Acasa Dacia Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: Uzina din Tanger va atinge in trei-cinci ani capacitatea maxima de productie

Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: Uzina din Tanger va atinge in trei-cinci ani capacitatea maxima de productie

de Vlad Barza

Carlos Ghosn (sursa - Renault)
Carlos Ghosn (sursa - Renault)

Uzina Dacia-Renault din Tanger (Maroc), cea mai mare amenintare pentru viitorul uzinei Dacia de la Mioveni, va atinge in maxim cinci ani capacitatea maxima de productie, a spus pentru HotNews, Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault-Nissan. Desi unul dintre modelele produse in Maroc se vinde dezamagitor de slab, uzina din Tanger ajunge anul acesta sa faca 200,000 de masini, jumatate fiind Sandero, a spus la Salonul Auto de la Paris, Jean-Christophe Kugler, seful regiunii Eurasia.

„Uzina din Tanger este un activ valoros pentru noi, este foarte competitiva si eficienta, nu am nicio grija legat de faptul ca va ajunge la capacitate maxima, iar acum prioritatea este Renault, dar curand va intra acolo si Nissan”, a spus pentru HotNews.ro, Carlos Ghosn, CEO al Aliantei Renault-Nissan si unul dintre cei mai cunoscuti executivi ai industriei auto.

Nu este insa totul roz la Tanger, unele modele avand vanzari sub asteptari, solutia fiind insa pregatirea unor produse noi: „Lodgy este produsa acolo si e adevarat ca nu s-a vandut conform asteptarilor si volumul de masini livrate este putin dezamagitor, desi cei care au cumparat-o sunt foarte multumiti. Pregatim insa versiuni noi despre care nu va pot spune detalii acum, fiindca sunt in faza de planificare. Insa in trei-patru-cinci ani Tanger va produce la capacitate maxima si va fi o uzina a Aliantei Renault-Nissan”, a spus pentru HotNews.ro, Carlos Ghosn.

Uzina din Tanger produce din februarie 2012, a inceput cu Lodgy si Dokker si marele salt a fost in toamna lui 2013 cand a pornit noua linie de fabricatie dedicata lui Sandero. Dupa ce in 2013 productia a fost sub asteptari, de putin peste 100.000 masini, anul acesta va totaliza 200.000, din care jumatate Sandero si jumatate Lodgy+Dokker, a spus intr-o discutie cu presa romana liderul regiunii Eurasia la Renault, Jean-Christophe Kugler.

La Tanger forta de munca era insa mult mai putin calificata decat la Mioveni, tara africana neavand traditia Romaniei in industria auto. Lucrurile insa au avansat la Tanger, numarul de angajati a ajuns la 5.000 si capacitatea de productie va ajunge la 350-400.000 masini/an cand in proiect va intra si Nissan.

Seful regiunii Eurasia spune ca uzina de la Tanger a ajuns sa produca la calitate foarte buna, de nivel international si concureaza cu Mioveni si Casablanca pentru topul uzinelor cu cel mai bun nivel calitativ.

„Din punct de vedere cost, uzina de la Tanger este la fel de competitiva ca uzina de la Pitesti si acest lucru se intampla desi uzina marocana nu functioneaza la capacitate maxima. In momentul in care va functiona la capacitate maxima, costurile per unitate vor fi clar imbunatatite”, a explicat J. C. Kugler.

Cum au spus de multe ori reprezentantii Groupe Renault, pericolul e ca Mioveni nu doar ca ar putea sa nu mai primeasca noi proiecte, ci i s-ar putea lua si din cele existente.

„Renault atribuie noi proiecte uzinelor competitive si e foarte important ca operatunile din Romania sa continuie sa fie competitive, fiindca altfel uzine precum cea de la Tanger vor ajunge sa preia anumite volume de productie, insa totul depinde de Pitesti si sunt convins ca cele doua uzine vor ramane la acelasi nivel”, a spus, joi, la Paris seful regiunii Eurasia.

Despre problema de vanzari a lui Lodgy a vorbit si un alt important oficial Renault care a explicat si ca nu se pune problema scoaterii modelului din productie, insa a precizat si ca gama Dacia nu se va mari prea mult. Este o premiera pentru Dacia ca mai multi oficiali sa admita ca un model se vinde sub asteptari, mai ales ca in general cifrele de comercializare depaseau prognozele.

„Lodgy nu e un esec comercial, ci e o masina foarte rentabila si nu avem niciun motiv sa o scoatem din productie”, a spus Arnaud Deboeuf, responsabil pentru gama Entry la Renault. Oficialul a admis ca unii clienti nu au fost multumiti de design, insa considera ca varianta Lodgy Stepway lansata acum va rezolva problemele.

El spune insa ca Dacia este supusa unor constrangeri fiindca nu trebuie sa aiba prea multe modele in gama si mai ales nu foarte diferite, deoarece modelul de business se bazeaza pe volume importante de vanzari: „Trebuie sa avem o gama centrata, fara prea multe modele, ar trebui sa ramana la sapte-opt fiindca doar asa putem pastra coerenta modelului de business”.

Despre faptul ca Lodgy este o dezamagire a vorbit si seful regiunii Eurasia la Renault, Jean-Christophe Kugler. El adauga insa ca pentru a imbunatati situatia a fost lansata versiunea Stepway, Lodgy va fi lansat si pe piata indiana si modelul va fi promovat pentru a intra in flotele de taxi-uri din tarile africane: „Da, suntem putin dezamagiti de nivelul de vanzari al lui Lodgy, 30-35.000 unitati/an, insa avem toate instrumentele pentru a face ca volumele sa creasca”.

Corespondenta de la Paris.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre