Acasa Mercedes-Benz Mercedes-Benz a castigat procesul cu Franta pe tema refrigerentului

Mercedes-Benz a castigat procesul cu Franta pe tema refrigerentului

de Adrian Mitrea

Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupe Edition 1 (C 217) 2013 (sursa - Daimler)
Mercedes-Benz S 500 4MATIC Coupe Edition 1 (C 217) 2013 (sursa - Daimler)

Instanta a dat dreptate Mercedes-Benz intr-un proces dintre producatorul auto si statul francez, pe tema refrigentului utilizat in instalatiile de aer conditionat, informeaza Automotive News. In vara anului 2013 statul francez a decis sa blocheze inmatricularea in Franta a patru modele Mercedes-Benz – Clasa A, Clasa B, CLA si SL – pe motiv ca producatorul refuza sa utilizeze un refrigerent mai ecologic, numit R1234yf, si prefera vechiul agent frigorific R134a, pe care il considera mai sigur.

Instanta a decis ca interzicerea de la inmatriculare a acelor modele, timp de doua luni in 2013, a fost nejustificata si ca automobilele nu reprezinta un pericol pentru mediu.

Agentul frigorific R134a este de 1.400 ori mai poluant decat dioxidul de carbon si nu se mai foloseste in instalatiile de aer conditionat ale automobilelor noi de la inceputul lui 2013, conform unei directive UE, insa Daimler nu s-a conformat sa adopte refrigerentul nou, R123yf, argumentant ca acesta se poate aprinde in caz de accident si daca ajunge in contact cu parti fierbinti din compartimentul motor.

Agentul R1234yf este produs de Honeywell si DuPont. Daimler spune ca pana in 2017 va trece la un agent de racire bazat pe CO2.

O directiva UE care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013 interzice folosirea agentului frigorific R134a in instalatiile de climatizare ale masinilor, acesta trebuind a fi inlocuit de unul dezvoltat de Honeywell si Dupont si numit R1234yf, agent cu emisii de CO2 mult mai reduse.

Insa, Daimler, sustinuta si de agentia germana de transport KBA a refuzat sa treaca la noul lichid de racire, argumentand ca testele nu au dovedit ca acesta nu este periculos si ca nu s-au facut destule masuratori pentru a se trage concluzia ca agentul de racire care a starnit scandalul este inadecvat. In plus, nemtii spun ca la coliziuni pot izbunci incendii din cauza noului gaz si au cerut o derogare de la aplicarea directivei.

Franta a pus atunci paie pe foc, refuzand sa permita inmmatricularea unor masini Mercedes-Benz produse dupa data de 12 iunie, motivand ca nu respecta directivele UE, din cauza acestui gaz de racire. In mod normal, modelele aprobate in Germania erau automat aprobate si in Franta, insa interdictia impusa la acel moment a fost o dovada ca tensiunile erau tot mai mari.

Disputa franco-germana pe aceasta tema a fost un ecou al diferendului pe tema noilor norme ale emisiilor de CO2 in care Germania nu era de acord cu tinta europeana propusa pentru 2020, si anume media de 95 g CO2/km.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre