Acasa Romania Bilantul dupa Salonul Auto Bucuresti si Accesorii: 25.000 de vizitatori si cateva masini vandute, dar un eveniment sub asteptarile tuturor

Bilantul dupa Salonul Auto Bucuresti si Accesorii: 25.000 de vizitatori si cateva masini vandute, dar un eveniment sub asteptarile tuturor

de Adrian Mitrea

SAB&A 2011 (sursa - 0-100.ro)
SAB&A 2011 (sursa - 0-100.ro)

Salonul Auto Bucuresti si Accesorii (SAB&A), organizat in perioada 5-9 octombrie, a readus pe tapet discutia privind oportunitatea organizarii unei expozitii auto de mare calibru in Romania. Aproape 25.000 de oameni au trecut pragul targului, iar cativa si-au si cumparat masini si alte accesorii. Dincolo de acestea, standardele au fost mai jos decat se asteptau expozantii si publicul, dar organizatorii sunt decisi sa invete din greseli si sa incerce reluarea SAB&A si in 2012.

Pentru a intelege mai bine ce s-a intamplat, nu trebuie confundat SIAB cu SAB&A. Trebuie retinut faptul ca SAB&A nu inlocuieste Salonul International Auto Bucuresti (SIAB), ci este o expozitie distincta, cu accentul pus pe vanzare si de o amploare mai mica in ceea ce priveste numarul de masini expuse si marci participante.

Compania organizatoare, Premium Expo, este controlata de Sorin Radacineanu, fiul lui Liviu Radacineanu, cel care organiza SAB in anii ’90. Ultima editie a SAB a avut loc in anul 2001, iar din 2003 locul acestui eveniment a fost preluat de mai titratul SIAB, organizat o data la doi ani (deci in 2003, 2005 si 2007). In lipsa SIAB din 2007 incoace, Premium Expo a incercat sa organizeze SAB&A in 2009, dar evenimentul a fost anulat pe ultima suta de metri din cauza ca numarul companiilor auto care ar fi vrut sa participe a fost prea mic, iar desfasurarea intregului eveniment nu s-ar fi putut ridica la un nivel acceptabil pentru public si participanti.

SIAB din 2011 a fost anulat, iar activitatea firmei care organiza evenimentul auto a fost suspendata. In lipsa evenimentului auto cu titlu international, a fost organizat SAB&A.

Cu investitii de zeci de ori mai mici din partea expozantilor decat la alte saloane auto, SAB&A din 2011 a fost expresia vremurilor pe care romanii le traverseaza. Numarul de vizitatori a fost de aproape 25.000, de aproape zece ori mai mic decat la ultima editie a SIAB, organizata in 2007. Unii dealeri auto s-au hotarat pe ultima suta de metri sa participe, iar altii au decis sa renunte tot in ultimul ceas. Vremea n-a fost favorabila nici ea, iar hangarele de la Romaero au purtat aceleasi probleme ca in trecut: frig, tavan prin care apa a picat pe masini si pe capetele vizitatorilor.

In aceste conditii unii vizitatori au considerat ca biletul de 20 lei (din care 5 lei voucher pentru fast food), plus 10 lei pentru parcare, a reprezentat risipa de bani.

BRIT Motor AG, dealerul de Jaguar si Land Rover din Arges controlat de omul de afaceri Adrian Prodanel, a vandut sapte masini la SAB&A: un Jaguar XJ, un Range Rover, doua Jaguar XF si trei Range Rover Evoque.

„Mai sunt in derulare rezervari facute la SAB&A, dar inca nu s-au concretizat”, au spus pentru 0-100.ro oficialii BRIT Motor AG.

Alti expozanti nu au avansat cifre clare privind vanzarile, fie ca nu au existat efectiv, fie ca participarea a fost chestiune mai mult de imagine.

Oficialii dealerului Mercedes-Benz Autoklass au declarat pentru 0-100.ro ca noua generatie a SUV-ului Clasa M si noul Clasa B i-a determinat pe unii clienti sa vina chiar si din provincie la Bucuresti sa le vada, insa nu s-au vandut masinile pe loc. Nici nu se putea, pentru ca au fost aduse din Germania si trimise iar acolo dupa eveniment. In urma SAB&A interesul pentru noul Clasa M a fost si ramane ridicat, iar de la incheierea evenimentului si pana acum deja au fost semnate primele contracte.

Contrar informatiilor aparute la unele posturi TV si in unele publicatii, Autoklass nu a vandut niciun SLS AMG la SAB&A, au precizat reprezentantii companiei.

„De vandut la modul propriu, adica client care sa fi venit la salon, sa fi vazut masina si sa fi ajuns la showroom cu avansul in mana, asta nu s-a intamplat. Dar colegii mei de la Mit Motors au avut o serie de contacte in urma carora s-ar putea sa se materializeze vanzari in perioada imediat urmatoare. Mi-e greu sa spun acum cate, dar pot sa spun ca modelele cele mai interesante pentru public au fost, in ordine, Sportage, Sorento, cee’d, Soul, Venga si Picanto”, a declarat pentru 0-100.ro responsabilul de relatii cu presa al Kia Romania, Bogdan Pasa.

TiriacAuto a venit cu trei marci: Ford, Hyundai si Mitsubishi.

„In urma participarii la SAB&A s-au concretizat mai multe vanzari pentru fiecare dintre cele trei marci participante la salon, prin reteaua de distributie si service TiriacAuto – Mitsubishi, Ford si Hyundai, dar nu vom da publicitatii cifrele, caci nu le consideram relevante la nivel de retea. Motivul principal al participarii noastre la SAB&A a constat in special in expunerea pentru marele public – cel care nu are timp sau drum sa vina in showroomuri. (…) Faptul ca participarea noastra la salon s-a soldat si cu vanzarea mai multor unitati auto apartinand tuturor celor trei marci nu poate decat sa ne bucure”, au declarat pentru 0-100.ro reprezentantii TiriacAuto.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre