Acasa BMW FOTO: Conceptul BMW Active Tourer duce marca germana pe noi carari: monovolume, tractiune fata, motoare cu trei cilindri

FOTO: Conceptul BMW Active Tourer duce marca germana pe noi carari: monovolume, tractiune fata, motoare cu trei cilindri

de Adrian Mitrea

BMW Active Tourer Concept (sursa - BMW)
BMW Active Tourer Concept (sursa - BMW)

BMW prezinta la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie) conceptul Active Tourer, care marcheaza primii pasi ai marcii premium germane catre o noua era: monovolume, tractiune fata si motoare cu trei pistoane. BMW Active Tourer este un hibrid avansat, capabil sa ruleze pana la 30 de kilometri exclusiv cu energia din bateriile litiu-ion.

BMW Active Tourer anunta deci sosirea in curand a primelor modele din istoria BMW cu tractiune pe rotile din fata, a primelor monovolume ale marcii si a primelor motoare cu trei pistoane puse vreodata sub capota unui BMW.

click aici pentru galeria foto

Sistemul de propulsie hibrid tip Plug-In (reincarcabil la priza domestica) poarta indicativul eDrive si este derivat din cel al conceptului BMW i8, cel care anunta o masina sport hibrida BMW pentru 2014.

Active Tourer are 4.353 mm lungime, 1.834 mm latime, 1.560 mm inaltime si un apatament de 2.670 mm. Deci acest concept este putin mai mare decat BMW Seria 1.

Pe acest concept BMW debuteaza si o noua generatie de Head-Up Display, cu afisaj color de inalta rezolutie proiectat pe o placuta de sticla amplasata intre parbriz si volan. Intensitatea iluminarii Head-Up Display variaza in functie de iluminarea ambientala. O solutie tehnica similara utilizeaza Peugeot pe modelul 408, spre exemplu, insa este o noutate pentru BMW, care pana acum proiecta informatiile tipice Head-Up Display direct pe parbriz.

Sistemul multimedia are un ecran de 8 inch.

Interior BMW Active Tourer Concept (sursa - BMW)
Interior BMW Active Tourer Concept (sursa - BMW)
Pe conceptul Active Tourer BMW prezinta si tehnologia Suspended Particle Device (SPD), prin intermediul caruia pasagerii pot alege, prin apasarea unui buton, gradul de transparenta al plafonului panoramic. Acesta poate fi foarte inchis, ca niste ochelari de soare puternici, sau perfect transparent. Acest reglaj se face electric. O tehnologie similara a lansat Mercedes-Benz in 2011, pe noul SLK, numita Magic Sky Control.

Pentru ca este o masina de familie, BMW Active Tourer are bancheta spate rabatabila 40:20:40, care atunci cand este pliata creaza o suprafata de incarcare perfect plata.

Sistemul de propulsie al BMW Active Tourer este format dintr-un motor pe benzina cu trei pistoane, de 1,5 litri, care transmite puterea la rotile din fata, si dintr-un propulsor electric sincron care deserveste rotile din spate (200 Newton-metru). Puterea maxima a intregului sistem de propulsie este de peste 140 kW/190 Cai Putere (CP), potrivit BMW. Consumul mediu este de 2,5 litri de benzina/100 km parcursi, iar emisiile de 60 grame CO2/km.

Propulsia eDrive trimite masina pana la 100 km/h in mai putin de 8 secunde, iar viteza maxima este de circa 200 km/h.

Pe langa posibilitatea de incarca la priza bateriile litiu-ion care asigura propulsia, reincarcarea este posibila in frana de motor si prin intermediul unui generator de mare putere conectat la motorul pe benzina.

Pentru a utiliza cat mai eficient energia, sistemul de navigatie „citeste” formele de relief pe care masina urmeaza sa le traverseze, astfel ca, spre exemplu, va amana incarcarea bateriilor litiu-ion pentru momentul in care va urma o coborare. Masina calculeaza unde este cel mai potrivit sa utilizeze motorul electric sau sa incarce bateriile.

In modul de condus Eco Pro, un asistent digital ii spune vocal soferului sa incetineasca sau sa ridice piciorul de pe acceleratie, anticipativ, daca stie ca pe ruta care urmeaza sa fie parcursa este un semafor, o intersectie sau un sens giratoriu. In acest mod, Eco Pro, motorul cu ardere interna poate fi dezactivat pana la viteze de 125 km/h. De asemenea, motorul cu combustie poate fi decuplat de la cutia de viteze, automat, pana la viteze de 160 km/h, pentru ca masina sa nu incetineasca franata de motor, ci doar de frecarea cu aerul si asfaltul.

BMW Active Tourer Concept (sursa - BMW)
BMW Active Tourer Concept (sursa - BMW)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre