Acasa Dacia Seful de design Renault spune ca noul Logan va fi mai german, mai nordic, onest ca un Volkswagen

Seful de design Renault spune ca noul Logan va fi mai german, mai nordic, onest ca un Volkswagen

de Adrian Mitrea
Laurens van den Acker (sursa - 0-100.ro)
Laurens van den Acker (sursa - 0-100.ro)

Actualul Logan are un design prea utilitarist si oamenii il cumpara pentru ca e ieftin, insa noul model va fi mai german, mai nordic si mai calitativ, urmand sa transmita un mesaj de masina onesta asa cum o face si Volkswagen, nu ca actualele masini Dacia care pot cadea in banal, a declarat seful de design al Grupului Renault, Laurens van den Acker, intr-o discutie restransa cu presa, la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie). Desi nu are noutati la stand la acest Salon, viitorul suna bine pentru Dacia.

„Vrem ca Renault sa fie mai latin, Dacia mai nordica, mai germanica. Renault senzual, Dacia robusta, Renault mai emotional, Dacia mai rationala. Astfel putem obtine o complementaritate placuta, cu doua marci care nu se canibalizeaza, ci atrag noi clienti. (…) Primul Logan a fost desenat foarte utilitarist. A fost o masina onesta, dar uneori onest poate insemna banal. Si Volkswagen e onest, dar e vorba de un alt tip de calitate”, a spus van den Acker.

Dacia Sandero (sursa - Dacia)
Dacia Sandero (sursa - Dacia)
Laurens van den Acker admite ca Sandero se canibalizeaza cu Clio si vrea sa rezolve acest lucru.

„Daca te uiti la actualul Clio si la un Sandero, ambele masini sunt atragatoare si Sandero ii face lui Clio zile negre. La urmatoarele generatii le vom diferentia mai mult. Clio IV va deveni mai senzual, iar noul Sandero va fi mai calitativ, mai puternic, mai robust”, a explicat oficialul Renault.

Potrivit acestuia, Duster este modelul de referinta al Dacia, cel care da tonul noii game Dacia ce urmeaza sa apara pe piata in urmatorii ani.

„Duster este cea mai buna Dacia creata vreodata. Mi se pare un model iconic, e un vehicul puternic. Nu este un vehicul cumparat pentru pret ci pentru ca oamenilor le place cum arata. Pentru mine a fost un bun punct de plecare, asa ca noul Logan va fi mai degraba inspirat de Duster decat de Logan-ul anterior”, potrivit lui Laurens van den Acker.

Totusi, el spune ca, in cazul Duster, interiorul masinii nu se ridica la asteptarile pe care ti le creaza exteriorul, iar in viitor acest ecart trebuie corectat. Asta inseamna ca noul Logan si noile modele Dacia vor beneficia de un nou tip de interioare, pe langa exteriorul cu aspect mai robust.

click aici pentru a vedea standul Dacia de la Geneva 2011

„La Duster problema e ca exteriorul iti creaza dorinta, iar cand intri in interior materialele sunt dure si dezamageste. Exteriorul e aici, iar interiorul e aici”, a explicat van den Acker, ridicand mana stanga sus si punand-o pe cea dreapta la nivelul cotului primei. „Trebuie sa ne asiguram ca data viitoare sa fie la acelasi nivel”, a adaugat designerul.

Dacia Duster (sursa - 0-100.ro)
Dacia Duster (sursa - 0-100.ro)
Noul Logan are deja designul finalizat, iar primele cercetari Renault arata ca oamenii nu mai privesc masina ca pe una low cost.

„Cred ca Logan a fost desenat foarte utilitarist si eu cred ca oamenii l-au cumparat in principal pentru pretul sau, pentru spatiu si pentru ca este o masina noua. Cred ca trebuie sa-l facem mai dezirabil. Nu vreau ca oamenii sa se simta rusinati ca sofeaza un Logan. Trebuie sa fie o experienta pozitiva. Masina (cea noua – n.r.) iti va da o noua perceptie asupra calitatii. Si interiorul va reprezenta un salt”, a spus van den Acker.

El a aratat ca ca modificarea designului noului Logan in sensul descris nu atrage cresterea costurilor. De fapt, directorul programului Logan, Gerard Detourbet, a declarat, in exclusivitate pentru 0-100.ro, ca noul Logan va fi chiar mai ieftin decat actualul.

„Principiile nu se schimba. Cred ca (la noul model – n.r.) proportiile sunt mai bune, suprafetele arata mai bine, temele de design arata mai bine, iar asta nu costa bani in plus. Poti desena o masina care sa arate mai bine (…) fara ca asta sa coste in plus”, potrivit lui van den Acker.

Concept Dacia Duster (sursa - Dacia)
Concept Dacia Duster (sursa - Dacia)
Seful de design Renault s-a aratat nerabdator sa creeze primul sau concept pentru Dacia, dar a precizat prioritatile au fost revitalizarea Renault si crearea noilor modele Dacia, nu concepte – masini demonstrative, de imagine. Laurens van den Acker a venit la 1 aprilie 2009 la Renault, de la Mazda, si nu a apucat sa-si puna amprenta asupra celui mai nou model Dacia, Duster. Chiar si designul monovolumului care va fi lansat anul viitor a fost finalizat inainte de venirea sa la Renault. Astfel, primul automobil Dacia care va iesi pe piata sub indrumarea lui van den Acker este noul Logan, asteptat pe piata in 2012.

„Designul MPV-ului a fost terminat inainte sa incep eu (…) Am avut o strategie agresiva in ceea ce priveste conceptele Renault pentru ca vreau sa cercetam daca oamenilor le place directia in care mergem sau nu. Cand vorbim de Dacia, toata lumea vrea sa se asigure ca facem cheltuieli inteligente, dedicate produsului, nu imaginii, pe ideea potrivit careia clientii Dacia nu sunt interesati de concepte. Cred ca Duster Concept a demonstrat ca exista un interes enorm pentru imagine, dar asta nu a fost o prioritate pentru noi. Am fost atat de ocupati sa revitalizam Renault incat nu am luat in calcul si un nou concept pentru Dacia. Trebuie spun insa ca imi place ideea de a face un concept Dacia”, a spus designerul.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre