22 martie 2017
miercuri
Ford, Saloane Auto, Tehnologie
Steve Gill, responsabil Ford de motoare: Noul 1.5 EcoBoost cu 3 cilindri il va inlocui pe cel cu 4 cilindri. „Este liniar, rafinat, suna frumos”

EcoBoost (sursa - 0-100.ro)
EcoBoost (sursa - 0-100.ro)

Ford pregateste pentru 2018 lansarea unei noi generatii a propulsoarelor EcoBoost – turbo pe benzina – si oficialul Steve Gill da primele indicii despre evolutia acestor motoare Ford: 1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost vor avea tehnologie pentru dezactivarea unui cilindru din cei trei, iar propulsorul 1.5 EcoBoost nou, cu trei cilindri, il va inlocui pe cel actual care are patru cilindri. Ca si pana acum, in gama vor exista si motoare EcoBoost mai mari, de 2 litri, 2,3 litri si 3,5 litri V6. Pentru Europa, insa, motoarele 1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost, in mai multe versiuni de putere, vor fi propulsoarele pe benzina cele mai raspandite pe masinile Ford, de la Fiesta la Mondeo.

„Va fi un motor global. In principiu este un motor care il inlocuieste pe celalalt”, a declarat Steve Gill, pentru 0-100.ro, la Salonul Auto de la Geneva (9-19 martie).

Evolutia motorului Ford EcoBoost de la jumatatea gamei este interesanta. Primul astfel de motor EcoBoost (adica turbo) avea o capacitate cilindrica de 1,6 litri si patru cilindri. Din motive de taxare si eficienta capacitatea a fost redusa la 1,5 litri, pastrand configuratia cu patru cilindri. Acest motor 1.5 EcoBoost a fost intr-o perioada fabricat si in Romania, la Craiova, alaturi de 1.0 EcoBoost.

Acum Ford pastreaza capacitatea cilindrica de 1,5 litri, dar renunta la un cilindru, astfel ca 1.5 EcoBoost ajunge sa aiba trei pistoane in loc de patru cum avea pana acum (si va continua sa fie produs in aceasta configuratie pana in 2018, cand va fi inlocuit de noul motor).

„Este cu trei cilindri pentru ca astfel putem obtine o combustie mai eficienta si coeficienti de frictiune mai buni. (…) La nivel mondial sunt diverse bariere in ceea ce priveste taxarea, iar 1,5 litri este mai bun decat 1,6 litri din acest punct de vedere. Din perspectiva capacitatii cilindrice, avem motoarele 1.0 EcoBoost si 2.0 EcoBoost, noul propulsor vine la mijlocul gamei”, a explicat Steve Gill, pentru 0-100.ro.

Potrivit acestuia, noul 1.5 EcoBoost are arbori de echilibrare, spre deosebire de 1.0 EcoBoost care nu are asa ceva.

„Are arbori de echilibrare pentru ca masele implicate sunt mai mari. (…) Este un motor liniar, rafinat si suna frumos. Credem ca publicul va aprecia economia de carburant, raspunsul si acustica”, potrivit oficialului Ford.

Gill a precizat ca dezactivarea unui cilindru in motoarele Ford EcoBoost cu trei cilindri va deveni in anii urmatori o caracteristica standard pentru care clientii nu vor plati in plus (ca dotare optionala), asa cum se intampla pentru unele masini din Grupul Volkswagen echipate cu motorul 1.4 TSI, cu patru cilindri si tehnologie ACT (dezactivarea unui cilindru).

„Acest nou motor 1.5 EcoBoost va aparea mai intai pe noua Fiesta ST, iar apoi pe alte modele. Motorul 1.0 EcoBoost cu dezactivare a cilindrilor va aparea mai tarziu”, a spus Steve Gill. Cum noua Fiesta ST va fi lansata pe piata, efectiv, in 2018, este clar ca tot atunci se va face si trecerea la noua generatie de motoare, proces care s-ar putea intinde chiar pana in 2019.

Cert este ca noul 1.5 EcoBoost cu trei cilindri va echipa modele precum Focus si Mondeo din 2018 incolo.

Trecerea la motoare de dimensiuni medii cu trei cilindri in loc de patru a fost deja facuta de un mare producator auto: BMW. Modelele Seria 1, Seria 2 si Seria 3 cu indicativ 18i lansate din 2015 au sub capota motoare pe benzina de 1,5 litri, turbo, cu trei cilindri. De asemenea, echiparea Cooper a celei de-a treia generatii MINI fabricate de BMW beneficiaza de acelasi motor. In cazul BMW exista o singura versiune de putere a acestui propulsor, 136 CP.

Ford, pe Fiesta ST, vine cu o varianta de 200 CP a motorului 1.5 EcoBoost cu trei cilindri. Este clar ca vor exista si declinari de putere mai redusa a acestui motor, si, probabil, si unele mai puternice.

Dintr-un interviu mai vechi cu un inginer BMW specializat in motoare am aflat ca, in opinia celor de la BMW, capacitatea cilindrica de 500 centimetri cubi (cc) per cilindru este optima si permite realizarea de motoare modulare, pur si simplu multiplicand numarul de cilindri. Asa se face ca BMW are motoare de 3 litri cu sase cilindri, motoare de 2 litri cu patru cilindri si motoare de 1,5 litri cu trei cilindri. Mai mult decat atat, inginerul BMW Frank Niederlander spunea ca motoarele cu trei cilindri sunt cele mai apropiate de cele sase cilindri din punctul de vedere al raspunsului la acceleratie, al vibratiilor si al sunetului, fiind cumva mai atragatoare decat cele de 2 litri, cu patru cilindri.

Revenind la Ford, inginerii companiei se gandesc deja la electrificarea gamei de masini, astfel ca noile propulsoare EcoBoost ar trebui sa fie compatibile si in aplicatii hibride de tipul benzina+electric.

„Pe masura ce timpul trece vorbim despre electrificare in combinatie cu mai multe motoare Ford. Iar cutiile de viteze automate vor creste si ele ca pondere pe masura ce va creste si electrificarea”, a spus Steve Gill.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2017


Etichete: , , , , , , ,

Lasa un comentariu

30 Comentarii Pornit "Steve Gill, responsabil Ford de motoare: Noul 1.5 EcoBoost cu 3 cilindri il va inlocui pe cel cu 4 cilindri. „Este liniar, rafinat, suna frumos”"

Notifica-ma despre
avatar
Sorteaza dupa:   noi | vechi | votate
catalin
Cititor
Eu cred ca motorul de 1.5 pe benzina in 3 cilindri nu e mai bun decat cel cu 4 cilindri. Toate motoarele in 3 cilindri pe care le-am vazut pana acum au fost inferioare celor cu 4 cilindri cu aceeasi cilindree, spre exemplu: 1.5 diesel de la Hyundai, 1.4 diesel sau 1.2 benzina de la vw – niste mari erori de motoare! Vibratii si zgomot interminabile fara vreo urma de performanta. Legat de motorul de 1.5 benzina in 3 cilindri cu turbina de la BMW pot spune din experienta ca este o alta imensa greseala de motor. Am cumparat anul… Citeste mai mult »
mihai
Cititor

1.2 de la vw e cu 4 cilindri, de restul nu stiu nimic. Am facut drive test cu octavia cu 1.0 TSi (in 3 cilindri). Mi s-a parut neasteptat de bun. Nu esti regele soselelor cu el dar pt. o persoana la locul ei (ca mine :D) e (mai mult decat) suficient.

catalin
Cititor

Parca acum cativa ani aveau si un 1.2 in 3 cilindri cei de la vw si il tot montau pe masinile lor mici, fabia si polo. Era fara turbina. Avea prostul obicei ca din cauza benzinei de calitate mai proasta devenea un motor in 2 cilindri. Asa tin minte. Oricum, nu mi se par mai bune cele in 3 cilindri, mai ales pe masini mari.

Adrian Mitrea
Cititor

Mihai, ai perfecta dreptate. 1.0 TSI chiar se simte puternic si absolut decent pe masini pana la clasa compacta, inclusiv.
Catalin se referea la 1.2 de la Volkswagen Group in varianta natural aspirata, care are 3 cilindri. Doar 1.2 TSI este cu patru cilindri.

ANONIM
Cititor

AM SA VA PUN PUTERILE REALE ALE MOTOARELOR NOI CARE SUNT SCOASE DE PE UN SITE DIN SPANIA: (TODOS LOS MOTORES Y COCHES DE TRES CILINDROS DEL MERCADO) AICI AVETI PUTEREA REALA A MOTOARELOR,ECOBOOST 1.0 100 CAI -REALI 114.9 CAI;ECOBOOST 1.0 125 CAI-REALI 137.7;GRUPO PSA 1.2 110 CAI-REALI 126.1,PSA 1.2 130 CAI-REALI SUNT 138 CAI ,SURPRINZATOR,NU…? SUNT MAI MULTE……..

Adrian Mitrea
Cititor
Catalin, stai asa ca le-ai amestecat rau de tot. 1.5 diesel de la Hyundai si KIA are 4 cilindri. La Volkswagen exista 1.4 diesel cu 3 cilindri, dar in articol e vorba despre benzina. In plus, acel 1.4 TDI nu are probleme majore de fiabilitate, doar ca e cam zgomotos in accelerare. Apoi exista 1.2 benzina despre care spui, cu 3 cilindri, dar din nou este un motor decent. Am prieteni care au Polo 1.2 si merge brici (consuma mult in oras, in jur de 9-10, ceea ce cam toate motoarele acestea mici fac). In articol este vorba despre 1.5… Citeste mai mult »
catalin
Cititor
M-am referit la motorul diesel de 1.5 in 3 cilindri de pe modelele Hyundai mai vechi. Imi pare rau, dar nu pot sa fiu convins ca motoarele de 3 cilindri sunt mai bune decat cele cu 4 cu aceeasi cilindree! In primul rand sunt mai greu de echilibrat. Stiu ca in articol era vorba de motoare pe benzina, dar am extins discutia si la cele diesel. Oricum, nu mi se pare un pas inainte in exploatarea cotidiana uitlizarea motoarelor cu 3 cilindri. Despre 1.2 aspirat 3 cilindri grup vw nici nu vreau sa discut. Asta a fost unul dintre cele… Citeste mai mult »
Adrian Mitrea
Cititor
Ok, inteleg despre ce vorbesti. Totusi, de atunci au mai fost lansate inca doua generatii de motoare, e clar ca lucrurile au evoluat intre timp. Despre Volkswagen Group, cred ca este important sa intelegem ca evolutia presupune si schimbari. Adica acel 1.2 este acum 1.0 si are turbo, pe langa multe alte imbunatiri. Este, practic, un motor nou, dar filosofia a fost pastrata. Iar 1.4 TSI va fi inlocuit de 1.5 TSI. De cele mai multe ori capacitatea cilindrica este dictata si de taxe, cum spune si Gill de la Ford. Cu echilibrarea se rezolva. Se monteaza arbori de echilibrare.… Citeste mai mult »
Chris
Cititor
Adrian, ai perfecta dreptate, tendinta generala de downsizing e clara, dar nu sunt sigur ce dicteaza acest lucru, pt ca asa cum spune catalin multi sunt nemultumiti de aceste motoare si le evita. Pe de alta parte exista o mare exceptie care ne arata ca old-style facut corect ramane nu doar in picioare dar probabil peste cei "in trend": Mazda. Lor nu le pasa de turbo dar in schimb au crescut rata de compresie atat de mult si au optimizat atat de bine aprinderea incat obtin rezultate excelente cu motoare aspirate, aparent mari si tind sa cred ca vor ramane… Citeste mai mult »
Adrian Mitrea
Cititor
Salut, Chris! Referitor la Mazda, eu apreciez foarte mult progresele facute de aceasta companie. Nu doar motorul aspirat e bun la Mazda, ci si reducerea masei. Pentru ca daca Mazda ar fi avut 2.0 benzina de 120 CP cum au acum, dar o Mazda3 ar fi fost la fel de grea precum un Opel Astra, iti garantez ca motorul ar fi consumat mult si masina n-ar fi mers bine. E vorba despre o masina luata ca ansamblu. Si nici la Mazda lucrurile nu sunt grozave. Aceste motoare despre crezi tu ca sunt minunate au avut intr-o vreme probleme ca produceau… Citeste mai mult »
catalin
Cititor
Adrian, eu m-am referit la civicul din 2008 de 1.8 care atinge suta putin sub 9 secunde. BMW 118 i, care se invarte cam tot pe acolo cu puterea motorului, e cam tot prin zona cu acceleratia, doar ca nu cred ca e la fel de elastic in exploatare. Ideea e ca nu prea vad mare progres si castig in utilizarea motoarelor in 3 cilindri in locul celor cu 4 cilindri cu aceeasi cilindree si putere. In plus mai au nevoie si de turbina, care mai are prostul obicei sa se strice, si de arbori de echilibrare, iar toate astea… Citeste mai mult »
Adrian Mitrea
Cititor
Ok, Civicul din 2008 avea 8,9 secunde. Mai apropiat de un 118i modern, dar tot mai lent. Treaba cu elasticitatea aceasta despre care vorbim, daca nu sari dintr-o masina in alta si le conduci in aceeasi zi, ceea ce experimentai tu in 2008 s-ar putea sa ti se fi parut intr-un fel la vremea respectiva, iar daca acum ai repeta experienta ai fi dezamagit. Eu, prin prisma meseriei, am ocazia sa conduc des masini dintre cele mai diverse, de la motoare simple si ieftine, pana la bijuterii ale tehnicii. In nicio situatie un motor de generatie veche nu mi s-a… Citeste mai mult »
bancher
Cititor
nu as prea crede… am mers si eu cu motoare in 3 cilindri cu turbina si pot sa spun un lucru despre toate:URCA NEASTEPTAT DE BINE IN TURE, (lucru perfect normal din cauza fortelor de frecare muult mai mici decat la motoarele in 4 sau mai multi cilindri). 1.0 ecoboost mi se pare cel mai reusit, e perfect echilibrat, are 125 CP si urca repede de tot in ture, fara lag la acceleratie. 1.0 TSI 115 CP este si el un motor neasteptat de bun, doar ca este f lent in vit i si ii…insa dupa ce treci de 2200… Citeste mai mult »
ANONIM
Cititor

SUNT DE ACORD CU TINE,AM PROBAT UN CMAX DE 1.0 ECOBOOST,PLIN CU PASAGERI SI PE ZONE MUNTOASE TRAGE F.BINE DIN CAUZA CA INTRA TURBINA LA 1.400 RM.AVEAM IN SPATE UN PRIETEN CU UN OPEL ZAFIRA NOU DIESEL 130 CV SI DABEA SE TINEA DUPA MINE.E SURPRINZATOR CAT DE BINE TRAGE PE SERPENTINE.

Cezar
Cititor
Da, e doar marketing ca la "Scandalul emisiilor"(ca sa nu dam nume… probabil asta e varianta Blue :)))… ) "Normal" ca e cel mai bun ca e un NOU PRODUS de VANDUT, cu inlocuire la 100-150.000 km, nu 3-400k (500?) ca motoarele (proiectate/realizate) innainte de Criza 2008… Pe stand si la TESTELE de omologare toate sunt "parfum", se stie… EXPERIENTA PROPRIE 0.9TCE autohton: trage decent o perioada dar cu CONSUM IMPORTANT si muuuult peste ce zice MARKETINGUL…. apoi PA (nu prinde 100.000 decat daca esti un Mos/Baba (cu tot respectul dar asa conduce categoria de varsta)) Vis-a-vis de MARKETING: ca-n… Citeste mai mult »
Adrian Mitrea
Cititor

Consumul ti se pare "muuuult" peste ce zice marketing-ul tocmai pentru ca masina merge decent cu acel motor. Daca ar fi mers precum un melc de 1.4 MPI, consumul era mai decent, iar performantele foarte proaste.
Motoarele turbo pe benzina va consuma (mai) mult tocmai pentru ca merg bine si va incurajeaza sa conduceti mai vitejeste. Asa ca atentie la stilul de condus!

Mihai
Cititor

Vrajeli de marketing. Noile motoare consuma mai putin in testele de emisii. In lumea reala consuma mai mult si polueaza mai mult tocmai din cauza componentelor si masurilor introduse pentru reducerea poluarii.

bancher
Cititor

Iar vorbesti pe langa…detin o Octavia 1,2 TSI 105 CP (motor in 4 cilindrii) si iti spun ca in Buc, in trafic aglomerat, scot 9.5-10%. Abia la viteze de 13km/h reusesc sa depasesc cu putin pragul de 10% (ating cam 10.2-10.5%).
Extraurban, pe drumuri nationale, am scos si 4.9%.
Motorul e supereconomic, mult mai economic decat motoare de 1,6l aspirate.
Insa, asa cum am spus mai sus, urca greu in ture.

Cezar
Cititor
Da, poate… DAR am mers 400k cu un 1.4 16v, consum mediu 7.5 (si nu mers de "mos", +autostrada legal) cu un consum MAI MIC decat 09TCE (doar 1-2 rezervoare, consum 8 si…) pentru ca de ultimul tre' sa "tragi de turbina" inca de la 1.500 ture (chiar si cand nu vreau sa-i "dau tare") … IAR cu un motor cu capacitate MAI MARE merg la fel de "DECENT" si consum sub 7 (si masina mai grea)…. si nu un ultimul rand chiar vreau sa vad "CUM TRAGE un 0,9 TCE la ++300.000km"(fara retusuri generale): MA AJUTA CINEVA ??? :)))… Citeste mai mult »
Paul
Cititor
Aici este vorba de masini cu motoare de oras. Asadar, pentru oras, ar fi minunat sa se dea consumul la relanti. Altceva sincer, nu mai conteaza. Ce rost are sa ai 0.5 secunde pentru 0-100 cand stai in traffic cu cei 200 cai langa masinile cu 50 de cai si avansati a fel, adica cate 20 metri la fiecare semafor verde? Bucurestiul este blocat si se va mai bloca pana va deveni doar o imensa parcare. Ora 18, distanta dintre de la Ambasada Chinei si TVR, fix 1.6km se parcurge in 40 minute. Pai si pe jos cu mersul piticului… Citeste mai mult »
Adrian Mitrea
Cititor
Partial de acord. In principiu nu te pune nimeni sa mergi cu masina cand nu e de mers cu masina. Cand e aglomerat peste masura, cand e zapada cat casa. Sunt solutii, daca vrei. Cand lucram in agentie de presa, MEDIAFAX, am mers doi ani pe scuter in Bucuresti si am facut 20.000 km cu el. Timpul petrecut in trafic nu mai era o problema. Si m-as reintoarce oricand la scuter, in loc de masina, daca ar fi nevoie sa ma deplasez la ore la care traficul din Bucuresti este de cosmar. Apoi, cu timpul 0-100 km/h, este un indicator… Citeste mai mult »
bancher
Cititor
Nu e Buc asa de aglomerat…aglomeratia este in timpul saptamanii, dimineata intre orele 7-9, seara intre 16.30-19.30 si cam atat…in weekend circuli bine, la fel si pe inserat in timpul saptamanii. In plus, chiar daca prinzi aglomeratie, una e sa pleci primul de la semafor si sa te bagi in singurul loc lamas liber, alta e sa pleci ultimul si sa ramai de fraier in mijlocul intersectiei . Cat despe circulatia extraurbana iar nu ai dreptate…una e sa ajungi la 130km/h in 10sec, si sa faci depasirea in siguranta , alta e sa ajungi la 130km/h in 20 sec, si… Citeste mai mult »
Costin
Cititor
Salut, Eu cred ca se face o oarecare confuzie data de nivelul de asteptari. Exemplu: daca cumperi un motor de 1 litru aspirat si te miri ca nu trage problema nu e la producator, ci la tine. daca acelasi motor il tii in 4000 de ture ca sa traga cat de cat sigur va consuma mai mult decat un 1,6 L aspirat vechi, pe aceiasi masina. Dau exemplu acesta pentru ca am o Fabia cu 1L MPI, dar am stiut din start pentru ce vreau aceasta combinatie: o masina ieftina, fiabila in oras si care va consuma decent pentru ca… Citeste mai mult »
Chris
Cititor

Interesant cum toti vorbiti de VW si BMW, firme cu majore probleme de fiabilitate. Lanturi de distributie si curele, rupte pana in 60.000, flapsuri care cad in motor etc etc… Aici e vorba despre Ford, o firma care face masini fiabile simotoare foarte bune. Motorul de 1.0 este o referinta in domeniu. La fel diesel-urile de 1.5 si 1.6. Sunt sigur ca si cele noi in 3 o sa fie la fel de bune.

Pops
Cititor
N-ai cum sa scoti romanilor mitul nemtesc din cap. Am auzit proprietari de masini nemtesti, cu masini ramase pe drum si luate cu platforma, cu reparatii de mii de eur, care explicau ca tot masina nemteasca isi vor cumpara, ca problemele lor de fapt au fost un caz, ca au avut ei ghinion, ca a batut ploaia din dreapta cand ei faceau la stanga si cumva a intrat la cutia de viteze sau la motor si din cauza asta a picat. In timp ce in sondajele de fiabilitate (in afara DE si ADAC) masinile nemtesti ies repetat pe ultimele locuri.… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

da, sunt de acord ca 1.0 TSI 125 CP este un motor f reusit…am mers cu el, e fasnet si rapid, dar nu poate rivaliza cu 1.4 TSI de la Vag, spre exemplu. (motor in 4 cilindri).
Cat despre lanturile de distributie rupte de la VAG, daca la ele te referi, problema s-a rezolvat de muult timp…au fost cazuri la motoarele 1.2 TSI produse pana in iunie 2011…apoi le-au rezolvat printr-o inovatie la motor, apoi au schimbat cu totul motorul si l-au inlocuit cu unul pe curea.

Mihai
Cititor
Motoarele cu 3 cilindri sunt propuse in principal din considerente de profit pentru producatori deoarece vor cere acelasi pret ca si pe cele de 4 cilindri. Personal voi prefera 4 cilindri pe 1,5l fata de 3 si sper sa nu fiu nevoit sa cumpar o rasnita cu 3 cilindri. Pana si motocicletele de 650 au 4. E bataie de joc sa iti iei un BMW in 3 cilindri dar cred ca asa vor sa se umple de bani. Vrei 4 cilindri, iei de 2l si cu multe dotari optionale incluse sa mai traga bani de pe client. Tare sunt curios… Citeste mai mult »
bancher
Cititor

Eu sunt incantat de motoarele cu 4 cilindri..urca rapid in ture, e posibil ca 1.5 ecoboost in 3 cilindri sa fie mai placut de condus decat 1.5 ecoboost 4 cilindri.

Gigu
Cititor

Faceti un test cu 0.9 Tce si mai vorbim. De fapt despre ce vb. noi aici Opel ; Vw. Bmw ? Am inteles. Nu va plac 3 cilindri ,? No problemo. Aventador.. . Sau Tesla model S. Va pup.

Andi
Cititor

Am facut un calcul vis a vis de consum:

Autostrada: 250km

Masina: Citroen C3 1.4 benzina 75 CP, 3 ocupanti + ceva bagajele

Calcul: Timp parcurs si consum, la viteza de 100km/h vs viteza de 120km/h

Rezultat: la 120km/h ajungeam cu 40 de min mai repede, pt 30 de lei in plus la costuri. Consumul se invartea undeva intre 6(100km/h) si 6.5 (120km/h)

Oricum cu motor mic pe autostrada pierzi mult!

wpDiscuz