Acasa Range Rover Noul Range Rover a fost lansat in Romania la preturi cuprinse intre 94.116 si 135.160 euro cu TVA

Noul Range Rover a fost lansat in Romania la preturi cuprinse intre 94.116 si 135.160 euro cu TVA

de Adrian Niculescu

Noul Range Rover la lansarea in Romania (sursa 0-100.ro)
Noul Range Rover la lansarea in Romania (sursa 0-100.ro)

A patra generatie a autovehiculului de teren britanic Range Rover, prezentata in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie) a ajuns si in Romania, unde este prezentata mai intai presei si clientilor printr-o serie de evenimente tinute in cladirea Wilbrook. Preturile pentru piata romaneasca sunt cuprinse intre 75.900 si 109.000 euro, fara TVA (94.116-135.160 euro cu TVA) si fara dotari optionale. Noul Range Rover va ajunge in showroomuri la inceputul anului 2013, potrivit producatorului.

Analizand preturile fara TVA, noul model are un pret de pornire cu 1.000 euro mai mare decat SUV-ul care iese de pe piata.

Noul model este cu pana la 420 de kilograme mai usor decat generatia pe care o inlocuieste, mai rigid si mai placut de condus, promite Land Rover. O schimbare radicala pentru Range Rover o reprezinta trecerea la o caroserie monococa din aluminiu, care permite reducerea greutatii cu aproape jumatate de tona (39%, 420 kg). Modelul care iese din productie are caroserie din otel. In plus, noua caroserie este mai rigida. Toate acestea au un impact direct, in bine, asupra comportamentului rutier si consumului de carburant.

click aici pentru galeria foto

Suspensia pneumatica caracteristica acestui model a fost reproiectata pentru agilitate si manevrabilitate sporite. Sistemul de directie a fost conceput in aceeasi filosofie. Pentru a recunoaste automat tipul de teren pe care ruleaza, noul Range Rover este echipat cu tehnologia Terrain Response 2 Auto, avand tractiune 4×4 permanenta si o cutie de transfer cu doua viteze, care actioneaza in paralel cu sistemele electronice sofisticate de control al tractiunii.

Noul Range Rover poate trece prin apa cu o adancime de 900 mm, fata de 700 mm pentru modelul anterior. In plus, spune producatorul, noul Range Rover este cel mai bun vehicul de tractiune din clasa sa, avand o capacitate de remorcare de 3.500 kg.

Clientii au posibilitatea de a alege intre doua versiuni de motoare pe benzina (375 CP LR-V8 de 5 litri si 510 CP LR-V8 de 5 litri supraalimentat) si doua versiuni diesel (258 CP TDV6 de 3 litri si 339 CP SDV8 de 4,4 litri), toate fiind acum dotate cu transmisie automata in opt trepte. Modelul de 510 CP LR-V8 Supercharged poate accelera de la 0 la 100 km/h in 5,1 secunde, mai putin cu 0,8 secunde fata de modelul precedent. insa consumul de combustibil a fost redus cu 9%.

Performantele de mediu ale noului Range Rover vor fi consolidate prin introducerea in 2013 a unui model hibrid diesel de inalta eficienta, anticipat de range_e.

Noul model ofera cu 118 mm mai mult spatiu pentru picioare, avand disponibil ca dotare optionala pachetul de doua locuri clasa Executive pentru locurile din spate. Pentru a permite clientilor sa isi creeze vehiculul perfect personalizat, ambianta noului Range Rover poate fi personalizata si mai mult datorita gamei variate de culori, finisaje si detalii speciale.

Iata cateva dintre trasaturile cele mai importante ale noului Range Rover:

  • intrare fara cheie
  • inchidere asistata a usii cu blocare electrica
  • comanda electrica a haionului superior si inferior
  • sistem audio Meridian
  • afisaje de inalta rezolutie, inclusiv panoul de instrumente complet digitale si ecranul tactil central de 8 inch, cu functionalitate Dual-View
  • control vocal si conectivitate cu terminale mobile
  • banchete modernizate, cu noi caracteristici de lux, cum ar fi masaj cu moduri multiple si noul pachet de locuri pentru spate clasa Executive
  • iluminare interioara cu LED pentru ambienta subtila si sofisticata, inclusiv posibilitatea de a schimba schema de culori pentru a se potrivi starii de spirit a soferului
  • doua canale de control activ Dynamic Response si sistem Adaptive Dynamics cu amortizare continua variabila
  • servodirectie asistata electric, care permite asistenta la parcare – cea mai recenta tehnologie automata care ajuta soferii sa parcheze lateral in locuri stramte de parcare
  • sistem Adaptive Cruise Control (ACC) cu functie Queue Assist, care permite sistemului sa continue sa functioneze la viteze mici si pana la o oprire completa
  • franare inteligenta de urgenta (inclusiv asistenta avansata la franarea de urgenta) pentru a ajuta soferii sa evite o coliziune in cazul in care vehiculul din fata incetineste brusc sau un alt vehicul intra brusc pe banda sa
  • sistem de monitorizare a unghiului mort, cu detectarea vehiculelor care se apropie rapid din spate de la o distanta mai indepartata

Pentru a testa noul Range Rover producatorul spune ca a parcurs milioane de kilometri, dealungul a 18 luni, prin 20 de tari. Noul Range Rover va fi produs in continuare exclusiv in Marea Britanie, in uzina Solihull, si exportat in 160 de piete globale.

Ramane ca ulterior Land Rover sa prezinte si Range Rover Sport, versiune mai sportiva si mai scurta derivata din aceasta a patra generatie. In total gama de modele marca Range Rover este compusa din trei modele: Range Rover, Range Rover Sport si Evoque. Range Rover a capatat un statut de marca de sine statatoare in cadrul Land Rover in 2011, odata cu lansarea lui Evoque. Marca Land Rover include Discovery 4, Freelander 2 si Defender.

Range Rover este un autovehicul 4×4 legendar, lansat pentru prima data in 1970. Modelul original a fost produs timp de mai bine de 25 de ani, pana la jumatatea anilor ’90, iar a doua generatie a fost lansata in 1994. A treia generatie a aparut in 2002 si a beneficiat de mai multe schimbari pana in prezent.

Preturi Range Rover 2013 fara TVA
Preturi Range Rover 2013 fara TVA

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre