Acasa Nissan Prima impresie: Nissan Leaf

Prima impresie: Nissan Leaf

de Adrian Mitrea

Nissan Leaf (sursa – Nissan)

Nissan Leaf este primul automobil electric al Nissan si la nici trei luni de cand e disponibil pe Batranul Continent si-a si adjudecat titlul Masina Anului in Europa, o distinctie nemaipurtata pana acum de o masina atat de futurista. Am fost la Geneva sa-l testez si am ramas cu un gust dulce-amarui…

Anul trecut, in martie, tot la Geneva, am testat Tesla Roadster (masina sport electrica), Renault Fluence Z.E. (sedan de familie electric), un prototip al lui Chevrolet Volt (masina electrica cu generator pe benzina, de dimensiunile unui Chevrolet Cruze) si automobilul pe hidrogen Opel Hydrogen4. Asadar, Nissan Leaf este a cincea masina ale carei roti sunt invartite de energie electrica pe care o testez in interval de un an.

Nissan Leaf costa 33.000 de euro in Europa, cu toate taxele incluse. Foarte important de retinut! Acest pret include si bateria (24 kWh, 192 celule), care are o garantie de cinci ani sau 100.000 km.

Fratele de alianta al Nissan, Renault, prefera sa vanda Fluence Z.E. cu 7.000 de euro mai ieftin, dar fara baterie, aceasta fiind inchiriata cu plata lunara.

In doar 30 de minute petrecute cu Nissan Leaf nu pot sa-mi dau seama de prea multe, insa cred ca e o experienta relevanta in ansamblu. Si am sa iti spun de ce.

In primul rand mi se pare surprinzatoare silentiozitatea si relaxarea pe care mi le ofera masina. E confortabila, bine antifonata si iti e foarte usor sa te adaptezi la ea daca ai mai condus pana acum o masina cu transmisie automata. Motorul de 109 Cai Putere (intre 2.730 si 9.800 rotatii pe minut) e vioi si iti lasa un sentiment placut. Cuplul instant de 280 Newton-metru (Nm) livrat intre 0 si 2.730 rotatii pe minut are o contributie deosebita in acest sens. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 11,9 secunde, o valoare rezonabila avand in vedere ca masina cantareste circa 1.550 kg.

Pentru ca e un automobil electric si deci nu vibreaza, iar acceleratia se face gradual si placut, senzatia de la volan e cu atat mai incantatoare.

M-am lamurit si cu autonomia. Micul joystick de comanda ce tine loc de schimbator de viteze poate fi comutat in pozitia Drive pentru un condus normal sau in pozitia Eco pentru economie de curent si, evident, performante mai reduse.

Cand m-am urcat in masina bateria era complet incarcata si indica o autonomie de 159 de kilometri in modul Drive si de 175 km in modul Eco. Dupa 7,9 kilometri parcursi testul meu s-a incheiat si… surpriza… s-au dus doua liniute din baterie si autonomia a ajuns la 98 de kilometri in modul Drive, respectiv la 108 kilometri in modul Eco.

Deci 8 kilometri = 61 km la Nissan Leaf. In stilul asta autonomia ar fi de pana in 30 de kilometri si mi-e greu sa cred ca e asa de mica. Am condus putin agresiv, am intrat pe autostrada si distanta parcursa a fost mica. Probabil ca autonomia reala e undeva pe la 100 de kilometri.

In concluzie, Nissan Leaf e o masina adevarata care mi se pare tare placuta la condus, dar autonomia reala de cam 100 de kilometri e mica pentru cifrele cu care suntem noi obisnuiti acum. Dar cine stie… poate ne vom invata sa reincarcam masina in fiecare seara, ca pe telefon!

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Cristian Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Cristian
Cititor
Cristian

Deci asa e mersul cu masina – broasca, foarte frumos :))
Un esec garantat, o spun americanii

"GM sold 321 Chevrolet Volt units in January; this number dropped to 281 in February. Nissan LEAF sales totaled 87 in January and dropped to 67 for the month of February.
In all, GM has sold 928 Volts, while Nissan, its fiercest electric car competitor, has apparently only sold 173 Nissan LEAFs in the U.S. since launch."
http://electriccarsreport.com/2011/03/volt-leaf-s