27 octombrie 2016
joi
Ford, Foto, In Garajul Nostru, Prima Impresie, Video
Prima impresie: Ford Edge

Ford Edge (sursa - Ford)
Ford Edge (sursa - Ford)

Ford a decis sa aduca un nou SUV in Europa. Este vorba despre Ford Edge, modelul care devine astfel cel mai mare model Ford disponibil in Europa, fiind deci pozitionat peste Kuga. Este disponibila inclusiv o versiune Vignale. De la cap la coada Ford Edge vine cu tehnologii premium si de lux, dar sufera cand vine vorba despre unele materiale din interior. Am fost la Munchen pentru a-l conduce. Iata ce a iesit.

Edge, dincolo de sigla Ford, este o masina cat se poate de premium si de luxoasa din foarte multe puncte de vedere. Tehnologiile oferite sunt de top, culminand cu un sistem de anulare a zgomotelor (noise cancelation) – sistem care nu face liniste in masina, dar, emitand contra-frecvente, reuseste sa diminueze foarte mult din zgomotul facut de masina la rulare si de motor. N-as putea spune cat % din treaba este facuta de sistemul de noise cancelation si cat % facuta de metodele traditionale de insonorizare (scuturi, adezivi, geamuri duble laminate). Cert este ca Edge le are pe toate. Indiferent ce versiune de echipare alegi, geamurile duble laminate vin standard, spre exemplu.

Cam ce inseamna Ford S-MAX sau Ford Galaxy in segmentul monovolumelor – adica niste masini de foarte buna calitate si foarte bine antifonate, cu o dinamica foarte buna, cam asta inseamna Ford Edge in lumea SUV-urilor. Un motiv pentru care lucrurile stau asa este faptul ca Ford Edge foloseste aceeasi platforma ca Mondeo, S-MAX si Galaxy. Desigur, cu mici modificari: garda la sol mai mare, ampatament, ecartamente marite. Dar in principiu este vorba despre aceeasi platforma – o platforma foarte, foarte reusita.

Dincolo de linistea remarcabila din masina, sunt cateva lucruri care imi plac foarte mult la Ford Edge. As incepe cu pozitia de condus. Totul este foarte ergonomic: volanul iti pica foarte bine in maini, scaunele au un profil foarte curat, ergonomic, cotiera de pe fata de usa si cotiera centrala pica unde trebuie. Deci pozitia ta la volan nu poate fi mai confortabila si mai ergonomica de atat intr-un SUV. Sigur ca Edge nu este singurul SUV cu ergonomie ireprosabila, spun doar ca este unul dintre ele.

Apoi, inca un element care imi place foarte tare este tot ce inseamna suspensii si tinuta de drum. Soferii de Ford isi iubesc masinile pentru cum se „lipesc” de asfalt si transmit incredere si siguranta. Iar Ford Edge nu face exceptie. Pentru un SUV se conduce excelent.

Dar Ford Edge are si minusuri. M-as opri la doua. Primul este ca interiorul nu este atat de luxos sau atat de premium precum te-ai astepta de la un varf de gama SUV Ford, mai ales ca restul masinii sta la un nivel foarte inalt. Multe materiale plastice amintesc de Mondeo. Deci Edge nu este o masina cu un nivel al calitatii percepute extraordinar de ridicat.

Un alt minus tine de faptul ca masina se simte putin greoaie, mai ales cu motorizarea 2.0 TDCi de 180 CP. Este decenta, merge cam ca un Ford Kuga de 150-160 CP, deci nu e o masina slaba, dar se simte putin greoaie. Se simte inertia „corpului” greoi in aproape orice manevra. Cumva e si normal, pentru ca toata tehnologia si toate solutiile folosite pentru reducerea zgomotului in habitaclu adauga greutate.

Ford Edge este fabricat in Canada si din acest motiv – din cauza unor provocari logistice destul de mari, sa aduci o masina tocmai din Canada pana in Europa – cei de la Ford s-au gandit sa simplifice foarte mult tot ce inseamna echipamente si optiuni, astfel ca, din start, de la versiunea Trend, masina vine foarte, foarte bine echipata si sunt niste configuratii cumva mai fixe decat in cazul altor modele Ford care sunt produse in Europa.

Sunt trei versiuni de echipare in total: Trend, Titanium si Sport. Singura versiune testata, Sport, beneficiaza exclusiv de un motor 2.0 TDCi de 210 CP (biturbo) ce afiseaza un consum urban, real, foarte bun pentru o astfel de masina (10-11 l/100 km) si care poate imprima acestui SUV greoi o dinamica buna, chiar peste medie. Pentru aceasta motorizare singura transmisie disponibila este PowerShift, cu dublu ambreiaj si sase trepte – o transmisie rapida, vioaie, si care valorifica foarte bine resursele acestui motor de 210 CP.

Pentru toate celelalte versiuni este disponibil un singur alt motor, tot 2.0 TDCi, dar cu o singura turbina si 180 CP, cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte.

Ford Edge a ajuns si in Romania la dealerii Ford si merita atentie din partea celor care isi doresc un SUV Ford cat mai mare. Pe piata concurenta este acerba si va deveni si mai crancena dupa ce in acest segment va veni, alaturi de Volkswagen Touareg, si noul Renault Koleos.


Etichete: , , , , , , , , ,

Lasa un comentariu




© 2008-2015 Newpress Online Media.