09 martie 2017
joi
Dacia, Design, Renault, Saloane Auto, Top Story
Renault a finalizat designul noului Duster care a fost realizat la studioul de la Bucuresti al grupului francez

Jean Philippe Salar (sursa - HotNews)
Jean Philippe Salar (sursa - HotNews)

Designul noii generatii Dacia Duster, masina care va fi lansata spre sfarsit de an, a fost realizat de designerii de la centrul din Bucuresti al Renault si este finalizat, a spus, intr-o discutie la Salonul Auto de la Geneva, seful centrului, Jean Philippe Salar. El a mai spus ca la centrul de design unde lucreaza 30 de oameni se fac angajari si pe mai departe. Centrul de design a fost deschis in 2008, iar in 2015 a obtinut o reusita deosebita datorita lui Victor Sfiazof care prin schitele sale a decis cum urma sa arate SUV-ul Kadjar.

La Renault Design Central Europe din Bucuresti lucreaza 30 de persoane din mai multe nationalitati. Peste jumatate sunt romani, insa exista si bulgari, unguri, rusi, francezi sau basarabeni. Varsta medie este de 30 de ani, insa cei mai tineri abia au terminat facultatea, avand 23-24 de ani.

„Nu am fost implicati in designul Captur facelift, lucram pe proiecte mari sau la facelift-uri pentru Dacia. Lucram si la concept-car-uri si am putea fi consultati pentru diverse proiecte, cum ar fi Alpine”, spune Salar, intrebat despre proiectele in care centrul este angrenat.

Tot la Bucuresti au fost realizate facelift-urile pentru modele Dacia, dar si versiunile Stepway pentru Sandero si MCV. „Suntem implicati intr-un nou proiect, dar va trebui sa mai asteptati pentru a afla mai multe”, spune Salar, referindu-se in mod clar la noua generatie Duster care va fi prezentata pana la final de an, cel mai probabil la Salonul Auto de la Frankfurt.

Este noul Duster realizat de designeri romani? „Este prea devreme sa va pot spune asta, insa va pot confirma ca suntem implicati in mod serios in proiect”, spune Salar. „Pastram o logica: designerii brazilieni lucreaza pentru piata braziliana, iar noi pentru cea europeana, este o logica si fiecare centru de design se ocupa in general de zona lui”.

Intrebat daca designul noului Duster este finalizat, Salar a raspuns afirmativ, lasand apoi de inteles ca mai este putin de lucru doar la nivel de detaliu.

Intrebat daca in viitorul apropiat vom vedea un concept car Dacia la unul dintre marile saloane auto europene, seful centrului de design a spus ca sunt multe proiecte in discutie, dar nu s-a decis nimic inca: „Lucram la diverse scenarii”.

Salar vrea ca centrul de design din Bucuresti sa creasca si se vor face angajari. Nu se poate vorbi de o crestere mare a efectivelor, dar se cauta oameni pentru ca numarul de angajati sa creasca probabil cu 10-20%.

Intrebat daca e dificil sa gaseasca oameni potriviti, Salar a spus ca este greu, insa oameni talentati sunt multi: „In fiecare luna am cam cate un interviu, nu ma grabesc sa angajez, ci caut oamenii de care am nevoie. Echipa de design nu trebuie sa fie mare, chiar e indicat sa fie de mai mici dimensiuni, insa sa exista oameni creativi cu profilul potrivit”.

Cum ar trebui sa fie un designer tanar? Seful centrului spune ca trebuie sa fie curios, sa cunoasca bine lumea in care traieste si necesitatatile legate de transport si sa aiba curajul sa impinga lucrurile la limita, daca este nevoie.

Salar nu a vrut sa spuna care sunt salariile designerilor de la Bucuresti, insa intrebat daca sunt de peste 1.000 euro, el a confirmat.

Centrul Renault Design Europa Centrala a fost inaugurat in mai 2008 si este al cincilea pe care Grupul il are in lume, alaturi de cele din Paris, Sao Paulo (Brazilia), Kiheung (Coreea de Sud) si Mumbai (India).  Centrul este parte a proiectului RTR, centrul de Inginerie Regionala al Renault care are ca misiune dezvoltarea de proiecte de vehicule si de mecanica, fabricate in uzinele din zona Euromed (Europa Orientala, Rusia, Magreb, Turcia) sau destinate pietelor din aceasta regiune.

Oficialii Renault din Paris incurajeaza o competitie dura intre cele cinci studiouri de design Renault si, cand le cere sa creeze un model, primesc cateva instructiuni despre cum sa arate masina. Pentru un studio este o mandrie sa dea schita castigatoare pentru concept-car si mai ales pentru o masina de serie.

Studiourile satelit ale Renault sunt:

  • Renault Design Central Europe (Bucuresti, Romania)
  • Renault Design America Latina (Sao Paulo, Brazilia)
  • Renault Samsung Design (Coreea de Sud)
  • Renault Design India (Mumbai, India)

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2017

Corespondenta de la Geneva.


Etichete: , , , , , , ,

Lasa un comentariu




© 2008-2015 Newpress Online Media.