30 noiembrie 2011
miercuri
Foto, In Garajul Nostru, Renault, Romania, Video
In garajul nostru: Renault Fluence cu EDC

Renault Fluence EDC (sursa - 0-100.ro)
Renault Fluence EDC (sursa - 0-100.ro)

Renault a intrat in randul lumii, dar nu cu Fluence, ci cu transmisia EDC. Aceasta este de fapt noutatea din test, nu masina propriu-zisa. Este vorba despre o cutie de viteze cu dublu ambreiaj pe care, in sfarsit, s-au gandit si cei de la Renault sa o introduca pe unele dintre masinile lor. Rivalele Volkswagen Jetta si Skoda Octavia pot fi echipate cu asa ceva de multi ani. Oricine stie ce insemna DSG, nu-i asa? Dar hai sa vedem ce stie sa faca EDC.

Concept

Denumirea EDC vine de la Efficient Dual Clutch – dublu ambreiaj eficient. Si nu e vorba doar de un slogan de marketing. Eficienta e cat se poate de reala.

click aici pentru galeria foto

Era si timpul ca Renault sa vina cu o astfel de transmisie si sa lase vaicarelile pentru mai incolo. Nu poti sa ai o imagine de marca buna fara sa ai in gama ce ofera concurentii tai directi. Asta au inteles pe rand mai multi, inclusiv Ford, care a lansat transmisia Poweshift (similara cu EDC si DSG), si iata si Renault. Si vor mai urma si altii, pentru ca lista marcilor ale caror masini nu pot avea cutii de viteze robotizate cu dublu ambreiaj este foooaaarte lunga!

Design

Fata de alte masini Fluence, prezenta EDC nu este tradata in niciun fel la exterior, iar in interior poti remarca usor prezenta unui selector de comanda a cutiei cam butucanos. De acum un an si jumatate, cand am testat Fluence 1.5 dCi cu transmisie manuala, aceasta masina a devenit o prezenta mai comuna pe strazile Romaniei, fiind deci un urmas de succes al lui Megane sedan.

Designul asiatic al masinii, pentru ca este in fond si la urma urmei un Renault Samsung SM3, pare ca n-a fost o piedica prea mare in calea cvasisuccesului comercial al lui Fluence.

Tehnologie, confort si dotari

Aceasta transmisie cu dublu ambreiaj este compusa din doua semi-cutii de viteze manuale pilotate electronic. Una este pentru vitezele pare, iar cealalta pentru cele impare si fiecare are cate un ambreiaj. Practic, schimbarea vitezelor se face prin trecerea de la un ambreiaj la altul. Primul se deschide in timp ce al doilea se inchide simultan, iar asta se traduce in tractiune continua, fara a se face simtita schimbarea treptelor.

Selector viteze Renault Fluence EDC (sursa - 0-100.ro)
Selector viteze Renault Fluence EDC (sursa - 0-100.ro)
Aceasta solutie tehnica constructiva, transmisia manuala cu dublu ambreiaj, pilotata electronic, este, in practica, cea mai eficienta metoda de a pune in valoare un motor. Pe masinile Renault, si nu numai, exista si transmisii cu variatie continua, cunoscute sub acronimul CVT, dar si cutii de viteze automate, in adevaratul sens al cuvantului.

Fata de o cutie de viteze automata clasica sau CVT, timpul de raspuns este mai bun in cazul EDC, consumul de carburant mai mic si pierderile de cuplu mai reduse. In plus, ambreiajele sunt concepute pentru toata durata de viata a masinii. Deci avantaje din toate punctele de vedere.

Dar EDC si costa mai mult. Un Fluence echipat cu aceasta transmisie este mai scump cu 1.400 euro fata de o varianta configurata la fel, dar cu transmisie manuala cu sase viteze. Pe langa Fluence, cutia EDC este disponibila si pe Megane. Ambele modele pot avea EDC doar in combinatie cu motorul turbo diesel de 1,5 litri dCi, de 110 Cai Putere (CP).

Furnizorul care produce aceasta transmisie pentru Renault este compania germana Getrag, care echipeaza si masini BMW, Volvo si Mercedes-Benz. Dar asta nu inseamna ca EDC este o cutie de viteze perfecta.

Marele sau minus este ca nu are un mod sport, astfel ca pe drumuri de munte e mult mai practic sa o folosesti in modul secvential. In caz contrar va fi greu sa determini electronica cutiei de viteze sa o mentina intr-o treapta mai mica si sa pastreze motorul mai turat. Pe hartie, modelul Fluence cu EDC este mai lent cu 0,9 secunde fata de varianta cu transmisie manuala, insa practic aceasta diferenta nu se simte. Si confortul adus de EDC este oricum mai valoros decat o secunda.

Consumul de carburant este, teoretic, foarte putin mai mic in cazul variantei din test, insa in realitate diferentele de consum dintre EDC si manuala sunt insesizabile.

Carminat TomTom in Renault Fluence (sursa - 0-100.ro)
Carminat TomTom in Renault Fluence (sursa - 0-100.ro)
Renault Fluence din acest test mai are o tehnologie relativ nou introdusa pe masinile Renault comercializate in Romania: navigatia Carminat TomTom. Grafica acesteia este moderna, cu iconite joviale, dar rezolutia ecranului lasa un pic de dorit. In plus, sistemul nu e in stare sa comute singur intre afisajul pentru zi si cel de noapte. Fiindca n-are touch screen si nici un modul de comanda dedicat si integrat in masina, sistemul e cam greu de folosit utilizand doar telecomanda.

Cartografia e rezonabila, dar nu suficient de buna ca sa concureze cu un dispozitiv de navigatie aftermarket. Ironia este ca dintre multele simboluri pe care le poti alege pentru a reprezenta grafic masina pe harta lipseste tocmai Fluence…

In rest, Fluence ramane acelasi sedan confortabil si foarte spatios. Versiunea din test are echipare de top pentru variantele cu EDC, Dynamque, si intermediara in gama Fluence (peste mai exista Privilege in cazul masinilor cu transmisie manuala).

Pe sosea

Cutia noua, EDC, aproape ca te face sa descoperi in Fluence o alta masina. Atat de mare este diferenta fata de varianta manuala. Noua transmisie se potriveste foarte bine cu atitudinea relaxata si usor sportiva pe care ti-o imprima Fluence.

Efectul de barca generat de suspensiile relativ moi seste contracarat cu succes de jantele mari, de 17 inch, si in final ai parte de un echilibru placut intre confort si fermitate, de suficienta pe toate palierele. Acceleratia pana la 120-130 km/h este vioaie, sustinuta, iar dupa acest prag motorul se plafoneaza usor. Previzibil de altfel pentru o unitate de 1,5 litri cu 110 CP.

Concurenti

Fara indoiala, cei mai redutabili rivali ai lui Fluence EDC sunt Volkswagen Jetta DSG si Skoda Octavia DSG, prima avand acelasi tip de caroserie (sedan cu patru usi), iar a doua o imagine de marca si pret mai apropiate de Fluence. Si optiunile se cam opresc aici. Nicio alta marca de volum nu are in gama un sedan compact, cu un turbo diesel mic si cu transmisie cu dublu ambreiaj. Un rival ar putea fi si noul Ford Focus, insa acesta vine cu o cutie Powershift doar pe variantele cu motor turbo diesel de 2 litri.

Concluzii

In concluzie, Renault Fluence EDC este una dintre putinele masini foarte economice si relativ accesibile pe care le poti cumpara cu mai putin de 20.000 euro. Masina din test costa 19.700 euro cu TVA, fiind deci mai accesibila cu peste 3.500 euro fata de o Jetta sau Octavia intr-o configuratie similara. In plus, Fluence ajunge la 100 km/h mai repede cu circa o secunda fata de Octavia si Jetta cu 1.6 TDI.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Renault Fluence EDC (sursa - 0-100.ro)
Renault Fluence EDC (sursa - 0-100.ro)

SPECIFICATII: Pagina următoare


Etichete: , , , , , , , , , , ,

Lasa un comentariu




© 2008-2015 Newpress Online Media.