27 septembrie 2011
marți
Dacia, Renault, Romania, Top Story
EXCLUSIV: Rechemare in service Dacia si Renault. Aproape 5.000 de masini verificate din cauza unor piese de 13 lei bucata

Motor Renault D4F (sursa - Renault)
Motor Renault D4F (sursa - Renault)

Un numar de 4.164 masini Dacia si 740 automobile marca Renault sunt rechemate in service in Romania din cauza unor posibile defectiuni la motor, au declarat pentru 0-100.ro oficialii Grupului Renault Romania. Actiunea a inceput pe 1 septembrie si se va incheia dupa ce toate masinile care fac obiectul operatiunii vor fi verificate. Clientii au fost invitati la service pentru ca motoarele masinilor pot avea neconforme semi-conurile supapelor motorului, semi-conuri care costa circa 13 lei bucata la magazinele de piese auto.

„Interventia in service dureaza intre 20 de minute (daca se face doar verificarea chiulasei motor) si 4,4 ore, in cazul in care se procedeaza la inlocuirea semi-conurilor de supape. Toate costurile asociate acestei operatiuni vor fi suportate de catre Grupul Renault”, au adaugat reprezentantii Renault.

Desi acestia nu spun exact despre ce modele este vorba, surse din cadrul dealerilor au declarat pentru 0-100.ro ca vizate de aceasta actiune sunt masini Dacia Logan si Dacia Sandero echipate cu motor de 1,2 litri pe benzina (cod D4F), de 75 Cai Putere (CP) – in total 4.164 unitati.

In cazul Renault este vorba despre cinci modele, dotate cu acelasi motor de 1,2 litri: Clio 2, Clio 3, Twingo, Twingo 2 si Symbol. Masinile despre care se crede ca ar avea motoare cu semiconuri de supape neconforme ar fi fost fabricate in ultimul trimestru din 2010, potrivit dealerilor si clientilor care au scris pe forumuri despre aceasta actiune a fabricantului.

Acest recall nu este primul pe care-l face Dacia. In urma cu peste sase ani, in ianuarie 2005, Dacia a anuntat ca verifica peste 15.000 de berline Logan pentru posibile probleme la cric, la cablajul motorului si la calculatorul sistemului de injectie. O alta rechemare, mai consistenta, a fost anuntata in ianuarie 2008, cand Dacia a descoperit puncte de oxidare in pasajele rotilor din spate ale anumitor vehicule Logan sedan. Aceste puncte erau legate de patrunderea apei prin pasajele rotilor spate ca urmare a unor operatiuni imperfect realizate in cursul procesului de fabricatie. Au fost verificate masinile Logan produse pana la final de 2006. Nu s-a anuntat numarul masinilor rechemate, insa intre 2004 si 2006 Dacia a produs peste 300.000 de unitati Logan sedan.

Logan a fost la final de 2007 si subiectul unui recall in Brazilia, unde masina este produsa la o uzina locala si vanduta sub sigla Renault. Rechemarea includea 10.000 de berline Logan la care s-a verificat directia.

In cazul Renault acest recall pentru posibile defectiuni la motor este al doilea semnificativ din acest an. Primul a fost initiat pentru posibile probleme la coloana de directie a modelului Symbol.

Aceste operatiuni de rechemare in service nu reprezinta ceva neobisnuit in industria auto, fie ca vorbim de Romania sau de alte tari din lume. Alte marci care au rechemat in service masini din Romania sunt Mazda (Mazda3 si Mazda5, posibile probleme cu pompa de benzina), Fiat (Grande Punto, posibile defectiuni la ABS/500, posibile probleme la motor), Chevrolet (Cruze, posibile probleme cu centurile de siguranta), Nissan (Navara, probleme la jante), HummerCorvette si Cadillac – pentru probleme diverse, Opel (probleme de software la instrumentele din habitaclu), BMW (probleme cu filtrele de combustibil), Mitsubishi (pentru defectiuni la rotile spate ale modelului Outlander) si Honda (pentru ca la Accord diesel motorina se poate amesteca cu uleiul).


Etichete: , , , , , , ,

Lasa un comentariu




© 2008-2015 Newpress Online Media.