31 martie 2016
joi
Foto, In Garajul Nostru, Prima Impresie, Renault, Video
Prima impresie: Renault Talisman

Renault Talisman (sursa - Renault)
Renault Talisman (sursa - Renault)

Renault Talisman demonstreaza ca francezii au gasit, in sfarsit, reteta potrivita pentru a oferi o masina corespunzatoare in segmentul D, clasa in care masini precum Volkswagen Passat, Ford Mondeo si Opel Insignia sunt atat de bune incat este foarte greu pentru un client sa se decida asupra unuia dintre ele. Talisman are multi asi in maneca, tehnologii cu adevarat unice si avansate, plus tot ce n-a avut Renault la un nivel atat de inalt: o experienta de condus absolut incantatoare.

Primul contact cu masina, la finele anului trecut, in Florenta, Italia, a dezvaluit un model Renault cum n-a mai existat pana acum: foarte bine asamblat, foarte silentios, surprinzator de ergonomic. Tododata, motorizarile noi 1.6 TCe de 200 CP si 1.6 dCi biturbo de 160 CP, cuplate la transmisii automatizate cu dublu ambreiaj cu 7, respectiv 6 trepte, fac impresie foarte buna si se conformeaza perfect pe asteptarile marii mase a clientilor din acest segment.

Insa, daca vrei motoare mai puternice de 200 CP sau cutii de viteze cu mai mult de 7 trepte, atunci Renault nu are ce sa-ti ofere. In ceea ce priveste tehnologia cutiilor de viteze, Renault ofera o transmisie manuala cu sase trepte si doua cutii de viteze automatizate, cu dublu ambreiaj, cu 6 trepte (pe diesel) si 7 trepte (pe benzina). Daca esti in cautarea unei masini cu transmisie automata clasica, cu convertizor de cuplu, sau iti doresti o transmisie cu variatie continua (CVT), atunci acest Renault nu este pentru tine.

Daca am stabilit ce este si ce nu este Talisman, indiferent de ce motorizare alegi, e bine sa iei in calcul un test drive. Doar asa vei putea sa simti cu adevarat ce inseamna acest Renault.

Pe drumurile din Italia masina mi-a lasat senzatia uneia cu suspensii fragile, prinse superficial de caroserie, care pe drumuri proaste transmit reverberatii nepermis de multe in habitaclu. Cu rotile insuficient ancorate, tinuta de drum a lui Talisman a fost usor dezamagitoare.

Cateva luni mai tarziu, insa, pe drumurile din Romania, am trait o experienta de condus total diferita cand ma refer la suspensii. Mult mai bine reglate, mult mai precise, mai ferme, fara sunete suspecte si reverberatii inutile.

Cu o diferenta ca de la cer la pamant intre prima experienta de condus si a doua, tind sa cred Renault a folosit ragazul de cateva luni sa faca modificari ale suspensiilor, ca urmare a reactiilor primite la testele initiale. Au vrut sa corecteze din fasa ceea ce putea fi o problema foarte mare a masinii lor varf de gama.

O alta veste buna este ca Renault a renuntat la clasicul pachet de drumuri grele pentru Romania, cu suspensii inaltate si inmuiate. Acum masinile Renault comercializate in Romania au doar foarte mici setari diferite fata de alte piete in care drumurile sunt considerate mai bune si, deloc surprinzator, masinile lor merg mult mai bine si ofera experiente de condus mult mai placute.

Revenind la Talisman, motorul 1.6 TCe de 200 CP vine doar cu transmisie EDC cu 7 trepte si e o adevarata placere la condus. Sunetul natural al motorului este incantator, iar daca activezi din meniu si functia de imbunatatire a sunetului prin difuzoare, atunci experienta devina si mai rafinata, mai placuta, desi „falsa”. Un scurt clip in care poti vedea cum suna si cum accelereaza acest model poti vedea AICI.

La fel de placut este si propulsorul biturbo 1.6 dCi de 160 CP cu transmisie EDC cu 6 trepte. E putin mai lent, putin mai economic si per ansamblu o alegere cel putin la fel de buna ca versiunea pe benzina.

Atuurile incontentabile ale lui Renault Talisman tin de sistemul de directie 4CONTROL, care vireaza cu 1 grad si rotile din spate pentru ca masina sa devina mai agila si mai usor de manevrat, indiferent de viteza de rulare. Niciun alt model din segment nu mai are asa ceva.

Apoi vine tehnologia Multi-Sense, ce consta in personalizarea modurilor de condus, cinci la numar: Eco, Netral, Comfort, Sport si Perso. Fiecare dinre ele poate fi configurat intr-o oarecare masura, iar modul Perso iti permite sa reglezi masina dupa bunul plac in proportie de 100%: nivelul de asistare al directiei, suspensiile, raspunsul pedalei de acceleratie, raspunsul cutie de viteze, eficienta climatizarii, sunetul motorului si cate si mai cate.

Configuratiile mele preferate? Sport, apoi Perso cu urmatoarele setari: suspensii si sunetul motorului puse pe mod Comfort, in rest toate celelalte optiuni trecute pe Sport.

Spatiul din masina este imens, atat in fata, cat si in spate, iar portbagajul este de asemenea urias: 608 litri.

Niciodata un model Renault nu a fost atat de spatios si de placut de condus.

Tableta multimedia R-Link 2 isi asigura acces la aproape orice setari doresti pentru masina si e relativ usor de folosit daca iti aloci un pic de timp sa te familiarizezi cu meniul. Ca si la smartphone, in cele mai multe dintre cazuri o vei folosi doar pentru 10-20% din tot ce este capabila sa faca.

Scaunul pentru sofer cu masaj este de asemenea o dotare utila. Ai inclusiv optiunea ca masajul sa porneasca automat cand activezi modul de rulare Comfort. Pachetul de lumini ambientale din interior intregeste ideea de „lounge” a masinii. Poti alege intre culori precum albastru, rosu, violet, verde si cachi pentru interior.

Si sistemul Head-Up Display proiectat pe o bucatica de plastic/sticla deasupra „carapacei” intrumentelor de bord se remarca in mod placut, cu o grafica curata si aerisita, tipica masinilor premium.

Renault Talisman porneste de la 21.800 euro cu TVA in Romania, iar cea mai scumpa versiune posibila costa putin peste 30.000 de euro cu TVA – preturi foarte competitive in acest segment, mai ales daca avem in vedere multitudinea de tehnologii impresionante de la bord.


Etichete: , , , , , , , , ,

Lasa un comentariu

Fii primul care comenteaza!

Notifica-ma despre
avatar
wpDiscuz