31 ianuarie 2017
marți
Mercedes-Benz, Romania, Siguranta Auto
Mercedes-Benz recheama in service 530 de SUV-uri din Romania: Daca esti foarte slab senzorii te-ar putea crede scaun pentru copil

Mercedes-Benz (sursa - Mercedes-Benz)
Mercedes-Benz (sursa - Mercedes-Benz)

Mercedes-Benz recheama in service 530 de SUV-uri ML, GL, GLE, GLS si GLE Coupe comercializate in Romania – toate an model 2015-2016, deoarece senzorii din scaunul din dreapta ar putea “crede” ca o persoana foarte slaba este, de fapt, un scaun pentru copil, si calculatorul ar dezactiva automat airbag-ul.

“(…) in anumite cazuri, detectarea automata a ocuparii scaunului de insotitor ar putea sa nu corespunda specificatiilor interne. In cazul in care o persoana extrem de slaba s-ar aseza in zona de margine a scaunului de insotitor si nu s-ar misca deloc din aceasta pozitie pe o perioada mai lunga de timp, respectiva persoana ar putea fi probabil recunoscuta in calculatorul “detectare scaun de copil pe scaun insotitor” drept scaun pentru copil. Ca urmare, airbagul de insotitor s-ar dezactiva. Acest lucru poate afecta efectul de retinere pe scaunul de insotitor in cazul unui accident si ar putea creste riscul de ranire a insotitorului”, spune Mercedes-Benz.

Montarea scaunelor speciale pentru copii este permisa pe locul din dreapta soferului daca exista sistem de prindere ISOFIX sau adaptat (omologat) la centura de siguranta. Dar montarea unui scaun pentru copil in acest loc din masina prespune dezactivarea airbag-ului.

La cele mai multe masini airbag-ul se dezactiveaza manual, de catre sofer, de la un comutator plasat, de regula, in extrema dreapta a bordului (cand usa dreapta este inchisa, butonul este mascat) sau in torpedou.

In cazul masinilor mai vechi si mai ieftine airbag-ul pasagerului din dreapta nu poate fi dezactivat deloc, ceea ce face ilegala, nerecomandata si iresponsabila montarea unui scaun de copil acolo.

La masinile de generatie mai noua si mai scumpe masina poate dezactiva singura airbag-ul pentru pasagerul din dreapta in cazul in care senzorii din scaun transmit calculatorului informatii ca acolo s-ar afla un scaun pentru copil. Acesta este si motivul pentru care Mercedes-Benz face aceasta campanie de rechemare in service. Reparatia consta intr-o actualizare de software.

Bun, dar care este, totusi, problema? Atunci cand un scaun de copil este montat in dreapta soferului si airbag-ul este functional (nedezactivat) cresc scansele ca forta airbag-ului sa raneasca copilul, chiar daca scaunul sau special sta orientat spre inapoi (copilul merge cu spatele inainte). Pozitia scaunului si a copilului este mai apropiata de bord fata de a unui pasager adult, ceea ce aduce micul pasager mult mai aproape de raza de actiune a sistemului airbag si-l poate rani. De aceea airbag-ul se dezactiveaza.

Viteza de deschidere a unui airbag este de 100 pana la 300 km/h, in functie de tipul impactului si poate ucide sau mutila un om daca pozitia acestuia in raport cu airbag-ul nu este cea corecta.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Mercedes-Benz vizate de recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca automobilele lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.

AICI poti vedea toate campaniile importante de rechemare facute de producatorii auto, pe piata din Romania.


Etichete: , , , , ,

Lasa un comentariu

Fii primul care comenteaza!

Notifica-ma despre
avatar
wpDiscuz