Acasa Audi Grupul Volkswagen lanseaza o noua platforma, MQB, care va sta la baza tuturor celor mai vandute modele ale mai multor marci

Grupul Volkswagen lanseaza o noua platforma, MQB, care va sta la baza tuturor celor mai vandute modele ale mai multor marci

de Adrian Mitrea

Volkswagen MQB (sursa - Volkswagen)
Volkswagen MQB (sursa - Volkswagen)

Grupul Volkswagen lanseaza o noua arhitectura de vehicul, denumita MQB, care va sta la baza tuturor celor mai bine vandute modele ale mai multor marci, acoperind Audi, Volkswagen, Skoda si Seat. Primele modele construite pe noua arhitectura vor fi noul Audi A3 si Golf 7, acesta urmand sa ajunga pe piata la sfarsitul lui 2012.

Numele MQB vine de la Modular Transverse Matrix, care se refera la o arhitectura de vehicul cu motor dispus transversal, nu longitudinal.

In cazul marcii Volkswagen, pe MQB vor putea fi construite modele precum Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Touran, Sharan si CC. In viitor, multumita MQB, toate aceste modele vor putea fi, teoretic, produse pe aceeasi linie de fabricatie, desi exista diferente fundamentale intre ele, in special in ceea ce priveste ampatamentul si ecartamentele.

Prin MQB Volkswagen priveste in viitor si face astfel primii pasi pentru a-si standardiza si mai mult componentele utilizate in masini, castigand la capitolul costuri si flexibilitate a productiei. Pana la 60 de modele diferite, ale mai multor marci din Grupul Volkswagen, vor putea fi fabricate utilizand MQB.

MQB permite utilizarea unei game variate de motoare pe benzina si diesel, iar marele avantaj este ca propulsoarele vor putea fi montate in aceeasi pozitie, indiferent de modelul de masina. De aici rezulta reduceri de costuri cu cercetarea si dezvoltarea, precum si viteza mai mare in crearea de noi modele. De asemenea, greutatea viitoarelor modele construite plecand de la MQB va fi cu cel putin 40 kg mai redusa fata de a automobilele pe care le vor inlocui.

MQB este perfect adaptata pentru MOB – o noua generatie de motoare pe benzina (cod EA211) care dezvolta intre 60 si 150 CP. Aceasta noua generatie de propulsoare pe benzina include si unitatea de 1,4 litri cu patru pistoane care poate lucra si in doi cilindri, atunci cand nu e nevoie de resurse mari de putere (tehnologia ACT).

De asemenea, MQB este compatibila si cu noua generatie de motoare turbo diesel (MDB) modulare (cod EA288) ce dezvolta 90 CP, 140 CP si 190 CP.

Prin intermediul noilor motorizari (MOB si MDB) va fi redus cu pana la 90% numarul de combinatii intre propulsoare si cutii de viteze. Arhitectura MQB permite chiar acomodarea sub capota a unor propulsoare hibride sau electrice.

Sisteme de propulsie suportate de MQB (sursa - Volkswagen)
Sisteme de propulsie suportate de MQB (sursa - Volkswagen)

Motor Volkswagen cu dezactivare automata a doi cilindri (sursa - Volkswagen)
Motor Volkswagen cu dezactivare automata a doi cilindri (sursa - Volkswagen)

Exemplificare integrare MQB (sursa - Volkswagen)
Exemplificare integrare MQB (sursa - Volkswagen)

Motor modular pe benzina de la Volkswagen (MOB) (sursa - Volkswagen)
Motor modular pe benzina de la Volkswagen (MOB) (sursa - Volkswagen)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre