Acasa Media Dominatia germano-japoneza – Care sunt cele mai valoroase brand-uri auto din lume

Dominatia germano-japoneza – Care sunt cele mai valoroase brand-uri auto din lume

de Vlad Barza

Cele mai valoroase 30 de brand-uri (sursa - Interbrand)
Cele mai valoroase 30 de brand-uri (sursa - Interbrand)
Toyota, Mercedes-Benz si BMW sunt cele mai valoroase brand-uri auto din lume, arata editia 2013 a topului realizat de Interbrand pentru cele mai mari 100 de brand-uri. Domeniul auto este cel mai prezent in top 100, cu 14 companii dintre care trei valoreaza peste 30 mld dolari fiecare.

Toyota este cel mai valoros brand auto, cu 35,9 mld dolari, Mercedes face 31,9 mld dolari, iar BMW, 31,8 mld dolari. Lucrurile s-au schimbat mult fata de primul top facut acum 13 ani: atunci Toyota valora 18,8 mld dolari, Mercedes valora 21,1 mld dolari, iar BMW, doar 13 mld dolari, castigand astfel cel mai mult in 13 ani.

In cel mai nou clasament, Honda este pe locul patru, cu 18 mld dolari, Volkswagen valoareaza peste 11 mld dolari, iar Ford si Hyundai au depasit fiecare 9 mld dolari. Audi a trecut de 7 mld dolari, iar Porsche si Nissan trec de 6 mld dolari.

In Top 100 total, domeniul auto are cele mai multe companii, 14 la numar, iar ca si locuri ocupate, Toyota este pe 10, Mercedes pe 11 si BMW pe 12.

La final de top 100 se gasesc alte trei marci: Harley Davidson, Chevrolet si Ferrari care valoreaza in jur de 4 miliarde dolari.

Top 5 brand-uri din toate industriile:

  • 1. Apple                        98,3 mld dolari
  • 2. Google                     93,2 mld
  • 3. Coca-Cola               79,3 mld
  • 4. IBM                           78,8 mld
  • 5. Microsoft                 59,5 mld

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre