12 noiembrie 2015
joi
Foto, In Garajul Nostru, Opel, Prima Impresie, Video
Prima impresie: Opel Astra

Opel Astra (sursa - Opel)
Opel Astra (sursa - Opel)

Opel Astra a ajuns la a cincea generatie si am mers sa o conduc la Bratislava, Slovacia. Fata de aceasta masina imi permit sa fiu un pic nostalgic, dar si mai critic. Iata de ce: primul test drive international pe care l-am facut pentru 0-100.ro a fost in toamna anului 2009, cand se lansa generatia anterioara Opel Astra, iar eu, in trecut, am detinut doua modele Opel Astra G, ambele pe benzina (1.4 si 1.6). Iata, asadar, un prilej foarte bun de a vedea cum s-a transformat Opel Astra.

Cea mai buna veste este faptul ca masina este cu pana la 200 kg mai usoara. E un lucru pe care l-am semnalat constant, in toate testele mele cu masini Opel: sunt prea grele, prea masive, si din acest motiv dinamica masinii si consumul au de suferit. In sfarsit iata ca Opel a inteles!

Evident ca nu numai eu am criticat acest aspect legat de greutate, ci foarte multi clienti si jurnalisti. Avem in fata deci o masina cu pana la 200 kg mai usoara si cel putin 120 kg diferenta, in minus, fata de vechiul model. Ceea ce inseamna ca, in functie de varianta de echipare si de dotari, poti sa ai o masina cu o masa mai reduse cuprinsa intre 120 kg si 200 kg. Adica echivalentul a 2-3 pasageri.

Gratie masei mai reduse toata masina e… alta. Pur si simplu nu mai ai senzatia ca te afli la volanul unui Opel. Inainte de test drive chiar ma gandeam ca cea mai mare critica pentru noua Astra ar fi faptul ca, estetic vorbind, nu a facut un pas atat de mare intre generatii cum s-a intamplat intre modelele H si J sau intre modelele G si H. Atunci, intr-adevar, s-a vazut o schimbare de generatie cu totul: design, tehnologie, tot.

Acum, daca te uiti la noua Astra, pare un facelift mai evoluat, dar dupa ce te asezi la volan si incepi sa conduci iti dai seama ca designul vechiului model a fost pastrat si transformat special ca sa nu crezi ca te afli la volanul altei marci. Aceasta pentru ca din punctul de vedere al pozitiei de condus si al modului in care merge masina nu mai exista nicio legatura cu modelele Astra din generatiile trecute.

Am ales pentru test drive o varianta despre care cred ca va fi foarte populara la noi: 1.6 CDTI (turbo diesel) de 136 CP. Aceast model atinge 100 km/h cu start de pe loc in 9,6 secunde, dupa cum poti vedea AICI. Exista si versiuni mai putin puternice ale acestui motor si o gama foarte larga de motoare diesel si pe benzina dintre care poti alege.

Cu acest propulsor am obtinut un consum real foarte bun pe 115 km parcursi pe drumuri nationale si autostrazi: 5,1 l/100 km. Pe segmentul de drum national consumul a scazut chiar la 4,7 l/100 km.

Dincolo de motorizarea eficienta, pe noul Opel Astra iti poti pune cam tot ce iti trece prin cap: scaune ortopedice (AGR), cu memorie, functie de masaj, incalzire, ventilatie si chiar si locurile laterale din spate pot avea sezut incalzit. Din lista de tehnologii moderne se mai remarca si niste faruri cu LED matrice foarte bune – nemaintalnite in acest segment pana acum. Practic poti rula mereu cu faza lunga pornita, iar LED-urile matrice fac in asa fel incat sa nu lumineze in zona in care ar putea orbi pe cineva.

Masina poate avea si sistem de franare automata in caz de coliziune iminenta si sistem de recunoastere a semnelor de circulatie. Sistemul de detectare si preventie a parasirii neintentionate a benzii de circulatie avertizeaza soferul si, in plus, corecteaza traiectoria automat.

Daca tehnologiile depind de pret, sunt cateva puncte forte ale noului Opel Astra pe care le veti gasi de la cea mai accesibila varianta pana la cea mai scumpa. In primul este vorba despre design-ul interior foarte “curat”. Au scapat de aglomerarea de butoane care se gasea pe plansa de bord. Acum totul e mai aerisit si mai bine separat. Daca as sta sa le numar, probabil ca nu sunt cu mult mai putine butoane, dar separarea lor si organizarea lor face ca logica sa para ceva mai evoluata.

Un detaliu le-a scapat insa inginerilor Opel. Insertia din plastic cu aspect cromat de pe bord genereaza niste reflexii infioratoare care aproape te orbesc daca ai Soarele in lateral-dreapta-spate si bate pe bord. Deci atentie maxima la ce ornamente pentru bord va alegeti!

Postul de condus mi se pare foarte bine studiat: ergonomia comenzilor, a volanului, totul iti pica in maini exact asa cum ar trebui sa fie. Lucru valabil si pentru schimbatorul de viteze. Nu trebuie sa faci niciun fel de efort ca sa ajungi undeva.

Exista totusi o mica ciudatenie. Pedalierul este prea aproape de tine, de scaun, si atunci trebuie sa reglezi scaunul in spate si sa scoti volanul din bord foarte mult, sa-l apropii de tine. E o pozitie cu care m-am obisnuit un pic mai greu, am avut nevoie de cateva minute de acomodare si mai multe manevre fata de o alta masina care are o pozitie de condus ceva mai usor de nimerit.

Masina este foarte bine insonorizata, atat in ceea ce priveste zgomotele care provin de la trenul de rulare, suspensii si motor, cat si de la vant. La viteze de 80-100 km/h e foarte liniste in masina. E un sentiment comparabil cu cel pe care il ai intr-o masina premium. Nu ai cum sa-ti dai seama chiar atat de usor de acest lucru, dar aflandu-te in masina pentru mai multi kilometri si mai multe ore incepi sa apreciezi si detaliile de acest gen.

Sistemul de directie a pierdut un pic din acea fermitate, acea duritate specifica Opel, dar nu e neaparat un lucru rau. Acum masina se simte intre ceea ce stim cu totii ca inseamna o masina germana si o masina frantuzeasca sau italiana. Una peste alta as zice ca inginerii Opel au ajuns la un compromis foarte bun in ceea ce priveste directia unei masini compacte care ar trebui sa buna si in oras, si in afara lui.

In concluzie, noua Astra reprezinta o schimbare in bine semnificativa pentru Opel, iar preturile in Romania pornesc de la 15.600 euro cu tot cu TVA.

comenteaza si pe gmclub


Etichete: , , , , , , , , , , ,

Lasa un comentariu

5 Comentarii Pornit "Prima impresie: Opel Astra"

Notifica-ma despre
avatar
Sorteaza dupa:   noi | vechi | votate
observator
Cititor

Din putul gandirii: "Avem in fata deci o masina cu pana la 200 kg mai usoara si cel putin 120 kg diferenta, in minus, fata de vechiul model"

Adrian Mitrea
Cititor

Exact asa. Te-ai aruncat sa comentezi fara sa pus la lucru macar 2 neuroni.
Diferenta maxima fata de vechiul model este 200 kg in minus.
Diferenta minima fata de vechiul model este 120 kg in minus.
E mai clar acum pentru putul gandirii?

Klaus_CT
Cititor

A ezitat să citească și să interpreteze acel "cel puțin".

bancher
Cititor

logic ai dat dreptate, greutatea este cu 120-200kg mai mica decat la modelul precedent.
Totusi, pentru un jurnalist, parca era mai bine sa gasesti o cale mai clara de a te exprima. Nu toti inteleg, ptr ca nu toti sunt buni la matematica.

wpDiscuz