Acasa Lamborghini SUV-ul Lamborghini Urus ar putea costa de la 160.000 de euro

SUV-ul Lamborghini Urus ar putea costa de la 160.000 de euro

de Vlad Barza

Lamborghini Urus concept (sursa - Lamborghini)
Lamborghini Urus concept (sursa - Lamborghini)

Noul SUV Lamborghini, care ar trebui sa iasa pe piata in 2017, ar urma sa dezvolte 650 Cai Putere (CP) si sa coste de la circa 160.000 euro, scrie presa engleza. Lamborghini a prezentat in 2012 conceptul Urus, gandit pentru arabii, rusii si chinezii cu bani, iar la jumatatea lunii mai a confirmat ca modelul va intra in productie. Astepatarile sunt mari: 3.000 de SUV-uri/an, cu 50% peste toate vanzarile marcii in 2012.

Putine modele au starnit atat de mare controversa ca SUV-urile de la Lamborghini si de la Bentley, iar Urus a fost intens criticat, multi considerand ca strica traditia marcii.

Britanicii de la Auto Express estimeaza ca acest SUV ar urma sa coste de la circa 160.000 euro, urmand sa aiba motor V8, 4 litri, 650 CP si sa fie dezvoltat pe platforma viitoarelor generatii Porsche Cayenne, Audi Q7 si Volkswagen Touareg.

Oricat de mult le-ar displacea fanilor marcii ideea unui SUV, italienii lanseaza un astfel de model din motive pur economice fiindca, desi vanzarile marcii au urcat cu 30% anul trecut, spre 2.083 unitati, cifra este mica fata de tinta pentru noul SUV: 3.000 de unitati/an, ceea ce inseamna ca Urus va deveni detasat cel mai vandut model al marcii.

„Studiile noastre au aratat ca aproape toti clientii Lamborghini au si un SUV in garaj, deci daca tinem cont de asta lansarea unui astfel de model reprezinta o extindere logica a afacerii noastre”, explica in luna mai 2012 seful marcii, Stephan Winkelmann.

„Lamborghini are nevoie de a treia linie de modele care sa furnizeze stabilitate din punct de vedere al vanzarilor si sa ne asigure profitabilitate”, sublinia el.

„Segmentul masinilor extreme supersport este foarte ciclic si foarte sensibil la lansarile de produse noi, dar si la crizele economice. De aceea, este clar ca Lamborghibi are nevoie de o baza mai larga de clienti pentru a-si asigura profitabilitatea pe termen lung”, a mai explicat seful marcii decizia de a merge pe segmerntul SUV.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre