Acasa Piata Auto Ce masini noi au cumparat romanii in 2012, anul in care piata s-a intors la nivelul din 2000

Ce masini noi au cumparat romanii in 2012, anul in care piata s-a intors la nivelul din 2000

de Vlad Barza

Dacia Logan 2012 (sursa - Dacia)
Dacia Logan 2012 (sursa - Dacia)

In 2012 piata masinilor noi a scazut cu peste 20%, iar Logan a fost cea mai vanduta masina din Romania, in timp ce SUV-ul Duster a fost pe locul al doilea, arata datele APIA pe intreg anul 2012. Skoda Octavia si Renault Clio au fost cele mai vandute modele de import, iar per total ponderea masinilor diesel a fost mai mare decat a celor pe benzina.

Top pe modele

In 2012 s-au vandut in tara 72.179 autoturisme noi, piata fiind de patru ori mai mica decat in anul de maxim 2007 si ajungand acum la un total anual apropiat de anul 2000 cand pe piata nu exista Logan, insa exista Daewoo si Aro. Trebuie precizat ca, dat fiind modul de raportare, datele APIA sunt diferite de cele ale Politiei.

Dacia a vandut sub 20.000 de masini, departe de performantele din anii in care depasea 80-90.000 unitati, iar Volkswagen abia a depasit 8.000 si Skoda 6.000, aceste marci avand in vremurile bune si vanzari de peste 20.000 unitati/an. Printre putinele marci care au crescut se numara BMW care a intrat in top zece, cu peste 2.100 de masini noi livrate in tara.

In topul celor mai bine vandute modele conduce Logan, care n-a fost departe de 10.000 unitati, SUV-ul Duster e pe doi, cu peste 5.000 exemplare, iar pe locul trei a fost Skoda Octavia, care a trecut de 3.300 de unitati vandute. Locurile urmatoare sunt ocupate de Renault Clio, Volkswagen Golf si Logan MCV, in timp ce Dacia Sandero a cazut pe locul noua, cu putin peste 1.500 de unitati vandute.

Repartizarea pe clase

Daca vorbim de rapartizarea pe clase, masinile din segmentul C au avut cea mai mare pondere anul trecut (cu 44% din cele 72.000 unitati), iar SUV-urile au ajuns sa aiba o cincime din piata datorita lui Duster. Daca SUV-urile au mult peste media europeana in Romania, clasa mini sta exact invers, avand numai 3% din piata totala in 2012, la fel cum se intampla si cu segmentul monovolum.

Totusi, daca luam volumele de vanzari din 2012, clasa SUV a scazut numai cu 5% pe o piata totala care s-a dus in jos cu 23%, in timp ce clasa E a urcat cu 17%, iar monovolumele cu 29%, ambele avand insa per total pondere mica (sub 5.000 unitati). Segmentele B si C au scazut cu peste 30%, iar asta s-a vazut la totalul pietei.

Vehiculele comerciale usoare

Piata vehiculelor comerciale usoare a scazut cu numai 7%, la sub 15.000 unitati, insa deja se diminuase uimitor de mult in ultimii ani. Dacia Logan VAN a depasit 1.300 de unitati, in timp ce Ford Transit, Citroen Jumper si Fiat Ducato au ocupat locurile urmatoare.

Diesel vs. benzina

Daca in 2011 se vindeau 55.500 masini pe benzina si 39.000 diesel, anul trecut raportul dintre cele doua tipuri de combustibili s-a schimbat fiindca avem 37.000 de masini diesel si numai 35.000 pe benzina. Foarte interesante sunt preferintele legate de tipul de combustibili cand e vorba de cele mai vandute modele. Astfel, daca trei sferturi din clientii de Duster au ales variante diesel, la Logan doar 26% au ales versiunile pe motorina.

La Skoda Octavia doua treimi au ales motorizari diesel, la Volkswagen Golf 57% au facut asta, iar la Passat ponderea diesel-ului a fost de 90%, in timp ce la Ford Focus de 49%.

Cele mai vandute modele auto in 2012 (sursa - APIA)
Cele mai vandute modele auto in 2012 (sursa - APIA)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre