Acasa Piata Auto APIA vrea ca 2014 sa fie ultimul an in care se tine programul Rabla, fiindca acesta a devenit inutil. Ce propune asociatia pentru 2015?

APIA vrea ca 2014 sa fie ultimul an in care se tine programul Rabla, fiindca acesta a devenit inutil. Ce propune asociatia pentru 2015?

de Vlad Barza

Rabla (sursa - 0-100.ro)
Rabla (sursa - 0-100.ro)

Programul de reinnoire a parcului auto ar trebui sa devina istorie dupa 2014 fiindca este deja inutil si a inceput foarte tarziu in fiecare an, au spus intr-o intalnire cu presa reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Incepand cu 2015 ar trebui promovate masuri de sustinere a noilor tehnologii, insa ar trebui sa se schimbe si modul de calcul al impozitului auto, in functie de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 si vechimea autoturismului, mai spun cei de la APIA.

Programul Rabla se desfasoara de opt ani, au fost numeroase discutii legate de mai multi factori – durata, cuantum, conditii – insa in prezent nu mai este eficient, astfel ca 2014 ar trebui sa fie ultimul an in care acest program se va desfaura, spune Ernest Popovici, seful asociatiei industriei auto.

In 2014 programul ar trebui sa inceapa in februarie, nu in iunie ca anul acesta, iar valoarea de 1.500 euro/tichet ar trebui mentinuta, la fel si numarul de vouchere, spun cei de la APIA.

„In primii ani programul Rabla si-a dovedit utilitatea, dar apoi aceasta utilitate s-a estompat. Nu are rost sa inventam noi apa calda, in aproape toate tarile in care programul s-a desfasurat, s-a stins demult”, spune seful APIA.

Ce propune APIA pentru anii de dupa disparitia programului? „Pentru 2015 sustinem inlocuirea actualului sistem de calcul al impozitului auto, in functie de capacitatea cilindrica, cu un impozit calculat in functie de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 si vechimea autoturismului”, spune seful APIA care precizeaza ca acest impozit nu are legatura cu timbrul de mediu si nu il inlocuieste. Asociatia poarta discutii cu ministerul Mediului si cu cel al Finantelor pe tema impozitului.

Cei de la APIA spun ca e normal ca programul sa se tina si in 2014 pentru ca nu e normal sa se anunte atat de brusc oprirea programului, ci acest lucru ar trebui sa se stie cu mai mult timp inainte, mai exact la debutul ultimei editii a programului.

Brent Valmar, vicepresedinte al APIA, spune ca semnalele macroeconomice nu indica vreo imbunatatire a puterii de cumparare, astfel ca programul Rabla mai poate sa ajute industria auto la anul si sa ajute la compensarea stagnarii.

Dupa 2015 ar trebui sa existe programe care sa sustina tehnologiile noi, spre exemplu masinile electrice, iar marea problema este ca, de la an la an, au intrat tot mai multe rable.

Intre 2005 si 2012 au fost casate aproximativ 460.000 automobile vechi prin Rabla, fiind cumparate 216.000 masini noi. Anul acesta a fost finantare pentru 23.000 de vehicule, s-au casat circa 20.000, insa numarul automobilelor noi vandute a fost de aproximativ 13.500 (11.800 persoane fizice, 1.700 persoane juridice.

11
Lasa un comentariu

avatar
7 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
DanMaxKavarnapAlexMack Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Mihai
Cititor
Mihai

Ar trebui interzisa constructia si vanzarea de auto noi timp de 5 ani.

Mack
Cititor
Mack

De ce?

gibex
Cititor

Cum bai baieti, nu voi va bateati acum 2-3 ani pentru timbrul mai mare la E3/E4?
Sa fiul al naibii daca nu tin masina 20 de ani, si apoi ii dau foc.

Numai taxe gandite de baieti destepti 🙂

Alex
Cititor
Alex

Nu esti singurul, si eu sunt in aceeasi situatie si mai stiu cel putin 3 persoane in aceeasi situatie. Probabil de la anul incolo masina mea nu va mai valora pe piata cat este timbrul pentru ea (1960 euro) :(((. Ce cretini ipocriti si denaturati…. Eu nu ii dau foc, ca poate exploda dar ma pun cu flexul pe ea sau o las cotet pentru gaini peste cativa ani, la tzara.

JohnnyBGood
Cititor
JohnnyBGood

Nesimtirea APIA este la limita dementei. Intrucat "semnalele macroeconomice nu indica vreo imbunatatire a puterii de cumparare" APIA pune presiuni legislative pentru ca posesorii de autoturisme sa nu isi mai permita intretinerea actualelor masini si sa fie astfel fortati sa aleaga intre a-si inlocui masina (in majoritatea cazurilor nejustificat si prematur) si a renunta definitiv la masina. Motivul: banii trebuie sa se mute din buzunarul posesorilor de masini in buzunarele celor de la APIA. Ma bucur insa ca in ultima perioada comportamentul de piata al romanilor i-a lasat fara replica atat pe APIA cat si pe guvern. Cu tot timbrul… Citeste mai mult »

Alex
Cititor
Alex

Numai "inteligentii" de la APIA puteau sa gandeasca asa. La fel cum a fost si cu timbrul de mediu. Ce retarzi…. Adica solutia in mintea lor creatza este sa te faca sa nu iti mai permiti sa tii masina deja cumparata, asa cred ei ca va da lumea buzna sa cumpere masini noi…Bah "inteligentilor" lumea nu are bani sa ia maisini noi, in conditiile actuale cu TVA si taxe de te casapesc si salariile de rahat + 1,5 eur/l benzina/motorina… Voi aveti impresia ca lumea ar putea cumpara masini noi dar nu vrem noi ca suntem clienti carcotasi, nu? Hopeless…..… Citeste mai mult »

Kavarnap
Cititor
Kavarnap

Hai sa nu mai vorbim de poluare atita timp cit ea este folosita doar ca paravan pentru alte si alte hotii. De la Moliceanu la madama Plumb nimeni nu a avut nici o treaba cu poluarea, toate abuzurile astea au ca scop final jecmanirea romanilor. Iar actualul (inca) guvern nu numai ca nu a eliminat taxa, ba chiar au marit-o iar acum vor sa mareasca accizele la benzina si sa introduca si un bir nou in combustibili. Dupa ce Moliceanu a abuzat de functia sa instituind taxa de inmatriculare, care a fost doar in interesul APIA si al sau la… Citeste mai mult »

Volkov
Cititor
Volkov

O adunatura de "destepti" acestia de la APIA impreuna cu Guvernul care a gandit taxele. Masina mea a facut 10 ani si anul trecut ma gandeam sa o schimb dar dupa ce au pus taxa de prima inmatriculare retroactiva am hotarat sa o tin inca 5 ani. Ca mine au gandit si toti ceilalti care au masini vechi dar bune. Rezultatul: eu in loc sa-mi iau masina noua si sa le fac vanzare am facut altceva cu banii iar eventualul meu client a adus un SH de afara. Cine a pierdut ? Vanzatorii de masini noi. Cine a castigat ?… Citeste mai mult »

Cineva din Romania
Cititor
Cineva din Romania

Hai sa ne inregistram cu totii masinile in Bulgaria. Acolo avem taxe mai mici si nesimtirea autoritatilor nu e la fel de mare. Daca guvernul roman e prea prost sau nesimtit ca sa incaseze taxe mai mici de la mai multi posesori de masini mai bine sa incaseze bani de la cine isi permite sau e prea fraier sa-si inregistreze masina in Bulgaria.

Max
Cititor
Max

Din masurile propuse de APIA se vede ca nu doar guvernantii sunt tradatori de tara si de neam in Romania. Ci chiar fiecare roman in parte e tradator si coada de topor, si asta imediat ce i se ofera ocazia. Cum poti sa pui biruri in plus cand vezi ca oamenii refuza sa se lase angrenati in hotiile statului? Cum poti sa-i dai idei statului sa vina cu taxe suplimentare pentru oamenii care nu-si permit sa-si ia masini noi? Numai si numai daca esti coada de topor. Ce le-as spune (daca m-ar asculta unu dintre astia) ar fi sa nu… Citeste mai mult »

Dan
Cititor
Dan

As dori sa stiu prima zii de inscrie la Programul Rabla stie cineva pe 2014?Mersi!