19 iunie 2015
vineri
Anvelope, Curiozitati, Siguranta Auto, SONDAJ
SONDAJ: Care anvelopa asigura o aderenta mai buna?

Anvelope Continental (sursa - 0-100.ro)
Anvelope Continental (sursa - 0-100.ro)

Se dau doua anvelope, ambele produse in 2014, dar cu specificatii si design diferite. Una dintre ele este produsa dupa standardele si tehnologia din 2005, cealalta dupa standardele si tehnologia din 2014 (desi ambele sunt fabricate efectiv in 2014, difera doar tehnologia de fabricatie, compozitia si designul). Am fost pus in fata acestui experiment la Hanovra, la TechShow, evenimentul prin care Continental isi prezinta noile tehnologii si inovatiile.

Am pregatit un mic sondaj, cu doua intrebari, astfel incat sa ne facem impreuna o idee despre comportamentul nostru in calitate de clienti de anvelope, indiferent de marca pe care o alegem.

Dupa ce raspunzi la cele doua intrebari, citeste mai departe.

Care anvelopa asigura o aderenta mai buna (pe asfalt umed)?

View Results

Loading ... Loading ...

Care anvelopa este mai noua (ca tehnologie)?

View Results

Loading ... Loading ...

Daca ai ajuns in acest punct raspunzand la intrebari, fara sa tragi cu ochiul la acest text si ce urmeaza mai jos, lucrurile s-ar putea sa devina interesante.

Anvelopa 1 este Continental ContiPremiumContact5, care inglobeaza cea mai noua tehnologie Continental si se arata la a cincea generatie, dupa cum ii sugereaza si numele.

Anvelopa 2 este Continental ContiPremiumContact (si atat), prima generatie a modelului ContiPremiumContact.

Experimentul de la Hanovra a constat in echiparea unor masini BMW 116i (2014) cu Anvelopa 2 (ContiPremiumContact, generatie 2005) si a unor BMW 318ti (1995) cu Anvelopa 1 (ContiPremiumContact5). Cele doua modele BMW au specificatii tehnice cat de cat apropiate.

Cu alte cuvinte, anvelopa de moda veche a fost pusa pe masina noua, iar anvelopa noua pe masina de moda veche.

In urma a circa 6-7 ture pe pista umeda, rezultatul clar si unanim a fost ca masina veche de 20 de ani se comporta mai bine decat masina noua, diferenta fiind facuta de anvelope. Nu as vrea sa intru in detaliile specifice unui test drive aici. Ma rezum la a spune ca permanent am avut senzatia de mers ca pe zapada cu BMW 116i. A fost nevoie sa fiu mereu foarte atent la unghiul rotilor, apasarea acceleratiei si pedalei de frana. Cu toata atentia acordata si cu ESP ramas cuplat (dar comutat in modul Sport), masina se chinuia permanent sa mentina contactul bun cu asfaltul si toate tururile au fost mai mult sau mai putin un derapaj controlat cap-coada.

In schimb, cu BMW 318ti mi-a fost foarte greu sa rup aderenta, atat laterala, cat si longitudinala, in contextul in care masina nu vine echipata cu ESC/ESP, ci doar cu un primitiv control al tractiunii care blocheaza zgomotos roata spate care tinde sa se invarta in gol. Din cauza zgomotelor venite cand si cand de la rotile spate mi-a trecut prin cap inclusiv varianta ca prezoanele sunt slabite. Nu erau.

Am aflat dupa aceste teste dinamice trei lucruri pretioase:

  • Aderenta unei anvelope este data in proportie de 80% de compozitia sa, iar designul conteaza cel mult 20% si asta doar in conditii de asfalt umed, deoarece profilul („talpa”) poate ajuta la o mai buna degajare a apei dintre anvelopa si carosabil.
  • La fel ca si la masini, evolutia unei anvelope in timp chiar conteaza. Noile generatii sunt mai bune decat cele vechi.
  • Daca ai o masina veche, de valoare mica, un set de anvelope bune (premium) pot costa chiar cat 30-40% din valoarea automobilului. Chiar daca pare un cost exagerat raportat la valoarea masinii, experienta de condus se schimba mult in bine cand utilizezi anvelope premium.

 

Daca iti plac sondajele 0-100.ro, AICI le poti vedea pe toate si poti participa oricand la unul in care nu ai votat deja. In fiecare zi de marti avem un nou sondaj pentru tine! Daca vrei sa ne dai idei pentru urmatorul sondaj, scrie-ne la comentarii.


Etichete: , , , , , ,

Lasa un comentariu

Fii primul care comenteaza!

Notifica-ma despre
avatar
wpDiscuz