05 decembrie 2011
luni
Foto, In Garajul Nostru, Range Rover, Romania, Video
In garajul nostru: Range Rover Evoque

Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)

Range Rover Evoque e mai mult decat o masina, este un act de curaj venit din partea unei marci foarte conservatoare. Aceasta creatie deosebita numita Evoque poate ocupa un loc fruntas in topul celor mai spectaculoase masini intrate in productia de serie in ultimii 20 de ani. E ca un concept devenit realitate si face ca timpul sa-si incetineasca curgerea pentru cei care-l privesc. Dar oricat de spectaculos ar fi Evoque, sa nu-ti inchipui totusi ca e o masina perfecta…

Concept

Ai zice ca Range Rover lucreaza la acest model de zeci de ani, iar dupa o munca titanica au spart in sfarsit gheata. In fapt, ideea le-a venit in urma cu doar cativa ani, cand pionierii acestui segment numit generic „SUV de oras” au facut tot felul de experimente care s-au dovedit imediat succese comerciale rasunatoare. BMW X1 si Nissan Juke sunt doar doua nume de SUV-uri puternic criticate si aparent fara rost, dar care s-au vandut si se vand in continuare foarte bine.

click aici pentru galeria foto

In stilul caracteristic, mai luxos, Range Rover a venit de undeva de sus cu un „tavalug fermecat”, condus ca imagine de o femeie frumoasa – Victoria Beckham. Si uite asa s-a urnit masinaria sofisticata ce implica design, marketing, ingineri si multi altii pentru a schimba radical si definitiv peisajul SUV-urilor si imaginea Range Rover.

Design

Sigur ca, estetic vorbind, nu prea ai ce sa-i reprosezi lui Evoque. Atentia pentru detalii, muchii, umbre si lumini este absolut fascinanta. Merge pana intr-acolo incat lampile de sub oglinzi te intampina seara, cand descui masina, cu un „covor de lumina” ce poarta silueta lui Evoque.

Interiorul ne dezvaluie parca cel mai sportiv habitaclu de SUV din cate exista – cu scaune sport tip scoica si o pozitie la volan sportiva, tipica mai degraba unui Jaguar, nu unui Range Rover. Exista versiuni cu cinci usi ale lui Evoque, dar si cu trei usi, precum varianta din test.

Tehnologie, confort si dotari

Pe langa latura emotionala si sportiva Evoque reuseste sa se impuna ca un SUV mic si spatios. Este mai scurt decat BMW X1 si Audi Q3, dar ofera totusi un portbagaj mai mare decat acestea cu circa 100 de litri, avand in total un spatiu pentru bagaje de 550 litri.

Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
In plus, spatiul pentru cei patru pasageri pe care-i poate gazdui Evoque este mai generos decat ai fi tentat sa crezi la prima vedere. Din pacate, cotiera centrala pentru sofer si pasager este prea scurta si e aproape sa-ti tii cotul pe ea daca adopti o pozitie de condus corecta, cu spatarul drept, nu „prabusit” spre spate.

Un mare plus este insa toata interfata dintre sofer si masina. De indata ce pornesti motorul parca automobilul invie. Selectorul de comanda pentru cutia de viteze, cilindric, se ridica, la fel ca la Jaguar si la variantele de top Range Rover, iar iluminarea ambientala poate fi reglata pe patru niveluri de intensitate, cu cinci culori.

Sistemul de conectivitate cu telefonul mobil este unul dintre cele mai avansate si eficiente pe care le-am intalnit pe o masina. Poate citi toata agenda telefonului, inclusiv ultimele apeluri receptionate, efectuate sau ratate, iar comenzile sunt intuitive. In teorie multe marci se lauda cu asa ceva, insa rar tehnologia functioneaza cum trebuie. Exista si doua intrari USB in cotiera, una AUX si priza tip bricheta auto.

Instrumente de bord Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
Instrumente de bord Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
Ecranul de 8 inch este sensibil la atingere si beneficiaza de tehnologia Dual View. Pasagerul se poate uita la televizor, in timp ce soferul are in continuare la dispozitie butoane virtuale pe ecran.

Un mare plus de confort vine de la sistemul de camere video care pot reda imagini din fata, spate sau lateralele masinii, inlesnind astfel manevrele de parcare. Tehnologia nu este atat de practica ca pe SUV-urile Infiniti, insa e decenta.

O alta facilitate de confort este sistemul de parcare automata. Soferul trebuie doar sa actioneze acceleratia si frana, plus selectorul de viteze, iar masina se ocupa singura de calculatul spatiului pentru parcare si de miscarile volanului. Chiar daca esti un sofer experimentat si n-ai probleme cu parcarea, ai mari sanse sa gasesti interesanta tehnologia de parcare automata.

Pe sosea

Masina din test are nivelul de echipare Dynamic si motorizarea poarta indicativul SD4. Asta inseamna ca sub capota se afla un propulsor turbo diesel de 2,2 litri, ce dezvolta 190 de Cai Putere (CP). Motorul este capabil sa trimita SUV-ul de 1,8 tone in 8,5 secunde pana la 100 de kilometri pe ora, gratie unei transmisii automate eficiente, cu sase trepte.

Pentru senzatii maxime poti comuta setarile masinii in modul Dynamic. In acest caz suspensia si directia se intaresc, cadranele instrumentelor de bord devin rosii, iar cutia de viteze schimba mai agresiv.

Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
Dar chiar si cu toata aceasta metamorfoza… cel mai mare minus al lui Evoque este ca nu se conduce la fel de spectaculos precum arata. Pare mai sportiv decat un BMW, dar in fapt este mai sportiv doar decat fratele mai mare Range Rover Sport. Placerea de a conduce un Evoque nu vine din legatura fizica pe care masina o are cu asfaltul, prin intermediul celor patru roti, ci din imaginea pe care ti-o construieste in minte masina si din calitatea superioara a tot ceea ce te inconjoara cand te afli la volan.

Pe langa modul de condus Dyanamic mai exista si altele, cum ar fi cele pentru zapada, macadam si nisip – toate selectabile de la doua butoane plasate in spatele „schimbatorului de viteze”. Sincer… cu toate modurile pentru condus speciale (Dynamic, Special Programs Off, Grass-Gravel-Snow, Mud Ruts si Sand) nu prea vad masina asta facand offroad. Nu ca n-ar fi in stare, dar e ca si cum ai pune un alpinist sa se catere pe munti imbracat la costum. Pur si simplu n-ar avea sens.

Concurenti

Am vorbit mai sus despre BMW X1 si Audi Q3. Aceste doua masini pot fi considerate rivale pentru versiunea cu cinci usi a lui Evoque, in timp ce aceasta testata, cu trei usi, se poate bucura de privilegiul de a fi unica. Pur si simplu in acest moment nu ai ce alt SUV compact cu trei usi sa-ti cumperi. Nu exista.

Concluzii

Range Rover Evoque are un pret de pornire de sub 36.000 euro cu tot cu TVA, insa o versiune de top si bine echipata ca cea din test costa aproape dublu: 71.399 euro ca sa fiu mai exact. La acesti bani poti cumpara chiar si un Range Rover Sport echipat decent.

Deci Evoque nu e un SUV foarte accesibil, dar cu siguranta este cel mai spectaculos pe care ti-l poti cumpara. Nici nu exista pe piata un alt SUV Coupe… deocamdata.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)
Range Rover Evoque (sursa - 0-100.ro)

SPECIFICATII: Pagina următoare


Etichete: , , , , , , , , , ,

Lasa un comentariu

Fii primul care comenteaza!

Notifica-ma despre
avatar
wpDiscuz