Acasa BMW Grupul BMW a avut un profit net de 5,12 miliarde euro in 2012, in crestere cu 4,4%. Iata cele mai bine vandute modele

Grupul BMW a avut un profit net de 5,12 miliarde euro in 2012, in crestere cu 4,4%. Iata cele mai bine vandute modele

de Adrian Mitrea

Sigla BMW (sursa - 0-100.ro)
Sigla BMW (sursa - 0-100.ro)

Grupul BMW a anuntat ca a avut un profit net de 5,122 miliarde euro anul trecut, in crestere cu 4,4% fata de 2011 (4,907 miliarde euro), desi numarul de angajati a crescut, la fel si cheltuielile cu forta de munca si cu implementarea de noi proiecte.

La final de 2012 BMW Group avea 105.876 angajati, cu 5,6% mai multi decat cu un an inainte (100.306 persoane).

La nivel de Grup vanzarile de automobile au crescut cu 10,6% in anul fiscal trecut, de la 1,668 milioane unitati la 1,845 milioane unitati.

Luate pe marci, vanzarile BMW au crescut cu 11,6% (de la 1,380 milioane masini la nivelul record de 1,540 milioane unitati), livrarile de automobile MINI au atins si ele un maxim istoric (301.526 unitati, in crestere cu 5,8% de la 285.060 masini), iar numarul de masini de lux Rolls-Royce comercializate anul trecut a fost de 3.575 unitati (+1%, de la 3.538 masini in 2011).

Si vanzarile de motociclete BMW si Husqvarna au crescut (+3,1%, la 117.109 unitati). Luate separat, 106.358 au fost motociclete BMW (+2%) si 10.751 unitati Husqvarna (+15,8).

Cele mai bine vandute modele

Dintre toate marcile, desigur, BMW este cea cu cele mai mari volume de vanzari. Pe anul 2012 structura vanzarilor arata cam asa:

  • 1. BMW Seria 3 (406.752 unitati, +5,8%)
  • 2. BMW Seria 5 (359.016 unitati, +8%)
  • 3. BMW X3 (149.853 masini, +27,1%)
  • 4. BMW X1 (147.776 masini, +16,9%)
  • 5. BMW X5 (108.544 exemplare, +3,5%)
  • 6. BMW X6 (43.689 exemplare, +7%)

Volume importante a facut si SUV-ul MINI Countryman (102.271 unitati, +14,9%), contand pentru aproximativ 34% dintre vanzarile de automobile marca MINI. Totodata, BMW Group a anuntat ca modelul Countryman a atins pragul de 250.000 unitati produse in trei ani de la lansare.

AICI poti citi o analiza interesanta despre cum au evoluat vanzarile BMW, Audi si Mercedes-Benz in ultimii cinci ani.

NOTA: Toate cifrele din aceasta stire se refera la anul financiar 2012, nu la cel calendaristic. De aceea cifrele de vanzari de mai difera putin ca valoare absoluta (numar unitati) fata de vanzarile anuntate de BMW Group in ianuarie 2013 – acestea se refereau la anul calendaristic 2012. Cresterile procentuale sunt aproximativ aceleasi atat pentru anul financiar 2012, cat si pentru cel calendaristic. O noutate absoluta ca informatie este profitul anuntat pentru 2012. La ora transmiterii acestei stiri la Munchen se pregateste conferinta anuala a BMW Group in care vor fi anuntate public aceste cifre si planurile companiei pentru urmatorii ani.

Corespondenta de la Munchen, Germania.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre