Acasa Ford Prima impresie: Ford B-Max

Prima impresie: Ford B-Max

de Adrian Mitrea

Prima impresie: Ford B-Max (sursa - Ford)
Prima impresie: Ford B-Max (sursa - Ford)

Ford B-Max este fara indoiala cea mai avansata masina produsa vreodata in Romania, iar cu ocazia primelor sesiuni de condus, la Munchen, Germania, dovedeste ca este un produs de top al Ford si ca eticheta „fabricat in Romania” nu inseamna ceva rau. Ba dimpotriva! B-Max impresioneaza placut prin calitatea foarte buna a fabricatiei, finisaje, materiale si tinuta de drum, dar lipsa cu desavarsire a transmisiilor manuale cu sase viteze, chiar si pe variantele cele mai scumpe, reprezinta un mare minus pentru acest model. Preturile in Romania sunt cuprinse intre 13.400 si 17.650 euro cu TVA, fara optionale, ceea ce „condamna” B-Max la o pozitie de nisa pe piata auto romaneasca, insa vesticii asteapta acest model cu mare interes.

Oricum, B-Max este mai degraba orientat catre clientii din pietele mature din Europa (Germaia, Franta, Italia), unde Opel Meriva isi face de cap singur in segmentul monovolumelor de clasa B. Renault Modus n-a reusit sa se impuna, iar Fiat 500L abia acum isi face debutul pe piata.

click aici pentru galeria foto

Asadar, Ford B-Max este arma de cucerire a romanilor, chiar daca nu doar a lor. Dupa cum bine stiti deja, B-Max este produs exclusiv in Romania, in uzina Ford de la Craiova. E o masina americana, conceputa in Germania si fabricata, iata, in Romania.

Ford B-Max (sursa - Ford)
Ford B-Max (sursa - Ford)
Punctul forte al lui B-Max este lipsa montantului B. Pentru ca lipseste stalpul central obtii o deschidere de 1,5 metri in total, fara niciun fel de obstacol si, in anumite conditii, e mult mai usor sa ai acces in masina. Aceasta solutie constructiva ingenioasa este atat o chestiune de moda automobilistica, in care Ford a vrut sa-si lase puternic amprenta, cat si o forma de acces mai usor in habitaclu, mai ales daca in ecuatie apar copii.

Siguranta nu e o problema. Montantul B este integrat in buzele portierelor si prinderile de caroserie sunt foarte solide. Ca o confirmare, B-Max a obtinut cinci stele din cinci la testele Euro NCAP, dupa cele mai noi si mai exigente standarde.

In Germania am avut ocazia sa conduc doua versiuni de motorizare. Motorul turbo diesel de top, de 1,6 litri si 95 de Cai Putere (CP) si de motorul pe benzina de top, de 1 litru (motorul anului), care pe B-Max livreaza 120 CP. Este singurul motor pe care Ford il produce la Craiova, restul fiind importate. Dieselul 1.6 TDCi e foarte economic, 1.0 EcoBoost e foarte vioi. Alegerea tine de buget si preferinte.

Pe langa motoarele performante pentru aceasta clasa, B-Max mai vine si cu dotari precum sistem de franare automata in caz de accident iminent la viteze mici, parbriz incalzit, scaune incalzite si camera video pentru marsarier. Sigur ca pe versiunile de intrare in gama nu vei gasi nimic din toate acestea, dar macar te poti bucura de sistemul neconventional de deschidere a usilor, care e standard.

Un B-Max te top si cu maximul de dotari optionale poate trece de 20.000 euro cu TVA. Probabil ca pretul pare mare, insa nivelul de calitate al masinii, tehnologia si materialele alese pot face ca acest model, in variantele sale de top, sa se inscrie lejer in segmentul premium. Listele de preturi si dotari pot fi accesate AICI.

O tehnologie care debuteaza in premiera in Europa prin intermediul lui Ford B-Max este Sync – un asistent digital personal prin intermediul caruia pot comanda vocal sistemul audio si telefonul. In plus, acesta apeleaza automat serviciile de urgenta (112) in caz de accident. Tot ce trebuie este ca telefonul cuiva din masina sa fie conectat la sistemul multimedia integrat. Pentru a transmite datele exacte ale masinii, tehnologia utilizeaza sistemul GPS. Astfel, chiar daca accidentul este atat de grav incat cei din masina nu pot vorbi, serviciile de interventie vor sti exact in ce loc se afla automobilul avariat. Sigur ca Sync nu e chiar atat de intuitiv pe cat ai vrea, pentru ca nu recunoaste anumite comenzi. E nevoie de un timp de acomodare cu ceea ce stie el sa faca.

Interior Ford B-Max (sursa - Ford)
Interior Ford B-Max (sursa - Ford)
Trebuie sa recunosc ca am mers la Munchen cu asteptari relativ scazute si cu ceva prejudecati legate de de B-Max, insa masina tine sa ma contrazica. Ma asteptam ca finisajele si calitatea materialelor sa fie ceva mai scazuta, dar de fapt e foarte bine inchegata, foarte bine asamblata. Aproape ca nu imi vine sa cred ca o masina de un asemenea nivel de calitate este fabricata in Romania. A doua mare surpriza pe care mi-a furnizat-o B-Max este modul in care se conduce. E o masina foarte, foarte agila. E un automobil pentru soferi entuziasti. Si principalul sau rival, Opel Meriva, se conduce foarte bine, insa consider ca B-Max este peste din acest punct de vedere. Pierde insa teren la modularitatea scaunelor si organizarea spatiului.

Aceasta agilitate aparent neobisnuita pentru un monovolum poate fi explicata prin faptul ca B-Max are la baza platforma modelului Fiesta (platforma de clasa B a Ford). Dupa cum poate ca stiti deja, Fiesta este unul dintre cele mai agile masini din segmentul sau si cele mai placute de condus, alaturi de Polo.

In concluzie, Ford B-Max e o surpriza foarte placuta si noi ca romani ar trebui sa fim mandri ca o asemenea masina, de un asemenea nivel tehnologic, se produce in Romania. Aceasta masina nu mi-a inselat absolut nicio asteptare pe care o aveam in legatura cu ea, aici in Germania, ba chiar a fost peste asteptari, si ma astept sa fie un succes comercial in pietele vest-europene. Din pacate in Romania nu cred ca o sa prinda chiar atat de bine pentru ca este totusi o masina relativ scumpa pentru posibilitatile romanilor, nu cred ca se va vinde mai bine decat Fiesta sau Focus, insa va recomand sa o incercati macar asa de curiozitate ca e o masina foarte buna, fabricata in Romania.

Ford B-Max (sursa - Ford)
Ford B-Max (sursa - Ford)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre