Acasa Industrie Proiectul uzinei Renault din Algeria, tot mai controversat si mai departe de a se concretiza

Proiectul uzinei Renault din Algeria, tot mai controversat si mai departe de a se concretiza

de Vlad Barza

(sursa - HotNews)
(sursa - HotNews)

Inca din 2010 au aparut informatii despre o posibila uzina Renault in Algeria, iar in ultima saptamana zvonurile s-au intetit, sustinand ca la inceput de luna mai va fi facut anuntul oficial. Totusi, presa din Franta si Africa de Nord scrie pe larg despre neintelegerile dintre Algeria si Renault pe tema locului viitoarei uzine si pe tema rolului pe care noua unitate il va avea. Miza este mare fiindca Algeria este o piata importanta pentru Renault care a vandut acolo 75.000 de masini anul trecut, dintre care 20.000 de Dacii.

Publicatia La Tribune scrie ca principala neintelegere tine de faptul ca autoritatile vor ca uzina sa fie amplasata la peste 350 km de capitala Algeriei, in zona orasului Jijel, insa marea problema este ca Renault ar vrea ca uzina sa fie langa capitala Alger, intr-o zona cu mai multi furnizori si cu mana de lucru calificata.

Ministrul algerian al industriei, Mohamed Benmeradi, spune ca Jijel ar fi o idee buna fiindca s-ar stabili un „echilibru intre regiuni” in materie de investitii si adauga ca francezii fac ca discutiile sa dureze mai mult decat ar fi fost necesar.

Pe de alta parte, publicatia MaghrebEmergent.info scrie pe larg despre nemultumirile Renault care, dupa o inspectie aprofundata facuta in ianuarie, a conchis ca in zona aleasa de algerieni sunt doar cinci – sase furnizori, iar mana de lucru calificata este greu de gasit.

Uzina algeriana, daca va fi construita, va fi diferita de cea deschisa recent in Maroc. Cea algeriana ar avea o capacitate de cateva ori mai mica – circa 75.000/an , fata de 400.000/an cea din Maroc – si mai ales ar urma sa asambleze doar pentru piata interna unde Renault este lider la vanzari. Uzina din Maroc a fost gandita pentru export si va produce o serie de modele care vor fi facute doar acolo.

Uzina ar putea incepe asamblarea la 18 luni din momentul semnarii acordului oficial intre parti, iar la inceput gradul de integrare locala ar urma sa fie de 20% si apoi sa ajunga la 60%. Problema nu tine insa doar de neintelegerea legata de amplasament, noteaza La Tribune, care citeaza surse ce spun ca partea algeriana a trimis la negocieri birocrati care nu au nimic de-a face cu industria auto si care nu stiu nici ei prea bine ce vor de la aceasta investitie. Proiectul uzinei este compromis, conchide publicatia franceza.

In Algeria s-au adus anul trecut circa 400.000 de masini noi, iar piata a crescut si in primul sfert din 2012, astfel ca Renault are tot interesul sa fie prezenta si cu o uzina pe o piata in care a vandut 75.000 de masini anul trecut, dintre care 20.000 Dacia.

Algeria si-a castigat independenta acum jumatate de secol si ocupa un teritoriu urias de 2,3 milioane kmp (cam de zece ori mai mult decat Romania). Populatia este de 37 milioane.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre