasta. Dacă eu fac 5 mii de km. anual, e acelaşi lucru cu cel care face taximetrie sau curse lungi de jdemii de km?

Daniel
Cititor

Nu este dar nu conteaza. Daca ITP-ul s-ar face pe bune nu ar exista atat de multe probleme. Iar ca sa se reduca problemele se face acelasi ITP mai des. Adica o frectie la piciorul de lemn mai frecventa. Ies doar bani pentru buget si ceva spaga. In rest va fi ca inainte…

Uimit
Cititor

Ghici, oare cărui lider politic trebuie să îi mulțumim pentru atâta grijă în privința siguranței maşinilor noastre?…

OG 13
Cititor

Nu mai stiu cum sa ia banii de la oameni.Oricum nu au logistica sa faca atita verificare, pesemne o sa stam cu masinile pe tuse ca sa ne vina programarea.Sa dau un milion doar pentru ca un pampalau care nu stie carte sa o accelereze sau sa o franeze ?
Un test de frane la service este 50 lei pentru ce sa dau 100 lei , ca vrea PSD sa se laude ca a creeat locuri de munca ?
Mars de aici

NICU
Cititor

Borbasul asta vrea bani mai multi pt RAR si pt salariul lui.

Costy
Cititor

Ar fi corect, ca mașinile care sunt vai de capul lor, să fie trecute la itp, la un an de zile.

Bogdan
Cititor

Da de ce anual ? Mai bine la fiecare iesire pe strada…pentru siguranta…

Andrei
Cititor

Masinile ministerului aparari si ministerului de interne care multe sunt non euro mai iau itp-ul ? Sau doar masinile amaratilor sunt vizate ?

Marian
Cititor

Drumuri nu v-ati gandit sa feceti ? Macar la 2 ani sa le reparati

Radu
Cititor

In Belgia se face anual dupa 6 ani. http://www.autocontrole.be/ACTfr/pages/text/autok

Marius
Cititor

Tu nu ai sosele ca in Belgia aici cumetre.Masinile tot pe sosele ni le stricam,nu o ia nimeni in casa si si-o strica singur cu ciocanul.reparati in moloz sa va bata strazile si pe ruma fa itp-ul anual, dar gratis.este ca la parcare.nu ai voie sa parchezi aici,dar mi-ai construit locuri de parcare sa nu mai parchez aici??

didos
Cititor

Toti cei care au comentat si au legat ITP de km. parcursi au dreptate !

Anina
Cititor

Sa calculeze si RCA dupa puterea motorului nu dupa cc

Ion Cosmescu
Cititor

Cheltuieli anuale de peste circa 100 milioane euro =respectiv venituri pt „altii” , dintre care :veniturile RAR vor creste cu 12 milioane euro. Rezulta clar necesitatea acestei masuri!

Stan Patitu
Cititor

Am o masina de 12 ani, 70.000 Km, stare impecabila, mai am si o rabla SH cu vechime 8 ani si 320.000 Km. Inteleg ca masina buna trbuie la ITP in fiecare an, iar rabla pot sa o duc la 2 ani !
Cine dracu a facut legea asta? Ministerul Apelor si padurilor ?

wpDiscuz