Acasa Nissan Nissan lanseaza o versiune mai ieftina a masinii electrice Leaf si ii creste autonomia pana la 228 km

Nissan lanseaza o versiune mai ieftina a masinii electrice Leaf si ii creste autonomia pana la 228 km

de Vlad Barza

Nissan Leaf (sursa - Nissan)
Nissan Leaf (sursa - Nissan)

Nissan a lansat in Japonia o noua versiune a masinii electrice Leaf, o versiune cu mai putine dotari si cu un pret de pornire care poate scadea la sub 25.000 euro daca se adauga si generoasele subventii guvernamentale acordate de autoritati. Preturile de pornire scad cu 4.000 de euro, iar producatorul spune ca si autonomia a crescut cu 10%, putand ajunge la 228 km in conditii ideale. Nissan a vandut doar 43.000 de masini Leaf in doi ani si spera ca noua versiune va creste atractivitatea masinii.

Nissan Leaf este masina electrica ce a realizat cele mai mari volume de vanzari, insa cifrele in sine sunt prea putin impresionante: 43.000 de unitati pe plan mondial din ecembrie 2010 si pana acum.

Nissan a prezentat marti la Tokyo o versiune cu minime schimbari la exterior, insa mai buna din punct de vedere tehnic si ceva mai atractiva ca pret. Varianta cu minime dotari costa 3,34 milioane yeni (32.000 euro), iar daca se aplica subventiile date de guvernul japonez (7.500 euro) pretul final e de sub 25.000 euro. Valoarea nu e mica, insa pretul de intrare scade cu 4.000 de euro datorita lansarii acestei noi versiuni mai „sarace” numite S.

Varianta intermediara X costa circa 36.100 euro fara a se tine cont de subventii, iar cea cu maxime dotari, G, se apropie de 40.000 euro.

Nissan spune ca marea schimbare tine de cresterea autonomiei in conditii ideale de test de la 200 km, la 228 km. Evident ca in conditii reale de trafic masina va merge mult mai putin cu o incarcare, insa e de asteptat ca performantele sa se fi imbunatatit per total.

Ca noutati la Leaf restilizat mentionam spatiul mai mare pentru bagaje dupa ce mecanismul de incarcare a fost micsorat, posibilitatea ca GPS-ul sa iti aleaga ruta in care bateria se va consuma cel mai putin si faptul ca au fost utilizate cu 40% mai putine pamanturi rare, ceea ce a redus costurile de productie.

Preturile comunicate sunt valabile pentru Japonia unde cei care vor sa beneficieze de subventiile guvernamentale trebuie sa pastreze masina cel putin sase ani.

0-100.ro a publicat in martie 2011 un test drive tip prima impresie cu Nissan Leaf. Poti reciti articolul original AICI sau urmari doar varianta video (mai scurta), mai jos:

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre