05 ianuarie 2017
joi
Industrie, Romania, Top Story
Ce a marcat industria auto din Romania in 2016: Investitii Daimler, Porsche, Continental si Bosch, nou model Ford confirmat pentru Craiova, moartea lui Constantin Stroe

Review 2016 (sursa - kesslerneighborsunited.org)
Review 2016 (sursa - kesslerneighborsunited.org)

Industria auto romaneasca a avut un an 2016 plin, cu vanzari in crestere, noi investitii straine importante din partea unor companii precum Daimler, Porsche, Continental si Bosch, un nou model Ford a fost confirmat oficial pentru a intra in productie la Craiova, iar salariile de la Dacia au crescut. Pe de alta parte, productia auto nationala a scazut constant, iar parintele Dacia si al industriei auto din Romania, Constantin Stroe, a murit. Iata, pe scurt, cum arata o radiografie a anului 2016 in industria auto locala.

Inca de la inceput de an a fost limpede ca Timbrul de Mediu va ramane neschimbat si ca Programul Rabla se va desfasura in aceleasi conditii ca in anul precedent, 2015. Este drept, Timbrul de Mediu a ramas neschimbat pana la finalul anului, dar Programul Rabla a avut mici modificari si, mai ales, a inceput foarte tarziu: in iunie.

Productia auto nationala a inceput anul pe scadere, tendinta care s-a mentinut pana la final.

Anul 2016 a inceput cu o schimbare majora in conducerea Ford Romania: John Oldham a devenit noul director al uzinei din Craiova, iar Attila Szabo a devenit seful Companiei Nationale de Vanzari (CNV) Ford.

O reorganizare importanta a avut loc si la Mercedes-Benz Romania, prin separarea diviziilor de autoturisme si vehicule comerciale. Ulterior a mai avut loc o alta reorganizare, pe modelul international.

Si la cel mai mare dealer BMW si MINI din Romania, Automobile Bavaria, s-au reasezat lucrurile: Michael Schmidt a pus toate afacerile sale sub umbrela MHS Holding.

La Dacia salariile au crescut, dar nu atat de mult cat si-ar fi dorit oamenii si sindicatele, iar la Ford angajatii au fost nevoiti sa se multumeasca cu mai putin si cu promisiuni ca va fi mai bine. Intr-adevar, mai tarziu, a fost confirmat pentru productia in Romania modelul Ford EcoSport.

Si vestile bune au continuat sa vina. Daimler a inceput sa fabrice la Sebes cutii de viteze automate cu 9 trepte si a promis noi investitii in tara, Porsche si-a extins operatiunile si in Romania, dorind sa dezvolte aici inclusiv software pentru masini autonome, iar Federal Mogul a inaugurat o fabrica de stergatoare auto la Ploiesti.

Investitii noi au venit si de la Bosch si Continental, cei la Continental deschizand si un nou centru de cercetare si dezvoltare la noi in tara, la Brasov.

Elektrobit – o alta firma germana – s-a extins in Romania (si India), iar Faurecia a deschis o fabrica de tapiterii auto la Ramnicu Valcea. Pirelli s-a angajat la investitii serioase in Romania, pana in 2021.

A aparut si prima investitie serioasa in infrastructura de incarcare pentru masini electrice, Kaufland si Renovatio punand bazele unei retele nationale de prize de mare putere.

Apropo de masini electrice, pe teritoriul Romaniei a ajuns o caravana de masini electrice care a plecat in jurul lumii. Si excentricul raliu Gumball 3000 a ajuns in Romania.

Dacia a lansat in Romania primele sale masini cu transmisie automata (pilotata), iar in piata masinilor de lux a fost rasunatoare suspendarea activitatilor Ferrari in Romania, care, probabil, va fi reluata in 2017.

Am aflat si ce fac soferii romani in trafic, iar BMW i3 a devenit masina de Politie, timp de o luna, in Bucuresti.

Evenimentele dedicate automobilului au culminat cu a sasea editie a Concursului de Eleganta Auto de la Sinaia, iar centenarul BMW a fost sarbatorit prin 100 de picturi in cafea realizate de Adrian Mitu.

Cel mai important salon auto al Romaniei s-a tinut in toamna si tot atunci s-a lansat Jeep Owners Group si in Romania.

Finalul de an a adus o veste trista pentru oamenii din industria auto nationala, decesul lui Constantin Stroe.


Etichete: , , , , , , , ,

Lasa un comentariu

Fii primul care comenteaza!

Notifica-ma despre
avatar
wpDiscuz