Acasa Curiozitati VIDEO: Cat consuma in realitate cel mai apreciat motor al momentului: Ford 1.0 EcoBoost, produs si in Romania

VIDEO: Cat consuma in realitate cel mai apreciat motor al momentului: Ford 1.0 EcoBoost, produs si in Romania

de Adrian Mitrea

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (sursa - 0-100.ro)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (sursa - 0-100.ro)

„Proba” orasului arata cel mai bine cat de eficient e un motor si am testat in conditii reale de trafic cat consuma de fapt, in Bucuresti, motorul Ford 1.0 EcoBoost – produs in Romania si Germania. Acest propulsor a obtinut in 2012 si 2013 titlul Engine of the Year, fiind cel mai apreciat motor nou lansat pe piata dintre toate cate exista. Cu un Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 100 Cai Putere (CP) am parcurs 100 km prin oras fara oprire. Rezultatele testului de consum, in clipul de mai jos. De asemenea, un test drive complet cu Ford Fiesta facelift poti vedea AICI.

In trei luni de utilizare si peste 4.000 km parcursi am experimentat cu Ford Fiesta 1.0 EcoBoost consumuri urbane in Bucuresti de 5,9 l/100 km (noaptea, fara A/C si cu Start/Stop activ), dar si de 10 l/100 km (cu A/C pornit, Start/Stop dezactivat, condus sportiv). Producatorul anunta un consum urban de 5,9 l/100 km care iata poate fi atins, insa doar noaptea – cand traficul este foarte redus -, cu aerul conditionat oprit si cu sistemul Start/Stop activat.

Interesant este ca in extraurban consumul este cu aproximativ 1 litru/100 km mai mic decat in oras, ceea ce spune multe despre eficienta ridicata a sistemului Start/Stop. Astfel, pe un drum Bucuresti-Sovata-Bucuresti (700 km) am obtinut un consum mediu de 6,1 l/100 km, iar in Bucuresti, in aceleasi conditii meteo, un consum de circa 7,1 litri/100 km.

Din punct de vedere al utilizatorului, in jurul turatiei de 1.750 rotatii pe minut (rpm) consumul este cel mai redus, iar asta poate sa insemne chiar 3-3,5 l/100 km in treptele III (la 45 km/h), IV (la 60 km/h) si V (la 75 km/h). Consumul mediu in extraurban anuntat de Ford este de 3,7 l/100 km.

Nu degeaba Ford 1.0 EcoBoost e un motor atat de apreciat si premiat, el fiind regandit de la zero pentru a putea fi cu adevarat modern.

Spre exemplu, distributia este pe curea (atentie!) scaldata in ulei, asa cum au unele motoare distributie pe lant scaldat in ulei. Cureaua si pompa de ulei nu trebuie schimbate niciodata, spune Ford. Constructorul da o garantie de 150.000 km pentru acest motor. O alta inovatie este modul in care sunt evacuate gazele din motor. Galeria de evacuare de la cei trei cilindri este incastrata in motor si beneficiaza sistemul de racire al acestuia. Deci galeria de evacuare nu e o piesa separata care se fixeaza cu suruburi de motor. Astfel, spune Ford, motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare (gazele incinse incalzesc repede apa). Totodata, dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima, gazele sunt racite de sistemul de racire al motorului pentru ca mai departe merg la turbina si e important ca temperatura lor sa fie cat mai mica.

Si fiindca am ajuns la turbina (furnizata de Continental), aceasta se poate invarti si cu 248.000 rotatii pe minut (rpm), fata de 212.000 rpm la motorul de 1,6 litri EcoBoost (150 CP).

Voi ce consumuri ati obtinut cu Ford 1.0 EcoBoost?

12
Lasa un comentariu

avatar
10 Comment threads
2 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
MarianIonescu Alinutilizator Fiesta eco boostSergionedenilsson Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Klaus_CT
Cititor
Klaus_CT

Un motor de exceptie, produs si in Romania. Ford a avut cojones cand a decis sa puna acest motor atat pe Focus, cat si B-Max, C-Max si Fiesta. Urmeaza, din cate am inteles, sa il utilizeze si pe Mondeo, desi mi-e greu sa cred asta. Probabil Ford va utiliza recent anuntatul 1.5 Ecoboost pentru Mondeo, ramane de vazut ce se va intampla. Acest motor, desi incorporeaza tehnologii noi, se dovedeste a fi extrem de fiabil. La cativa ani de la lansare, nu au fost efectuate recall-uri, nefiind emis niciun TSB (Technical Service Bulletin) de catre Ford, pentru remedierea vreunui defect… Citeste mai mult »

Sergione
Cititor
Sergione

Un consum un consum mediu de 6,1 l/100 km pe Bucuresti-Sovata-Bucuresti (700 km) este inca mult, daca comparam cu motoarele pe motorina. Eu scot 5,5 – 6,0 l/100 km cu Toyota RAV 4 (pentru cine nu stie, asta e un SUV compact) cu motor Diesel de 2.2 litri pana la Cluj si retur.

denilsson
Cititor
denilsson

Salut tuturor, Eu am scos inainte de revelion si dupa, 6.5 cu CLIO 1,2 16V (75 CP) fabricatie 2001- 155000km (pe bord) pe o distanta de 900 km (buc-faget) SI ATENTIE ! mers in 140 pe autostrazi si depasit tot ce se putea pe valea oltului si dealu negru. Asa ca MA LAAASI ? cu ecobustu lu' ford (CONSUMUL FACUT PLIN LA PLIN) iar in bucuresti nu trece de 8,5 mers in stil ""taureteee"" in cea mai mare parte.

Eu2013
Cititor
Eu2013

In limba romana accentul se pune in mod normal pe penultima silaba. In latina se pune pe antepenultima. Sunt corecte ambele variante de accentuare(vezi pe dex online).

VALY CHIRTES
Cititor
VALY CHIRTES

Todeauna FORED a avut motore mai bune decat grupul VAG.

VALENTINO
Cititor
VALENTINO

FORD i-a invatat pe toti producatorii de masini sa faca masinii.MODELUTL T ESTE SI ASTAZII IN PRIMELE 10 CELE MAI VANDUTE MASINI.

FBogdan
Cititor
FBogdan

Hai sa fim cinstiti cu toti cititorii! Daca nu mergi mai mult de 10-15.000 km / an => renteaza benzina. Daca depasesti 10.000 km/an, clar dieselul e mai ieftin pentru buzunar. Chiar daca pt. un diesel sa platesc 1500-2000 Eur in plus la achizitie, se vinde mai usor apoi si la pret usor mai ridicat decat benzinarele. Hai sa va spun o aventura de a mea! Drum Grecia cu 3 masini: Tiguan 2.0 TDI, Opel Astra H 1.7 CDTI si Logan 1.6i (benzina)! Tiguanul diesel a scos consum masurat plin-plin 5.9 % (a folosit destul de mult clima), Opel Astra… Citeste mai mult »

utilizator Fiesta eco boost
Cititor
utilizator Fiesta eco boost

Diesel-ul a consumat intotdeauna mai putin decat benzina, si asta in detrimentul poluarii, deci chiar daca consuma mai putin totusi polueaza mai mult!!!
Dar va veni si vremea cand nu se va mai permite circulatia lor, cel putin in centrul marilor orase si chiar scoaterea din fabricatie.

lol
Cititor
lol

confort?…:))))

utilizator Fiesta eco boost
Cititor
utilizator Fiesta eco boost

Merge cineva in oras 100 km fara sa opreasca motorul? nu prea cred, dupa o oprire de cateva minute, 10-15 min motorul iese din rgimul termic, cand pornesti o perioada va creste consumul.
asa ca , consumul urban de 5,9% este dupa parerea mea de neatins.
eu consumm intre 7,1 si 8,5% iar iarna si mai mult.
3,7 si 5,9% sunt fantezii.
mersul timp indelungat la 1500 r/min (pt a scoate un consum mic) va uza mai rapid motorul respectiv.

Ionescu Alin
Cititor
Ionescu Alin

Consumul real este cel facut dupa metoda plin la plin si nu cel de pe bord care este o estimare. Eu aveam pe bord la Yaris 8 % in oras si plin la plin a iesit 11,5 prima data si 11,8 a doua oara. Asa ca faceti si voi proba…

Marian
Cititor
Marian

Tocmai ce am făcut un drum de 3000km Sebeș karlovy-vary hajduszoboszlo Sebeș. Mașina este modelul nou mk8. 2 persoane și full în portbagaj și ceva pe banchetă. Drum autostrada unde a fost liber 120 dar și 140. Pe dnuri 100-120. 550 km au fost în regim de iarnă viscol drum blocat, autostrada cu zăpadă de 20cm pe ea. Din 550 vreo 300 au fost prin orașe urcat coborât serpentine înzăpezite, derapaje, lăsată să se încălzească dimineața cu parbriz scaune volan încălzit. Pe dnuri mașina nu a fost menajata, talpă din greu. Motorul trage bine, nu îți este frica să intri… Citeste mai mult »