Acasa Industrie Louis Schweitzer, parintele Logan-ului, despre scandalul Volkswagen: Ar fi dezastruos sa se traga concluzia ca diesel-ul ar trebui sa moara

Louis Schweitzer, parintele Logan-ului, despre scandalul Volkswagen: Ar fi dezastruos sa se traga concluzia ca diesel-ul ar trebui sa moara

de Vlad Barza

Louis Schweitzer (sursa - Renault)
Louis Schweitzer (sursa - Renault)

Scandalul Volkswagen reprezinta o frauda de proportii, fara precedent in industria auto, insa NU ar trebui sa fie condamnati toti producatorii din cauza unei probleme care a aparut la Volkswagen, spune, intr-un interviu pentru Les Echos, Louis Schweitzer, omul care a avut ideea de a construi Logan-ul. Normele americane sunt prea severe la diesel-uri, in timp ce normele europene nu sunt deloc credibile, mai spune Schweitzer, care adauga ca nu ar trebui sa se traga concluzia ca masinile diesel trebuie sa dispara.

Schweitzer spune ca suntem in fata unei fraude masive ce scoate la iveala si o problema de fond, si anume atitudinea marilor companii fata de reglementari: „Inginerii care au facut asta la Volkswagen nu au fost in mod personal necinstiti, insa credeau ca fac un lucru bun pentru Grup. Este clar un anumit esec al culturii deontologice la Volkswagen”.

Intrebat daca si alti constructori au facut aceleasi manevre necinstite, fostul sef al Renault a raspuns ca „nu”, fiindca este vorba de o problema specifica a Volkswagen, care s-a vazut obligata sa faca inselatoria din cauza severitatii normelor diesel din SUA. La masinile diesel este complicat sa creezi sisteme nepoluante fiindca acestea ar degrada performantele masinii, dar si consumul mediu. Alti constructori nu au fost tentati sa apeleze la astfel de sisteme fiindca au pe piata din SUA motoare mari, la care sistemele diesel sofisticate nu afecteaza performantele masinilor. La aceste masini clientilor nici nu le pasa prea mult de consum.

Ce reforme se impun dupa acest scandal? Afacerea Volkswagen reaminteste faptul ca normele americane sunt prea severe pentru diesel, in comparatie cu cele europene. In Europa testele nu sunt reprezentative si constructorii simt mult mai putina presiune, in comparatie cu ce se intampla in America. Schweitzer spune ca procedurile europene de omologare trebuie sa devina mai credibile si anchetele in curs trebuie urmarite pentru a vedea exact ce lucruri dezvaluie.

„Ar fi dezastruos sa se traga concluzia ca diesel-ul ar trebui sa moara”, avertizeaza legendarul fost sef al Renault, adaugand ca studiile au aratat ca dieselul nu este atat de nociv.

El spune ca, daca e sa existe teste mai credibile, normele ar trebui sa fie mai severe in Europa si sa fie insotite si de modificari tehnologice importante.


Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.

Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.

Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre